ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه خیریه و سری بنیانگذار گوگل با پهپاد و کشتی هوایی جان مردم را نجات می‌دهد

«پشتیبانی و توسعه جهانی» (GSD) یک موسسه خیریه برای فجایع طبیعی است که توسط «سرگی برین»، هم‌بنیانگذار گوگل تاسیس شده و توسط محافظان سابقش مدیریت می‌شود. به تازگی اطلاعات جدیدی از نحوه کار این موسسه پس ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

«پشتیبانی و توسعه جهانی» (GSD) یک موسسه خیریه برای فجایع طبیعی است که توسط «سرگی برین»، هم‌بنیانگذار گوگل تاسیس شده و توسط محافظان سابقش مدیریت می‌شود. به تازگی اطلاعات جدیدی از نحوه کار این موسسه پس از وقوع «توفند دوریان» در «باهاما» در سال گذشته میلادی منتشر شده است.

«مارک هریس» در گزارشی در رسانه «The Daily Beast» نوشته که در ۵ سال گذشته، GSD بی سر و صدا در حال استفاده از سیستم‌های پیشرفته برای ارائه سریع کمک‌های بشردوستانه در زمان بروز فجایع شامل کووید-۱۹ بوده است. این فناوری‌ها شامل پهپادها، کشتی‌ها و کشتی هوایی غول پیکر جدیدی می‌شود که توسط آن‌ها می‌توان کمک‌ها را به مناطق آسیب دیده رساند.

همانطور که گوگل برای کارمندان خود تجهیزات رفاهی زیادی مانند باشگاه و ماساژ در محل کار درنظر گرفته، برخی از کارکنان GSD از بستنی توت فرنگی و لباس‌های جدید لذت می‌برند.

این موسسه پس از برخورد «گردباد پم» با کشور «وانواتو» در سال ۲۰۱۵ شکل گرفت. کشتی ۸۰ میلیون دلاری برین، «دراگون فلای» به همراه یک پزشک و چندین پیراپزشک نزدیک این منطقه در حال حرکت بودند:

«تیم دراگون فلای ۶۲ تن آب تازه به این منطقه منتقل کرد، بیش از ۲۵۰ بیمار را درمان کرد و چندین پناهگاه در روستاهای مختلف ساخت.»

اقدامات بشردوستانه برین تفاوت چندانی با دیگر میلیاردهای سیلیکون ولی مانند بیل گیتس و ایلان ماسک ندارد. GSD در زمان شیوع کووید-۱۹ نیز فعالیت داشته که شامل راه‌اندازی مرکز تست کرونا در کالیفرنیا و تامین منابع برای ۸ ایالت می‌شود.

بر اساس گزارش جدید، نیمی از کارکنان GSD سابقه نظامی دارند، البته شاید چنین موضوعی برای همه افراد هیجان انگیز نباشد. استفاده از افراد نظامی باعث می‌شود که تیم امداد و نجات عملکرد بهنیه‌تری داشته باشد و با بلایای طبیعی مانند یک دشمن برخورد کند.

در حالی که اطلاعی از انگیزه برین برای راه‌اندازی این تیم امداد و نجات نداریم، یکی از پولدارترین افراد جهان بی سر و صدا در حال نجات جان هزاران نفر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد باقری‌نیا
    محمد باقری‌نیا | ۴ تیر ۱۳۹۹

    بسیار هم عالی

مطالب پیشنهادی