ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری آمازون در انرژی پاک

آمازون از سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در شرکت‌هایی خبر دارد که برای حفاظت از محیط زیست تلاش می‌کنند. این شرکت قصد دارد در شرکت‌هایی سرمایه گذاری کند که محصولات و خدمات سبز برای کاهش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۰

آمازون از سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در شرکت‌هایی خبر دارد که برای حفاظت از محیط زیست تلاش می‌کنند. این شرکت قصد دارد در شرکت‌هایی سرمایه گذاری کند که محصولات و خدمات سبز برای کاهش انتشار کربن توسعه داده و می‌خواهند زودتر انتشار این گاز مخرب را به صفر برسانند.

«جف بزوس»، مدیرعامل آمازون می‌گوید: «شرکت‌های بزرگ و کوچک از سراسر دنیا از استارتاپ‌هایی که در مرحله پیش تولید محصول قرار دارند تا کمپانی‌ها بزرگ و شناخته شده، می‌توانند از این سرمایه بهره مند شوند. اختصاص سرمایه به شرکت‌ها با توجه به پتانسیل آن‌ها در تسریع فرآیند کربن خنثی و کمک به حفاظت از زمین برای نسل‌های آینده انجام خواهد شد.»

آمازون

آمازون به کمک این صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر که Climate Pledge Fund نام دارد، می‌خواهد در صنایع مختلف از جمله حمل و نقل و لجستیک، تولید انرژی، غذا و کشاورزی سرمایه گذاری کند.

تغییرات در آمازون در حالی صورت می‌گیرند که بهار سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کارمندان این شرکت در نامه‌ای سرگشاده به جف بزوس و دیگر مدیران ارشد، خواستار تدوین برنامه‌ای جامع در زمینه محافظت از محیط زیست شدند و یکی از خواسته‌های آنان توقف کامل استفاده از سوخت‌های فسیلی بود.

آمازون پس از انتقادات گسترده و با تأخیر زیاد، سرانجام اقداماتی در زمینه حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تغییرات اقلیمی انجام داد. این شرکت وعده داده که تا سال ۲۰۲۵ به طور ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین خواهد کرد و قصد دارد در سال ۲۰۲۱ مرسولات را با خودروهای برقی به دست مشتریان برساند. علاوه بر این‌ها، جف بزوس اواخر بهمن ماه سال قبل از صرف ۱۰ میلیارد دلار از ثروتش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی خبر داد.

بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی دنیا می‌گوید سال گذشته میلادی ۵۱.۱۷ میلیون تن گاز کربن دی اکسید تولید کرده که برابر با فعالیت ۱۳ نیروگاه برق با سوخت زغال سنگ در سال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی