ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد ۵۴ درصدی حملات سایبری مبتنی بر بازی‌ها و پلتفرم‌های گیمینگ

طبق گزارش جدید «کسپرسکی»، ماه آپریل با ۵۴ درصد اقدامات بیشتر در زمینه حمله سایبری و نفوذ امنیتی در صنعت گیم همراه بوده؛ اتفاقی که پیرو خانه نشینی مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا و ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

طبق گزارش جدید «کسپرسکی»، ماه آپریل با ۵۴ درصد اقدامات بیشتر در زمینه حمله سایبری و نفوذ امنیتی در صنعت گیم همراه بوده؛ اتفاقی که پیرو خانه نشینی مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا و روی آوردن بیشتر به تجربه بازی‌های ویدیویی رخ داده.

همانطور که می‌دانید پاندمی فعلی جهان موجب قرنطینه و خانه نشینی بسیاری از مردم جهان شده و بازی‌های ویدیویی نیز به بهترین پلتفرم برای پر کردن اوقات فراغت تبدیل شده‌اند.

بر اساس آمار پیش بینی می‌شود درآمد صنعت گیم در سال ۲۰۲۰ پا را فراتر از رقم ۱۵۹.۳ میلیارد دلار بگذارد، که حدودا ۹.۳ درصد بیشتر از سال قبل به شمار می‌آید. «استیم» (به عنوان پرمخاطب‌ترین پلتفرم بازی در جهان) در دوران کرونا با رشد قابل توجه مشارکت بازیکنان از جمله کاربران فعال و کاربران آنلاین همراه بوده است.

اما آنچه بدیهی به نظر می‌رسید این است که با افزایش نرخ استفاده از پلتفرم‌های گیمینگ و روی آوردن به بازی‌های ویدیویی، خلافکاران سایبری و هکرها هم بیکار نخواهند نشست و از فرصت پیش آمده نهایت بهره را خواهند برد.

در همین راستا شرکت امنیت رایانه‌ای کسپرسکی تحقیقاتی صورت داده و متوجه افزایش چشمگیر حملات سایبری و نفوذهای امنیتی در بازی‌های ویدیویی شده است. طوری که طی ماه آپریل به طور متوسط تعداد حملات مستقیم به کاربران در جهت ترغیب آنها برای ورود به سایت‌های مخرب و آلوده مرتبط با بازی‌ها یا پلتفرم‌های آنها ۵۴ درصد نسبت به ماه ژانویه افزایش داشته است.

به عنوان مثال معمولا کاربران با محتواهایی روبرو می‌شوند که به آنها وعده آیتم‌ها یا آپدیت‌هایی رایگان، یا نسخه‌هایی مجانی از بازی‌های ویدیویی را می‌دهند، اما با کلیک کردن روی آنها سایت‌هایی باز می‌شوند که حاوی بدافزار، باج افزار، ابزارهای ارزکاوی مخفی و سایر موارد مخرب هستند و سیستم مخاطب را مورد حمله قرار می‌دهند.

به گفته کسپرسکی «ماینکرفت» به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های جهان، با ثبت ۱۳۰ هزار مورد حمله به یکی از اهداف عمده خلافکاران سایبری تبدیل شده. دیگر بازی‌های محبوب برای این دست از فعالیت‌های مجرمانه Counter Strike: Global offensive و The Witcher 3 بوده‌اند.

سرویس امنیتی مورد بحث همچنین اشاره دارد طی این بازه زمانی حدود ۴۰ درصد بیشتر از قبل صفحات فیشینگی در سطح اینترنت یافت شده که به طور مستقیم به کلمه «استیم» ارتباط داشته‌اند، که در واقع دست‌آویزی برای ترغیب کاربران جهت کلیک کردن روی محتواهای مخرب به شمار می‌آید.

«ماریا نامستنیکووا» کارشناس امنیتی کسپرسکی در این رابطه توضیح می‌دهد: «بسیاری از حملات مربوط به بازی‌های ویدیویی معمولا در سطح حرفه‌ای نیستند. اما بخش عمده‌ای از موفقیت آنها به خاطر بی‌احتیاطی خود کاربران است. آمار چند ماه اخیر نشان داده که کاربران خیلی زود در این زمینه فریب می‌خورند و به سادگی فایل‌هایی ناشناخته را دانلود کرده یا روی لینک‌هایی مخرب کلیک می‌کنند. آنها معمولا در صدد یافتن نسخه‌هایی غیرقانونی از بازی‌های مشهور یا ابزار تقلب هستند».

به همین ترتیب کارشناسان به شدت هشدار می‌دهند که کاربران پلتفرم کامپیوتری خودشان برای تجربه بازی‌های ویدیویی و کار حرفه‌ای را جدا کنند. «یوری نامستینکووا» توضیح می‌دهد: «در حال حاضر جمعیت بسیار زیادی از مردم هستند که از یک کامپیوتر واحد برای بازی کردن و کار کردن استفاده می‌کنند. در این شرایط باید هشیاری آنها دوبرابر از قبل باشد. چرا که اقدامات خطرناک نه تنها اطلاعات شخصی و اقتصاد آنها را تهدید می‌کند، بلکه ممکن است به حرفه کاری و سازمانی آنها نیز لطمه وارد کند».

وقتی مشغول کار از خانه هستید، سعی کنید تا جای ممکن از ترکیب کامپیوتر شخصی خود با پلتفرمی که به شبکه‌های سازمانی متصل هستند خودداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی