ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

renault-nissan-mitsubishi-brand
اخبار خودرو

تقلب زیست محیطی رنو نیسان با بیش از 1.3 میلیون خودرو

طبق تحقیقات جدید و شکایت ثبت شده در بازار خودروی انگلستان بیش از 1.3 میلیون دستگاه رنو و نیسان دیزلی در کنار 100 هزار دستگاه نیسان قشقایی بنزین سوز در معرض تقلب زیست محیطی قرار ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

طبق تحقیقات جدید و شکایت ثبت شده در بازار خودروی انگلستان بیش از 1.3 میلیون دستگاه رنو و نیسان دیزلی در کنار 100 هزار دستگاه نیسان قشقایی بنزین سوز در معرض تقلب زیست محیطی قرار گرفته‌اند.

طبق اطلاعات محرمانه‌ای که به تازگی در رسانه‌ها درز پیدا کرده است در حدود 100 هزار دستگاه نیسان قشقایی 1.2 لیتری بنزین سوز در حدود 15 برابر بیش از حد مجاز گازهای گلخانه‌ای تولید کرده‌اند.

همچنین در حدود 700 هزار دستگاه رنو دیزلی در کنار 600 هزار دستگاه نیسان مجهز به این دستگاه بوده‌اند تا میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را کمتر از حد مجاز نشان دهد.

دیگر مدل‌های نامبرده شده در این تحقیقات شامل جوک، ایکس تریل، کلیو، اسپیس، کپچر، مگان و سنیک هستند که سال تولید آنها بین 2009 تا 2018 میلادی است.

در حال حاضر دولت انگلستان در تلاش است تا نیسان را مجبور به فراخوان تمامی خودروهای نامبرده کند اما نیسان از انجام این کار سر باز زده است.

رنو تالیسمان 2020
رنو تالیسمان 2020 با اتاق استیشن نیز تولید خواهد شد

در سپتامبر سال 2017 موسسه DfT با ارسال نامه‌ای به نیسان اعلام کرده بود که در تست شرایط واقعی مدل قشقایی این شرکت بیش از حد مجاز Nox (اکسید نیتروژن) تولید می‌کند.

حتی مدل‌های دیزلی 1.5 و 1.6 لیتری این شرکت نیز طبق تحقیقات این موسسه عملکرد به مراتب بدتری به نسبت محصولات دیزلی فولکس واگن و مرسدس بنز دارند.

با این وجود شرکت نیسان با اعلام بیانیه‌ای تمامی این اتهامات را رد می‌کند.

رنو نیز اعلام کرده است که هیچ تخلفی در زمینه پنهان کاری و استفاده از دستگاه‌های مخصوص برای دور زدن قوانین نکرده است.

با این وجود این اولین بار است که حتی خودروهای بنزین سوز نیز در معرض اتهام به تقلب قرار می‌گیرند. پیش از این تمامی اتهامات وارد به شرکت‌های بزرگ از جمله فولکس واگن، مرسدس بنز، بی ام و و...مربوط به مدل‌های دیزلی این شرکت ها بوده است.

در صورتی که مالکان این خودروها در جریان این پرونده قرار بگیرند و شکایت خود را به ثبت برسانند در حدود 5000 پوند از این دو شرکت می‌توانند غرامت دریافت کنند.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا رنو و نیسان نیز به سرنوشت فولکس واگن و ماجرای دیزل گیت این شرکت دچار خواهند شد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی