ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش مجدد سناتورهای آمریکایی برای ممنوعیت استفاده از رمزگذاری سرتاسری

سناتورهای جمهوری‌خواه بار دیگر در تلاش برای جلوگیری از رمزگذاری سرتاسری در سرویس‌های پیام‌رسان هستند که نتیجه آن، غیرقانونی شدن سرویس‌های Messages و فیس تایم اپل به همراه بسیاری از پیام‌رسان‌های دیگر مانند واتساپ و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سناتورهای جمهوری‌خواه بار دیگر در تلاش برای جلوگیری از رمزگذاری سرتاسری در سرویس‌های پیام‌رسان هستند که نتیجه آن، غیرقانونی شدن سرویس‌های Messages و فیس تایم اپل به همراه بسیاری از پیام‌رسان‌های دیگر مانند واتساپ و تلگرام خواهد بود.

سه سناتور قانونی برای دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده، پیشنهاد داده‌اند. رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا، «لیندسی گراهام» از ایالت «کارولینای جنوبی»، «تام کاتن» از ایالت «آرکانزاس» و «مارشا بلکبرن» از ایالت «تنسی» با ارائه این قانون بدنبال جلوگیری از سوءاستفاده از این فناوری توسط تروریست‌ها و افراد دیگر برای پنهان کردن رفتارهای غیرقانونی هستند.

لیندسی گراهام در این زمینه اعلام کرده:

«تروریست‌ها و مجرمان بطور معمول از فناوری استفاده می‌کنند و برای ارتباط با یکدیگر از گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌ها یا دیگر ابزارها بهره می‌برند. ما اخیرا با اقدامات تروریستی و مجرمانه زیادی مواجه شده‌ایم که امکان دسترسی به اطلاعات حیاتی حتی پس از حکم دادگاه را نیز نداشتیم. متاسفانه شرکت‌های فناوری توجهی به حکم و دستور دادگاه ندارند و به مقامات قانونی در انجام تحقیقات کمک نمی‌کنند. موضع من مشخص است، پس از اینکه مجوزهای قانونی از دادگاه دریافت شد، آن‌ها باید بتوانند اطلاعات را برای پیشبرد تحقیقات بازیابی کنند.»

ادعای مطرح شده از سوی گراهام حقیقت ندارد، چرا که شرکت‌های فناوری از اجرای قانون و همکاری با عوامل آن امتناع نمی‌کنند. تا به امروز اپل در تحقیقات قانونی زیادی با مقامات همکاری داشته که شامل ارائه یک کپی کامل از نسخه پشتیبان آ‌یکلود نیز می‌شود.

در حالی گراهام به عدم همکاری شرکت‌ها برای بازیابی اطلاعات رمزگذاری اشاره می‌کند که هدف از این کار، حفظ حریم شخصی کاربران است. در لایحه پیشنهادی سناتورهای آمریکایی، یک اقدام حفاظتی جدید نیز وجود دارد:

«بر اساس این لایحه، تامین‌کنندگان خدمات و سازندگان دستگاه‌ها باید در زمان نیاز، برای دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده با مقامات همکاری کنند، البته تنها زمانی که دادگاه چنین مجوزی را با توجه به پرونده صادر کند.»

این اولین باری نیست که شاهد چنین تلاشی از سوی سناتورها هستیم. اولین تلاش آن‌ها به سال ۲۰۱۶ و امتناع اپل از بازگشایی قفل آیفون 5C تیرانداز شهر «سن برناردینو» بازمی‌گردد. تلاش بعدی نیز مربوط به سال ۲۰۱۹ می‌شود که دولت ترامپ بدنبال ممنوعیت استفاده از رمزگذاری سرتاسری بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۴ تیر ۱۳۹۹

    خخخ
    مثل اینکه اونجا هم میخوان تلگرام رو فیلتر کنن، مهد آزادی...

مطالب پیشنهادی