ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 14
تکنولوژی

اپل به طور رسمی از iOS 14 رونمایی کرد

اپل دقایقی پیش در اولین لحظات شروع کنفرانس WWDC20 که برای نخستین بار به شکل مجازی برگزار می‌شود، از iOS 14 به طور رسمی پرده‌برداری کرد. جدیدترین آی او اس در کنار تغییرات ظاهری، یک ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۵۰

اپل دقایقی پیش در اولین لحظات شروع کنفرانس WWDC20 که برای نخستین بار به شکل مجازی برگزار می‌شود، از iOS 14 به طور رسمی پرده‌برداری کرد. جدیدترین آی او اس در کنار تغییرات ظاهری، یک سری ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه را هم با خود به همراه آورده تا اکوسیستم آیفون و آیپد را به اوج پختگی خود برساند.

نخستین و یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های iOS 14، حالت چینش جدیدی است که برای اپلیکیشن‌‌ها در نظر گرفته شده. این حالت موسوم به App Library به طور خودکار اپلیکیشن‌هایی که حوزه فعالیت مشترکی دارند را در یک دسته چیده و مرتب می‌کند. همچنین یک حالت دیگر هم اضافه شده که اپلیکیشن‌ها را بسته به میزان استفاده شما و چند فاکتور دیگر در یک لیست مجزا قرار می‌دهد.

iOS 14

اما ویجت‌ها هم در iOS 14 از همیشه غنی‌تر و متنوع‌تر شده‌اند. حالا می‌توانید ویجت‌ها را از صفحه Today View خارج کرده و روی هوم اسکرین قرار بدهید، ویژگی جدیدی برای دیوایس‌های اپل که البته سال‌هاست اندرویدی‌ها از آن بهره‌‌مند بوده‌اند. به این ویجت‌ها که در سایزها و اشکال مختلف طراحی شده‌اند می‌توانید از منوی Widget Gallery در آی او اس جدید دسترسی پیدا کنید.

iOS 14

اپل در iOS 14 بالاخره پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر را فراهم کرده که تجربه‌ای دقیقا برابر با آیپد را برایتان به ارمغان می‌آورد. همچنین طراحی منوی سیری هم متحول شده و دیگر بی دلیل تمام صفحه را اشغال نمی‌کند. اپلیکیشن مترجم یا Translate هم به iOS 14 اضافه شده که محاورات شما را در حالت آفلاین ترجمه می‌کند. کافیست روی آیکن میکروفون اپ ضربه بزنید تا ترجمه را به 11 زبان برایتان انجام بدهد.

iOS 14

اما اپ پیام‌رسان Messages هم از تغییرات تازه بی‌نصیب نمانده. حالا می‌توانید افراد را در پیام‌های گروهی منشن کنید، پیام‌های مهم می‌توانند پین یا سنجاق شوند و میموجی‌های جدیدی را هم شاهد هستید. ضمنا ویژگی Inline Replies اجازه می‌دهد که به هر پیام ارسالی در یک گروه، پاسخ مجزا بدهید؛ پاسخ‌هایی که مثل اسکرین شات پایین زیر آن پیغام مشخص ردیف می‌شوند.

iOS 14

یکی از اپلیکیشن‌های مهم اپل که همیشه زیر سایه نمونه مشابهش در گوگل قرار داشته، اپل مپس است که در iOS 14 تلاش شده که عملکرد بهتری داشته باشد. کوپرتینویی‌ها در آی او اس جدید امکان مسیریابی با دوچرخه را به اپلیکیشن نقشه و مسیریاب خود اضافه کرده‌اند ضمن این که از این پس اپل مپس امکان تشخیص تغییرات ارتفاع و «جاده‌های خلوت و شلوغ» را هم داراست.

iOS 14

همچنین نمایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی هم ویژگی جدید اپل مپس است که طی همکاری اپل با بی ام و و فورد محقق شده است. اما در همین راستا CarPlay هم به‌روزرسانی شده و حالا به غیر از والپیپرهای جدید می‌توانید به گزینه‌های جدیدی شامل ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی، پارکینگ و غذای فوری هم دسترسی داشته باشید.

اما CarKey هم معرفی شده که امکان دسترسی آسان‌تر به خودرو از طریق آیفون را فراهم می‌کند و بی ام و سری 5 سال آینده نخستین خودرویی است که از این ویژگی پشتیبانی خواهد کرد. با این ویژگی قادر خواهید بود که از طریق آیفون و NFC قفل درب خودرو را بازگشایی کنید.

iOS 14

اما باز هم در مورد اپلیکیشن‌ها، App Clip ویژگی جدید و مهم دیگری است که به iOS 14 اضافه شده. به لطف این موضوع کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانلود نسخه کامل اپلیکیشن‌ها از اپ استور، فقط «بخش کوچکی» از اپ را دانلود و آن را تجربه کنند تا در صورت عدم تمایل به ادامه استفاده همان لحظه دانلود را متوقف سازند.

به گفته کریگ فدریگی، معاون ارشد بخش نرم‌افزار اپل شما می‌توانید به App Clip‌ ها از طریق تگ‌های NFC، سافاری، اپل مپس و حتی کدهای QR دسترسی پیدا کنید. اپل در انتهای کنفرانس اعلام کرد که تمامی نسخه‌های جدید سیستم‌های عامل (اعم از iOS، tvOS و macOS) به شکل بتا از همین حالا در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و نخستین نسخه بتای عمومی نیز ماه آینده منتشر خواهد شد.

با این حساب و طبق رسم همیشگی اپل، تا انتشار نسخه رسمی iOS 14 و سایر سیستم‌های عامل باید تا پاییز امسال منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Peyman_KH
    Peyman_KH | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

    من خودم اپل دارم و باید بدون تعصب قبول کرد که اپل چیزای جدیدی تو آپدیتاش ارائه نمیده ولی باید قبول کنیم که تموم مدلای اپل در رقابت با همدوره های خودشون به مراتب بهتر بودن و الانم اگه با همدوره های اندرویدی قدیمیشون تستشون کنی خیلی بهتر کارایی قبلیشون ارائه میدن و اندروید در واقع در آپدیتاش بیشتر دنبال اینه از اون نقطه اوج ۵۰۷ حفره ی امنیتی خودش که چند سال پیش داشت فاصله بگیره و باید قبول کنیم موفق هم بوده ولی باید بدونیم اپل از قبلنا هم نسبت به اندروید امن تر بوده و هست و اگه از نظر سرعت و پردازش مقایسه کنیم خیلی احمقانه ست چون نتیجه کاملا معلومه الانا معمولن تو بازار کسی که میخاد گوشی بخره مخصوصن گوشی دست دوم میره با بازی پابجی تستش میکنه که از تمووم سخت افزار گوشی مث خر کار میکشه و اونجاست که میفهمید یه من ماست چقدر کره داره من قبلن با گوشی ۶اس که مال سال ۲۰۱۵ ست بازی میکردم در حالیکه دوستم ردمی نوت ۸ پرو داشت و صفر هم بود ولی من سریعتر وارد بازی میشدم ولی باید قبول کنیم آیفون هرچی داشته باشه باتری خوبی نداره مخصوصن مدلای معمولیش من قبلن مدلای مختلفی از برندای مختلف اندرویدو داشتم ولی الان اپل دارم و به هر کسی که میشناسم پیشنهاد میکنم اپل بگیره اوناییکه خریدن اصلا پشیمون نیستن اپل تو ایران ویران کارایی نداره وگرنه .....

  • MO7
    MO7 | ۴ تیر ۱۳۹۹

    اندروید 6 یادش بخیر

  • rezvansoft
    rezvansoft | ۳ تیر ۱۳۹۹

    چند ساله که سیستم عامل ها ویژگی های خیلی خاصی ارائه نمیدن، هر چند گوگل با هوش مصنوعی خیلی چیزای جذاب داده تو نسخه های آخر اندروید، اپل اما کل ویژگی های جدید که اضافه کرده تو این نسخه از سالها قبل تو اندروید بوده، دریغ از یه چیز جدید. بعضی ها هم که بهشون بر میخوره میگن کپی نمیکنه خب هر چی میخوای اسمش بذار اما کاربران اندروید سالهاس دارن تجربه میکنن همچین امکاناتی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی