ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین گزارش Speedtest از بهبود سرعت اینترنت در ایران خبر می‌دهد

جدیدترین گزارش Speedtest از سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشورهای مختلف در ماه مه منتشر شد. در این گزارش با بهبود رتبه جهانی ایران در هر دو بخش روبه‌رو هستیم. پس از شیوع ویروس کرونا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

جدیدترین گزارش Speedtest از سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشورهای مختلف در ماه مه منتشر شد. در این گزارش با بهبود رتبه جهانی ایران در هر دو بخش روبه‌رو هستیم.

پس از شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن بسیاری از مردم در سراسر جهان، فشار مضاعفی به شبکه اینترنت وارد شد که نتیجه آن، کاهش سرعت در بسیاری از کشورها بود. این موضوع در رابطه با کشورمان نیز صادق بود و در گزارش ماه آوریل اسپیدتست، با کاهش رتبه‌ جهانی اینترنت موبایل و ثابت ایران مواجه شدیم.

با این وجود، در جدیدترین گزارش که مربوط به ماه مه است، سرعت اینترنت در ایران نسبت به قبل با افزایش روبه‌رو شده و به رتبه‌های بهتری در جهان دست پیدا کرده است. رتبه اینترنت موبایل ایران با ۴ پله صعود به ۶۷ رسیده است. میانگین سرعت دانلود و آپلود در ماه مه به ترتیب برابر با ۲۸.۸۳ و ۱۱.۵۹ مگابیت بر ثانیه بوده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران در ماه مه

در بخش اینترنت ثابت نیز سرعت اینترنت در ایران بهبود داشته. رتبه جهانی کشورمان با ۱۲ پله صعود به ۱۲۹ رسیده و میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت برابر با ۱۵.۷۵ مگابیت بر ثانیه بوده است. در این ماه نیز میانگین سرعت آپلود به ۹.۹۱ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

با نگاهی دقیق‌تر به نمودارهای سرعت دانلود و آپلود اینترنت ثابت و موبایل ایران در چند ماه گذشته، به این موضوع پی می‌بریم که در ماه آوریل سرعت اینترنت موبایل کاهش شدیدی را تجربه کرده بود و در رتبه ۷۸ جهان قرار داشت. کاهش سرعت این ماه برای اینترنت ثابت محسوس‌تر است چرا که سرعت دانلود به ۱۰.۱ مگابیت بر ثانیه کاهش پیدا کرد که اختلاف فاحشی با سرعت ۱۸.۳۷ مگابیت بر ثانیه در ژانویه ۲۰۲۰ دارد. با این وجود سرعت روند صعودی به خود گرفته است.

بر اساس گزارش Speedtest، میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان در ماه مه به ۷۶.۹۴ مگابیت بر ثانیه رسیده که افزایش اندکی نسبت به ماه پیش از خود داشته است. میانگین سرعت آپلود نیز در این ماه برابر با ۴۱.۰۹ مگابیت بر ثانیه بوده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در ماه مه

در بخش اینترنت ثابت، سنگاپور با سرعت دانلود ۲۰۵.۱۳ مگابیت بر ثانیه با اقتدار در صدر قرار گرفته و رتبه قبلی خود را حفظ کرده است. در مقام دوم هنگ کنگ با میانگین سرعت ۱۸۳.۲۴ مگابیت به چشم می‌خورد. تایلند، رومانی، سوئیس، موناکو، لیختن‌اشتاین، کره جنوبی، آندورا و ماکائو در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان برابر با ۳۳.۷۱ مگابیت بر ثانیه بوده و میانگین سرعت آپلود به ۱۰.۸۹ مگابیت بر ثانیه رسیده است. در لیست منتشر شده، کره جنوبی با میانگین سرعت ۱۰۰.۲۲ مگابیت بر ثانیه در صدر قرار گرفته و رتبه آن نسبت به ماه گذشته تغییر نداشته است.

در مقام دوم این لیست، امارات متحده عربی با میانگین سرعت ۹۹.۶۷ مگابیت بر ثانیه قرار گرفته که دو پله صعود کرده است. در رتبه‌های بعدی به ترتیب کشورهای چین، قطر، هلند، کانادا، بلغارستان، استرالیا، نروژ و عربستان به چشم می‌خورند.

سمت راست: میانگین سرعت ایران - سمت چپ: میانگین سرعت امارات متحده عربی

همانند گزارش‌های پیشین، شاهد سرعت بسیار بالاتر اینترنت ثابت و موبایل کشورهای همسایه در مقایسه با ایران هستیم. برای مثال اختلاف چشمگیری بین میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت ایران و امارات متحده عربی وجود دارد. میانگین سرعت دانلود در این کشور به ۱۱۳.۷۷ مگابیت بر ثانیه می‌رسد، در حالی که این سرعت در کشورمان تنها برابر با ۱۵.۷۵ مگابیت بر ثانیه است که همین موضوع باعث اختلاف ۱۰۶ رتبه‌ای شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۳ تیر ۱۳۹۹

    با میانگین جهانی که خیلی فاصله داریم .. رتبه های برتر بماند ..

  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۳ تیر ۱۳۹۹

    در حد همون گزارشه?

  • Arsin
    Arsin | ۳ تیر ۱۳۹۹

    از متوسط سرعت کشور بخصوص در بخش اینترنت ثابت اصلا نمی توان دفاع کرد ولی مقایسه با کشوری نظیر امارات هم آنچنان قابل دفاع نیست. وسعت و پراکندگی جمعیت و تنوع جغرافیایی و ... را هم باید مد نظر گرفت. اما در کل سرعت دانلود اینترنت موبایلی در عربستان کجا و ایران کجا؟! بعد هم ایت متوسط ها آنچنان با زندگی واقعی کاربران مطابق نیست. مثلا فرض کنید 10 کاربر سرعت متوسط 100 مگ دارند. متوسط سرعت این جمع چقدر است؟ حالا فرض کنیم در جمعی دیگر 9 نفر سرعت 1 مگ دارند و یک نفر سرعت 1 گیگ. متوسط اینها چقدر است؟ آیا سرعت متوسط عدالت را هم می تواند بیان کند؟ خیر مخصوصا در کشوری نظیر ایران.

    • zitanix
      zitanix | ۵ تیر ۱۳۹۹

      شما خیالت راحت اگر همین جمعیت ۹۰ میلیونی عرب ها مثل امارات داشتن، همین کیفیت رو تجربه می کردند. !

  • MOHAMMAD-7
    MOHAMMAD-7 | ۳ تیر ۱۳۹۹

    پینگ بازی‌ ها که اصلا خوب نشده?

مطالب پیشنهادی