ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دلفین رباتیک ۶۰ میلیون دلاری جای حیوانات واقعی را در آکواریوم‌های چین می‌گیرد

پس از ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی در چین، یک شرکت جلوه‌های ویژه در سانفرانسیسکو تصمیم به ساخت دلفین رباتیک برای آکواریوم‌ها و پارک‌های دریایی این کشور گرفته است. شرکت «Edge Innovations» توسط یکی از افراد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

پس از ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی در چین، یک شرکت جلوه‌های ویژه در سانفرانسیسکو تصمیم به ساخت دلفین رباتیک برای آکواریوم‌ها و پارک‌های دریایی این کشور گرفته است.

شرکت «Edge Innovations» توسط یکی از افراد مشهور در زمینه جلوه‌های ویژه، «Walt Conti» تاسیس شده است. نمونه اولیه این ربات که مدلسازی «دلفین پوزه‌بطری معمولی» محسوب می‌شود، وزنی برابر با ۲۷۰ کیلوگرم دارد و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۱۰ ساعت در آب شنا کند.

این دلفین به گونه‌ای طراحی شده که ساختار اسکلتی دلفین واقعی را تقلید کند و از کیسه‌های داخلی و وزن خود برای شبیه‌سازی حرکات دلفین در شنا استفاده ‌کند. برای واقعی‌تر جلوه دادن این دلفین رباتیک، دندان‌های آن دارای ته رنگ زرد هستند. این دلفین برای شنا نیاز به اپراتور دارد و نمی‌تواند به صورت خودکار درون آب حرکت کند.

دلفین رباتیک شرکت Edge Innovations برای ارتباط بیشتر با حضار، حرکات مختلفی را انجام می‌دهد و قادر به ایجاد صدا است. این ربات ابتدا برای اهداف آموزشی توسعه پیدا کرده بود، اما پس از ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی در ماه فوریه در چین، یک فرصت تجاری جدید برای این شرکت به وجود آمد.

دلفین رباتیک

در حال حاضر Edge مشغول نصب تجهیزات موردنیاز این دلفین رباتیک در چندین آکواریوم در چین است و باور دارد در سه سال آینده میلادی می‌تواند ۱۵۰ دلفین در این کشور بفروشد. قیمت این ربات‌ها با توجه به ویژگی‌های موردنظر خریدار، میان ۴۰ تا ۶۰ میلیون دلار خواهد بود.

در حالی که چنین قیمتی برای یک ربات بسیار گزاف است، استفاده از دلفین رباتیک نسبت به هزینه‌های پزشکی دلفین واقعی، صرفه اقتصادی بیشتری دارد. شرکت Edge وعده داده که دلفین‌های تولیدی آن بدون هیچ مشکلی تا ۱۰ سال در آب‌ شور سالم باقی می‌ماند و البته عمر آن در آب شیرین بیشتر نیز خواهد بود.

با شیوع ویروس کرونا، چین تصمیم به ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی گرفت، تجارتی که سالانه درآمدی بیش از ۷۴ میلیارد دلار ایجاد می‌کرد و بیش از ۱۴ میلیون نفر در آن مشغول به فعالیت بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی