ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و 8cx پلاس با فرکانس بالای ۳ گیگاهرتز از راه می‌رسند

ابهامات زیادی درباره چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس وجود دارد. در حالی که میزو به عدم رونمایی از این پردازنده اشاره کرده، شایعات متعددی به معرفی آن اشاره دارند که بر اساس جدیدترین آن‌ها، تراشه جدید ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

ابهامات زیادی درباره چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس وجود دارد. در حالی که میزو به عدم رونمایی از این پردازنده اشاره کرده، شایعات متعددی به معرفی آن اشاره دارند که بر اساس جدیدترین آن‌ها، تراشه جدید کوالکام ماه آینده از راه می‌رسد.

یکی از افشاگران مطرح دنیای فناوری، «Ice Universe» ادعا کرده که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، چیپست جدید کوالکام ماه آینده میلادی معرفی خواهد شد. در گذشته حساب کاربری «Digital Chat» نیز در شبکه اجتماعی «Weibo» به رونمایی از این پردازنده در فصل سوم ۲۰۲۰ اشاره کرده بود.

با توجه به شایعات گسترده پیرامون اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، انتظار داریم که این شرکت در حال توسعه نسخه قدرتمندتر و سریع‌تر اسنپدراگون ۸۶۵ باشد. علاوه بر این تراشه، به نظر می‌رسد کوالکام می‌خواهد از نسخه سریع‌تر چیپست اسنپدراگون 8cx برای محصولات مجهز به ویندوز ۱۰ نیز رونمایی کند که البته تنها تفاوت آن با پردازنده قبلی، فرکانس بالاتر هسته‌ها خواهد بود.

این پردازنده احتمالا با نام 8cx پلاس از راه می‌رسد و فرکانس هسته‌های گلد Kryo 495 آن با نام ۳.۱۵ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند و فرکانس هسته‌های سیلور همچنان روی ۱.۸ گیگاهرتز باقی می‌ماند. هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون واحد پردازش گرافیکی این چیپست منتشر نشده است.

چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس احتمالا با فرکانس بالاتر از نسخه استاندارد خود در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد. در حالی که فرکانس هسته‌های اسنپدراگون ۸۶۵ به ۲.۸۴ گیگاهرتز می‌رسد، شایعات از فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتزی نسخه پلاس آن خبر می‌دهند.

یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی که احتمالا میزبان این پردازنده جدید خواهد بود، ایسوس راگ فون ۳ است. این گوشی مخصوص بازی علاوه بر این پردازنده، به مشخصات فنی قدرتمندی نیز مجهز می‌شود و احتمالا ایسوس برای آن سیستم خنک‌کننده قدرتمندی نیز درنظر می‌گیرد تا کارایی آن در زمان اجرای بازی‌های سنگین کاهش پیدا نکند. این دستگاه احتمالا دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

با وجود افشای اطلاعات و همچنین شایعه اخیر، کوالکام هنوز اشاره‌ای به این پردازنده نکرده است. با توجه به معرفی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس در سال گذشته میلادی، احتمالا امسال نیز شاهد رونمایی از نسخه سریع‌تر و قدرتمندتر اسنپدراگون ۸۶۵ خواهیم بود و پرچمداران نیمه دوم سال نیز با این پردازنده از راه می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی