ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا فضانوردان و محققان را با فضاپیمای شرکت‌های خصوصی روانه زیر مدار می‌کند

ناسا بدنبال ترسیم مسیری برای فضانوردان و پرسنل خود جهت شرکت در ماموریت‌های تجاری پرواز زیر مداری در آینده است که امکان انجام آزمایش‌ها درون فضاپیماهای زیر مداری را برای آن فراهم می‌کند. در حال حاضر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

ناسا بدنبال ترسیم مسیری برای فضانوردان و پرسنل خود جهت شرکت در ماموریت‌های تجاری پرواز زیر مداری در آینده است که امکان انجام آزمایش‌ها درون فضاپیماهای زیر مداری را برای آن فراهم می‌کند.

در حال حاضر این سازمان فضایی نام شرکت‌هایی که در این پروژه مشارکت می‌کنند را اعلام نکرده. این برنامه یک پیشرفت بزرگ در ناسا محسوب می‌شود چرا که تغییر شگرفی در نحوه ارسال پرسنل این سازمان به فضا ایجاد خواهد کرد. ماموریت‌های زیر مداری اهمیت چندانی برای ناسا نداشت اما حالا این سازمان با شرکت‌های خصوصی همکاری دارد و می‌خواهد تغییری در ماموریت‌ها اعمال کند.

چند هفته پیش ناسا پس از نزدیک به یک دهه موفق شد با استفاده از کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس، فضانوردان خود را از خاک آمریکا روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) کند. این سازمان علاوه بر اسپیس ایکس، با شرکت بوئینگ نیز در زمینه ساخت فضاپیما همکاری می‌کند.

اداره کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا اعلام کرده شرکت‌های خصوصی به جایگاهی رسیده‌اند که می‌توانند پروازهای زیر مداری را به عنوان یک سرویس ارائه دهند و ناسا حاضر به خرید آن‌ها است. به نظر می‌رسد شرکت‌های «Virgin Galactic» و «Blue Origin» شانس بالایی برای حضور در این پروژه دارند.

«فیل مک آلیستر»، مدیر توسعه پروازهای فضایی تجاری ناسا اعلام کرده:

«پروازهای زیر مداری انسانی پتانسیل بالایی برای تامین نیازهای ناسا دارند و ادامه‌دهنده تلاش‌های ما برای ایجاد یک اقتصاد قدرتمند در فضا هستند. ناسا بودجه‌ای برای توسعه فضاپیماهای زیر مداری درنظر نمی‌گیرد اما به عنوان خریدار در بازار حضور خواهد داشت. صنعت هوافضای ایالات متحده آمریکا دوباره ثابت خواهد کرد که قادر به ساخت سیستم‌های فضایی قابل اطمینان، امن و مقرون به صرفه است.»

به اعتقاد سازمان فضایی آمریکا، استفاده از فضاپیماهای زیر مداری تولید شده توسط شرکای تجاری، می‌تواند هزینه‌های تحقیقات آن را کاهش دهد. این ماموریت‌ها امکان انجام آزمایش‌ها در شرایط ریزگرانش را برای محققان فراهم می‌کند، بدون آنکه نیاز به انجام تمرین‌های یکسان با فضانوردان داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی