ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل قابلیت راستی آزمایی را به جستجوی تصاویر اضافه کرد

قابلیت راستی آزمایی گوگل که قبلا در بخش جستجوهای عادی و یوتیوب ارائه شده بود حالا به نتایج جستجوی تصاویر هم اضافه شده است. برای مشاهده جزئیات روی یک تصویر جعلی کلیک کنید، یک توضیح ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

قابلیت راستی آزمایی گوگل که قبلا در بخش جستجوهای عادی و یوتیوب ارائه شده بود حالا به نتایج جستجوی تصاویر هم اضافه شده است.

برای مشاهده جزئیات روی یک تصویر جعلی کلیک کنید، یک توضیح کوتاه از منبع تایید شده به نمایش گذاشته می‌شود که مشخص می‌کند این تصویر جعلی است و لینکی در اختیارتان قرار می‌دهد تا به کم ارزش بودن این عکس پی ببرید.

در صورتی که یک تصویر جعلی باشد، پیش از اینکه آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، از چنین موضوعی اطلاع پیدا می‌کنید. گوگل برای قابلیت راستی آزمایی از روش «ClaimReview» استفاده کرده که در یوتیوب نیز وجود دارد. در این روش برای راستی آزمایی از منابع مستقل و معتبر مختلفی مانند «PolitiFact» استفاده می‌شود.

قابلیت راستی آزمایی

گوگل اعلام کرده همانند جستجوی عادی، برچسب‌گذاری تصاویر تاثیری روی رتبه‌بندی آن‌ها نخواهد داشت و قصد این شرکت، فراهم کردن مناسب‌ترین و قابل اعتمادترین تصاویر با توجه به جستجوی کاربران است. این غول جستجوی اینترنتی اعلام کرده برای نشان دادن اهمیت این کار، اوایل سال جاری میلادی ۶.۵ میلیون دلار بودجه در اختیار سازمان‌ها در سراسر جهان قرار داده است.

گوگل در زمان مناسبی تصمیم به انجام چنین کاری گرفته چرا که تنها چند ماه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا فاصله داریم. در آمریکا نگرانی‌های زیادی پیرامون تصاویر ساختگی داخلی و همچنین تولید شده توسط کشورهای دیگر وجود دارد، چرا که آن‌ها می‌توانند با اطلاعات غلط رای مردم را به سمت کاندیدای خاصی سوق دهند.

در حالی که قابلیت راستی آزمایی گوگل نمی‌تواند با تمام تصاویر جعلی مبارزه کند، احتمالا از انتشار شمار بالایی از آن‌ها مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی