ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایمیل‌های جعلی قوه قضاییه
تکنولوژی

سامانه «گزارشگران فساد» توسط قوه قضاییه راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر از راه‌اندازی سامانه «گزارشگران فساد» برای اصحاب رسانه داد که در آن خبرنگاران بتوانند گزارش‌های خود را برای قوه قضاییه ارسال نمایند. «حسن درویشیان» در نشست خبری خود با ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر از راه‌اندازی سامانه «گزارشگران فساد» برای اصحاب رسانه داد که در آن خبرنگاران بتوانند گزارش‌های خود را برای قوه قضاییه ارسال نمایند.

«حسن درویشیان» در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه، اعلام کرد که در راستای ماموریت این قوه آنها قصد دارند سامانه گزارشگران فساد راه‌اندازی نمایند. او در همین رابطه گفته است:

«ما باید از ظرفیت نظارت همگانی که در تشکیلات ما نیز پیش‌بینی شده برای پیگیری ماموریت‌هایمان استفاده کنیم و علاوه بر سامانه رسیدگی به شکایات که بیش از ۸۰ درصد گزارشات به آن ارسال می‌شود، می‌خواهیم سامانه گزارشگران فساد را نیز طراحی کنیم تا شما اصحاب رسانه بتوانید گزارشات خود را ارسال کنید تا مواردی که در صلاحیت سازمان بازرسی و مهم و قابل توجه باشد به ما منعکس شود.»

وی باور دارد باید نظارت‌های قبل و بعد روی این گزارش‌ها را تقویت کرد: «باید تمام نهادهای نظارتی را برای آن تقویت کرد تا به موضوع پیشگیری توجه بیشتری شود. گزارش‌های خبرنگاران می‌تواند در این راستا کمک‌حال ما باشد.»

گفتنیست پیش از این نیز دادستان کل کشور از مردم خواسته بود تا گزارش‌های خود را به جای انتشار در فضای مجازی مستقیما به این قوه ارسال نمایند. او در گفتگوی خبری ویژه در یکم تیرماه گفته بود:

«یک اطلاعاتی به دست مردم رسیده که یا از اساس دروغ است یا شکل دیگری به آنها اطلاع داده شده را منتشر می‌کنند. این اطلاع رسانی نیست و اقدام صحیحی نیست. بالاخره در دستگاه قوه قضاییه رییس این قوه و مجلس و دیگر مقامات مرتبط هستند که می‌توانند در این مساله همکاری کنند.»

منتظری گفته بود بارها و بارها گزارش‌هایی از سوی مردم به دست آنها رسیده مبنی بر اینکه فلان شخص فاسد است و مستندی در کنار آن نبوده ولی او قاطعانه تاکید دارد که آنها پیگیر چنین گزارش‌های مردمی هم هستند و آنها را بی‌اهمیت نمی‌دانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ تیر ۱۳۹۹

    یکی باید گزارش فساد خود قوه قضایه رو بده ? ?

    • آریا
      آریا | ۵ تیر ۱۳۹۹

      وای به روزی که بگندد نمک

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی