ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم Checkra1n با انتشار یک اسکرین‌شات از جیلبریک بتای iOS 14 خبر داد

چند روز پیش اپل در کنفرانس WWDC 2020 نسخه جدید سیستم عامل‌های خود از جمله iOS 14 را معرفی کرد. پس از پایان مراسم نسخه بتای آن منتشر شد و حالا تیم «Checkra1n» با انتشار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۶

چند روز پیش اپل در کنفرانس WWDC 2020 نسخه جدید سیستم عامل‌های خود از جمله iOS 14 را معرفی کرد. پس از پایان مراسم نسخه بتای آن منتشر شد و حالا تیم «Checkra1n» با انتشار یک اسکرین شات به جیلبریک iOS 14 اشاره کرده است.

در این اسکرین شات ویژگی جدید سیستم عامل اپل یعنی App Library به چشم می‌خورد که درون آن یک فولدر با نام «دیگر» وجود دارد. در این فولدر اپلیکیشن این تیم به همراه پکیج منیجر Cydia قرار گرفته‌اند. جیلبریک این تیم از یک اکسپلویت سخت افزاری با نام Checkm8 استفاده می‌کند، بنابراین بدون توجه به نسخه سیستم عامل می‌توان محصولات را جیلبریک کرد.

برخلاف جیلبریک «Unc0ver» که برپایه اکسپلویت مرسوم tfp0 است، جیلبریک Checkra1n را نمی‌توان با بروزرسانی نرم افزاری برطرف کرد. با این وجود، جیلبریک سیستم‌ عامل‌های iOS 14 و iPadOS 14 چندان هم ساده نیست و اپل تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از این کار انجام داده است.

علاوه بر این موضوع، جیلبریک این تیم در مقایسه با Unc0ver محدودیت دارد. از آنجایی که آیفون 5s و آیفون 6 سیستم عامل iOS 14 را دریافت نمی‌کنند، امکان جیلبریک آن‌ها با ابزار تیم Checkra1n وجود ندارد و تنها می‌توان دستگاه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند را جیلبریک کرد.

در حال حاضر این تیم بروزرسانی iOS برای این بیلد را منتشر نکرده، علاوه بر این نمی‌دانیم در چه تاریخی امکان جیلبریک iOS 14 فراهم می‌شود. احتمالا تا زمان انتشار نسخه نهایی این سیستم عامل، Checkra1n ابزار مربوط به جیلبریک آن را در اختیار کاربران قرار نخواهد داد. این تیم در گذشته موفق به هک گران‌ترین محصول تولیدی اپل یعنی مک پرو شده بود.

سیستم عامل iOS 14 اپل به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده و همچنین سیری در آن بازطراحی شده است. این نسخه از iOS از ویجت‌های جدیدی بهره می‌برد و امکان استفاده از آن‌ها در هوم اسکرین نیز وجود دارد. Messages نیز در iOS 14 با تغییراتی همراه بوده که برای مثال می‌توان به پین کردن پیام‌ها اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی