ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت اج کرومیوم بدون اجازه کاربران اطلاعات فایرفاکس را کپی می‌کند

برخی کاربران ویندوز ۱۰ اخیرا به این موضوع پی برده‌اند که مرورگر پیش فرض جدید این سیستم عامل، مایکروسافت اج کرومیوم بدون اجازه آن‌ها اطلاعات فایرفاکس را کپی می‌کند. بر اساس گزارش تعدادی از کاربران، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

برخی کاربران ویندوز ۱۰ اخیرا به این موضوع پی برده‌اند که مرورگر پیش فرض جدید این سیستم عامل، مایکروسافت اج کرومیوم بدون اجازه آن‌ها اطلاعات فایرفاکس را کپی می‌کند.

بر اساس گزارش تعدادی از کاربران، این مرورگر به صورت مخفیانه و بدون اجازه کاربران، اطلاعات فایرفاکس را برمی‌دارد. به گفته کاربران حتی با توقف چنین فرایندی، اطلاعات منتقل می‌شوند.

یکی از کاربران اعلام کرده:

«برای جلوگیری از تور اجباری مرورگر، دوست دارم کامپیوتر خود را ریستارت کنم. من علاقه‌ای به استفاده از مرورگر اج ندارم و به همین دلیل باید برای فرار، آن را از طریق تسک منیجر ببندم. البته حتی پس از این کار، متوجه شدم که اطلاعاتم بدون اجازه از فایرفاکس کپی شده‌اند.»

کاربران دیگر نیز به چنین موضوعی اشاره کرده‌اند. بر اساس گفته آن‌ها، مایکروسافت اج بدون اجازه اطلاعات فایرفاکس را کپی می‌کند. به نظر می‌رسد حتی با توقف چنین فرایندی توسط تسک منیجر، همچنان شاهد کپی شدن اطلاعات هستیم.

هنوز علت چنین رفتاری از سوی مرورگر مایکروسافت مشخص نشده. این موضوع می‌تواند یک مشکل عادی باشد یا اینکه با یک طراحی و کدنویسی مخرب روبه‌رو باشیم. این احتمال وجود دارد که مایکروسافت می‌خواهد با این روش، کاربران بیشتری را ترغیب به استفاده از محصولات خود کند، ایده‌ای که در روزهای اولیه عرضه بروزرسانی ویندوز ۱۰ شاهدش بودیم.

انتقال اطلاعات از فایرفاکس به مرورگر اج مشکل اصلی نیست بلکه مشکلات امنیتی می‌تواند برای کاربران دردساز شود. در حقیقت کاربران در اج به ابزارهای امنیتی و همچنین ادبلاکرهای مناسب دسترسی ندارند. علاوه بر این، بسیاری از پدر و مادرها به علت عدم آشنایی زیاد با کامپیوتر، مجبور به استفاده از این مرورگر می‌شوند.

تا به این لحظه مایکروسافت نسبت به این گزارش‌ها واکنشی از خود نشان نداده. این شرکت از زمان عرضه ویندوز ۱۰، با پرونده‌ها و دادخواست‌های زیادی مواجه شده و حالا باید دید سرقت اطلاعات فایرفاکس برای آن دردساز می‌شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۷ تیر ۱۳۹۹

    کلا مایکروسافت امنیت صفر

  • Arsin
    Arsin | ۴ تیر ۱۳۹۹

    مرورگر Edge مایکروسافت شانس آورد ایرانی نبود. اگر ایرانی بود الان چند نفری خودشونو دور از جون دار زده بودند که دیدید نرم افزار ایرانی امنیت نداره و ...

    • جانی سینز علیه حسن دزده
      جانی سینز علیه حسن دزده | ۴ تیر ۱۳۹۹

      خب نرم افزار ایرانی امنیت نداره.

مطالب پیشنهادی