ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Ampere از پردازنده سرور ۷ نانومتری با ۱۲۸ هسته رونمایی کرد

شرکت Ampere از چیپ Altra Max با ۱۲۸ هسته پردازشی رونمایی کرد. به گفته سازنده این محصول مختص پردازش وظایف مبتنی بر فضای ابری و کانتینرها طراحی شده است. چیپ Altra بر مبنای معماری Neoverse ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

شرکت Ampere از چیپ Altra Max با ۱۲۸ هسته پردازشی رونمایی کرد. به گفته سازنده این محصول مختص پردازش وظایف مبتنی بر فضای ابری و کانتینرها طراحی شده است.

چیپ Altra بر مبنای معماری Neoverse N1 شرکت ARM (با اسم رمز Ares) بوده و شرکت TSMC با فرآیند لیتوگرافی ۷ نانومتری FinFET آن را تولید می‌کند.

به گفته سازنده چیپ Altra Max به گونه‌ای طراحی شده که با اسلات چیپ ۸۰ هسته‌ای این شرکت به نام Ampere Altra که سال گذشته معرفی شد، سازگار است. به گفته Jeff Wittich، نایب رییس محصولات شرکت Ampere، این یعنی مهندسان می‌توانند حین طراحی محصول از همان اسلات قبلی استفاده کنند که در زمان صرفه جویی کرده و تولید را آسان تر می‌کند.

Wittich می‌گوید چیپ Altra Max به لطف بهره مندی از هسته‌های بیشتر، پردازش کانتینرها، تبدیل فرمت‌های ویدیویی، محاسبات دیتابیس‌های وسیع و یادگیری ماشینی را سریع تر انجام خواهد داد. او در مورد جذب منابع مالی صحبتی نکرد، ولی بر اساس سایت Crunchbase، شرکت Ampere حدود ۴۰ میلیون دلار سرمایه جمع آورده کرده و به گفته Wittich منابع لازم برای تولید انبوه این چیپ از اواخر سال جاری میلادی را در اختیار دارد.

شرکت Ampere نیز همانند دیگر شرکت‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا با چالش‌های متعددی در زنجیره تأمین مواجه شد، ولی همزمان با شیوع ویروس در آسیا این شرکت با برنامه ریزی تأمین کنندگان پشتیبان را شناسایی کرد تا دچار کمبود قطعات مورد نیاز نشود.

این شرکت از همکاری با شرکای جدید از جمله Cloudflare، Packet، Scaleway و Phoenics Electronics (شاخه‌ای از شرکت Avnet) خبر داد که به گسترش بازار این شرکت کمک می‌کنند.

شرکت Ampere سال ۲۰۱۷ توسط «Renee James»، رییس پیشین اینتل تأسیس شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی