ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت سرویس استریم Mixer را تعطیل می‌کند؛ انتقال کاربران به فیسبوک گیمینگ

مایکروسافت ماه آینده به فعالیت سرویس استریم Mixer پایان می‌دهد و کاربران و استریمرهای این سرویس در پلتفرم فیسبوک گیمینگ (Facebook Gaming) به فعالیت ادامه خواهند داد. مایکروسافت سال ۲۰۱۶ استارتاپ استریم گیم Beam را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

مایکروسافت ماه آینده به فعالیت سرویس استریم Mixer پایان می‌دهد و کاربران و استریمرهای این سرویس در پلتفرم فیسبوک گیمینگ (Facebook Gaming) به فعالیت ادامه خواهند داد.

مایکروسافت سال ۲۰۱۶ استارتاپ استریم گیم Beam را تصاحب کرد و یک سال بعد نام آن را به Mixer تغییر داد. این سرویس نتوانست به مقایس مد نظر مایکروسافت برای رقابت با توییچ، یوتیوب و حتی فیسبوک گیمینگ برسد، بنابراین غول نرم افزاری تصمیم گرفت آن را تعطیل کند.

«فیل اسپنسر»، رییس بخش گیمینگ مایکروسافت می‌گوید: «ما از لحاظ تعداد کاربران فعال ماهانه خیلی عقب تر از بازیگران بزرگ بودیم.» او اضافه کرد تعطیلی سرویس Mixer و انتقال آن به فیسبوک گیمینگ به خاطر مخاطبین بیشتر این شبکه اجتماعی به نفع کاربران خواهد بود.

مایکروسافت در همکاری با فیسبوک قصد دارد مخاطبان و استریمرهای Mixer را طی هفته‌های آتی به پلتفرم فیسبوک گیمینگ منتقل کند. از تاریخ ۲۲ ژوئیه (۱ مرداد) تمامی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط با Mixer به طور اتوماتیک کاربر را به فیسبوک گیمینگ انتقال خواهند داد و استریمرهایی که از Mixer درآمدزایی می‌کردند، از طریق برنامه Level Up فیسبوک کسب درآمد خواهند کرد.

با تعطیلی Mixer استریمرهایی مثل Ninja می‌توانند دوباره در توییچ فعالیت کنند.

تصمیم مایکروسافت به شراکت با فیسبوک، تصمیمی استراتژیک است که به منظور افزایش محبوبیت سرویس استریم گیم xCloud نیز انجام شده است. این شرکت در همکاری نزدیک با فیسبوک سرویس xCloud را به فیسبوک گیمینگ خواهد آورد و به بازدیدکنندگان اجازه خواهد داد تا بازی‌هایی که کاربران در حال استریم کردن آن‌ها هستند را بازی کنند.

مایکروسافت استریمرهایی مثل Ninja و Shroud را با دستمزدهای بالا به خدمت گرفت، اما آن‌ها نیز نتوانستند محبوبیت سرویس Mixer را افزایش دهند. استریمرهای یاد شده حالا می‌توانند به توییچ بازگشته و یا در فیسبوک گیمینگ فعالیت کنند.

مایکروسافت تیمز از فناوری‌های سرویس Mixer برای بهبود تعاملات بلادرنگ و کاهش تأخیر در استریم استفاده خواهد کرد و توسعه دهندگان Mixer همچنان در مایکروسافت باقی خواهند ماند و به توسعه تیمز کمک خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی