ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبیه ساز اندروید
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: بهترین نرم‌افزارهای شبیه ساز اندروید در سال 2020 [قسمت دوم]

نرم‌افزارهای شبیه ساز اندروید به طور کلی برای سه هدف خاص استفاده می‌شوند. گیمرهای مشتاق برای تجربه بعضی عناوین مطرح موبایل روی پی سی از این نرم‌افزارها کمک می‌گیرند. اما دسته دوم توسعه‌دهندگانی هستند که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

نرم‌افزارهای شبیه ساز اندروید به طور کلی برای سه هدف خاص استفاده می‌شوند. گیمرهای مشتاق برای تجربه بعضی عناوین مطرح موبایل روی پی سی از این نرم‌افزارها کمک می‌گیرند. اما دسته دوم توسعه‌دهندگانی هستند که می‌خواهند پیش از عرضه اپ یا بازی نهایی، از اجرا شدن محصول روی طیف وسیعی از دیوایس‌ها خاطر جمع شوند. این دسته افراد هم می‌توانند به سراغ شبیه‌سازهای خاصی بروند.

اما دسته سومی از افراد هم وجود دارند که برای افزایش راندمان کاری به سراغ نرم‌افزارهای شبیه ساز اندروید می‌روند. اگر اپلیکیشنی فقط روی اندروید باشد و نخواهید برای کار با آن بین رایانه و گوشی جابجا شوید، به کمک شبیه‌ساز می‌توانید آن اپلیکیشن خاص را روی رایانه هم داشته باشید. در هر صورت جزو هر کدام از سه دسته بالا که باشید، باید بدانید که کدام نرم‌افزار شبیه ساز اندروید برایتان مناسب‌تر است.

در قسمت اول مقاله به هفت مورد از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز و کاربردهای خاص هر کدام پرداختیم. حالا در این قسمت به سراغ چند مورد دیگر می‌رویم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

MEmu

شبیه ساز اندروید

MEmu یکی از شبیه‌سازهای موفق اندرویدی است که خیلی‌ها، به خصوص گیمرها را به خود جلب کرده و این موضوع دلیل مشخصی دارد: هر دو پردازنده AMD و Intel در آن پشتیبانی می‌شوند. این موضوع که یکی از نقاط ضعف سایر شبیه‌سازهاست، در MEmu به نکته قوت تبدیل شده است.

شبیه ساز اندروید MEmu نه فقط در اجرای اپ و بازی‌ها، بلکه در مالتی تسکینگ هم عملکرد خوب و قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد. بنابراین اگر می‌خواهید به طور همزمان از چندین اپلیکیشن استفاده کنید، احتمالا MEmu شبیه‌ساز خوب و قابل اتکایی برایتان باشد. البته MEmu یک ضعف آشکار هم دارد و آن هم به‌روزرسانی‌هایی است که دیر به دیر انجام می‌شوند.

به طور مثال آخرین آپدیتی که برای این شبیه‌ساز منتشر شده به نوامبر 2019 بر می‌گردد و بنابراین در آن از پشتیبانی اندروید 10 خبری نیست.

دانلود Memu

Nox

شبیه ساز اندروید

معمولا گیمرها به سراغ شبیه‌ساز Nox می‌روند. اما چرا؟ به این دلیل که پشتیبانی کاملی از کیبورد و کنترلر در آن انجام می‌شود که هر دو را به سلیقه خود می‌توانید شخصی‌سازی هم کنید.

کی مپینگ شبیه‌ساز Nox فقط به کیبورد و کنترلر محدود نیست و اگر دلتان بخواهد قادرید این کار را برای ژست‌های حرکتی هم انجام بدهید که استفاده و کاربردهای خاص خودش را دارد. مثلا اگر در یک بازی احتیاج به کم و زیاد کردن زوم داشته باشید، می‌توانید با ترکیبی از حرکت ماوس و یکی از کلیدهای کیبورد که توسط خودتان برنامه‌ریزی شده این کار را انجام بدهید.

اما مزیت بزرگ Nox، رایگان بودن آن است و این که همواره در حال توسعه‌ بوده و از زمان عرضه تا امروز به طور مستمر برایش به‌روزرسانی عرضه می‌شده. بنابراین با نصب این نرم‌افزار می‌دانید که یکی از آپدیت‌ترین شبیه‌سازهای اندروید را در اختیار دارید.

دانلود Nox

Phoenix OS

شبیه ساز اندروید

Phoenix OS یکی از شبیه‌سازهای تازه نفس اندروید است و ظاهر بسیار شیک و تجربه‌ای در حد و اندازه دسکتاپ را در اختیارتان می‌گذارد. مثل بیشتر شبیه‌سازها، Phoenix هم گیمرها را هدف گرفته اما به خاطر ساختار خاصی که دارد برای مالتی تسکینگ هم شبیه‌ساز بسیار ایده‌آلی به شمار می‌آید.

این شبیه‌ساز تازه نفس به طور کامل از Google Play Services پشتیبانی می‌کند، و این موضوع یعنی تقریبا تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌های گوگل پلی در آن پشتیبانی می‌شوند. هر چند به‌روزرسانی Play Services در آن دردسرهای خاص خودش را دارد که حتما هنگام کار متوجه سختی‌هایش می‌شوید.

یک نکته خوب این که Phoenix OS بر مبنای اندروید 7.1 کار می‌کند و این برای شبیه‌سازهای اندروید نسخه نسبتا جدیدی از سیستم عامل به حساب می‌آید.

دانلود Phoenix OS

PrimeOS

شبیه ساز اندروید

از چند جهت، شبیه‌ساز PrimeOS با سایر رقبایش در این مقاله تفاوت‌هایی اساسی دارد. اولا این نرم‌افزار دقیقا یک شبیه‌ساز نیست، بلکه آن را به عنوان یک پارتیشن در رایانه‌تان نصب می‌کنید. در این صورت PrimeOS اندروید را به صورت Native برایتان اجرا می‌کند و این یعنی باید انتظار ثبات بیشتری را از آن داشته باشید.

PrimeOS در اجرای بازی‌ها عالی ظاهر می‌شود، هر چند برای مالتی تسکینگ و کار همزمان روی چند اپلیکیشن هم می‌توانید به میزان زیادی رویش حساب باز کنید. از دیگر امکانات خوب PrimeOS می‌شود به گیم سنتر، پشتیبانی از ماوس و کیبورد، و دسترسی به طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید اشاره کرد.

اگر بخواهیم توصیف دقیق‌تری از آن داشته باشیم، شاید پربیراه نباشد که آن را به ChromeOS تشبیه کنیم، منهای ویژگی‌های خاصی که فقط در کروم مشاهده می‌شود. جالب است بدانید که PrimeOS را یک استارتاپ هندی طراحی کرده است.

دانلود PrimeOS

Remix OS Player

شبیه ساز اندروید

Remix OS Player بر مبنای اندروید 6.0 مارشملو کار می‌کند و از این بابت، یکی از جدیدترین شبیه‌سازهای اندروید است که می‌توانید به سراغش بروید. یکی از مزایای Remix نصب بسیار ساده و سرراست آن است که خیلی سریع شما را به مقصودتان می‌رساند.

مثل بسیاری از شبیه‌سازها رمیکس هم به طور ویژه گیمرها را هدف گرفته و به همین خاطر ویژگی‌هایی اختصاصی برای آن‌ها تدارک دیده، ضمن این که تولبار شبیه‌ساز را هم می‌توانید به دلخواه شخصی‌سازی نمایید.

یکی از ویژگی‌های خوب Remix اجرای همزمان چند بازیست. البته در این حالت پرفرمنس کمی کاهش می‌یابد اما برای اجرای بازی‌های کم حجم نتیجه بسیار خوبی می‌گیرید.

دانلود Remix OS Player

Xamarin

شبیه ساز اندروید

Xamarin هم مثل اندروید استودیو (که در قسمت اول مقاله به آن پرداختیم) در اصل یک شبیه‌ساز نیست و ابزاری برای توسعه اپلیکیشن به شمار می‌آید. اما می‌توانید از شبیه‌ساز درون برنامه‌ای آن برای تجربه عناوین اندروید روی پی سی بهره ببرید.

زامارین یک ابزار تخصصی برای دولوپرهاست و استفاده از آن مهارت خاص خودش را می‌طلبد. بنابراین اگر مصرف‌کننده عادی هستید بهتر است که به سراغ سایر گزینه‌های این مقاله بروید. اما اگر توسعه‌دهنده هستید و به ابزاری برای تست بازی یا اپ اندرویدی خود احتیاج دارید یقینا زامارین یکی از بهترین انتخاب‌هایتان خواهد بود.

دانلود Xamarin

شبیه‌ساز خودتان را بسازید

شبیه ساز اندروید

می‌دانستید که خودتان هم قادر به ساخت یک شبیه‌ساز اندروید هستید؟ بگذارید مختصر و مفید روش این کار را برایتان بگوییم.

برای ساخت یک شبیه‌ساز، شما نیاز به یک ماشین مجازی دارید. ما VirtualBox را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بعد از دانلود VirtualBox باید یک ایمیج کارخانه‌ای گوگل را از آدرس Android-x86.org دانلود کنید.

مراحل بعدی کار را باید طبق آموزش‌های مختلفی که در اینترنت وجود دارد پیش ببرید. پیشنهاد ما تماشای این ویدیوست  که در ده دقیقه و به طور خلاصه، انجام این کار را به شما آموزش داده است. توجه داشته باشید شبیه‌ساز ساخته شده توسط این روش ممکن است کمی لگ داشته باشد، اما اگر دستی بر آتش برنامه‌نویسی داشته باشید حتما می‌توانید این لگ‌ها را به حداقل برسانید.

مزیت ساخت شبیه‌ساز این است که تسلط کاملی روی آن خواهید داشت و می‌توانید جنبه‌های مختلف آن را شخصی‌سازی کنید.

دانلود VirtualBox

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۴ تیر ۱۳۹۹

    من با Genymotion کار کردم بسیار عالیست و لیست کاملی از دیوایس‌های اندرویدی داره

مطالب پیشنهادی