ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل، توییتر و آمازون فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را محکوم کردند

کاخ سفید با انتشار اعلامیه‌ای فرمان محدودیت در صدور ویزای کار را به خاطر شیوع ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ تمدید کرد. پس از این اعلامیه، گوگل، توییتر و آمازون با انتشار بیانیه این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

کاخ سفید با انتشار اعلامیه‌ای فرمان محدودیت در صدور ویزای کار را به خاطر شیوع ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ تمدید کرد. پس از این اعلامیه، گوگل، توییتر و آمازون با انتشار بیانیه این اقدام ضدمهاجرتی دولت آمریکا را محکوم کردند.

صنعت فناوری آمریکا به ویزای کار موقت که از آن با نام ویزای H-1B یاد می‌شود، وابستگی داشته و به کمک آن می‌تواند کارکنان و متخصصان خارجی را جذب کند.

سخنگوی توییتر در واکنش به تمدید شدن قانون محدودیت صدور ویزا گفت: «این اعلامیه به بزرگ ترین دارایی اقتصادی آمریکا یعنی گوناگونی آن ضربه می‌زند. مردم از سراسر دنیا به اینجا می‌آیند تا به نیروی انسانی ما ملحق شوند، مالیات بدهند و ما را در زمینه رقابت در عرصه بین المللی قوی تر کنند.»

ویزای H-1B

«ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل با اشاره به اینکه مهاجرت در مجموع به نفع آمریکا و خصوصاً شرکت گوگل بوده، گفت: «مهاجرت تأثیر قابل توجهی در موفقیت اقتصاد آمریکا داشته و آن را به یک رهبر در حوزه تکنولوژی و گوگل را به شرکتی که امروزه می‌بینید، تبدیل کرده است. این اعلامیه ناامید کننده است. ما همچنان حامی مهاجران هستیم و برای گسترش فرصت برای همه تلاش می‌کنیم.»

آمازون نیز به این اقدام دولت ترامپ واکنش نشان داد و گفت: «ما مخالف این اقدام دولت هستیم که ناشی از کوته بینی است. خوش آمدگویی به بهترین و درخشان ترین استعدادهای بین المللی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و ما همچنان به حمایت از آن‌ها برای حفظ توانایی‌هایشان جهت قدرتمندتر کردن اقتصاد ادامه می‌دهیم.»

این سیاست از فردا (۲۴ ژوئن) اجرا خواهد شد و آنطور که واشنگتن پست پیش بینی کرده حدود ۵۲۵ هزار شغل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

دولت ترامپ علاوه بر این فرمان، سال ۲۰۱۷ لایحه‌ای را تصویب کرد که پروسه صدور ویزای H-1B را سخت تر می‌کرد. دولت این کشور شیوع ویروس کرونا و رقابت کارکنان آمریکایی با مهاجران قانونی و غیرقانونی را از جمله دلایل این موضع اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی