ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کارایی بالای کپسول کرو دراگون برنامه‌های ناسا را تغییر داد؛ افزایش مسافران در بازگشت

کپسول سرنشین دار «کرو دراگون» به لطف بازدهی بالا در تولید انرژی مدت بیشتری در فضا مانده و مسافران بیشتری را به زمین خواهد آورد. کپسول فضایی کرو دراگون دهم خرداد ماه در پرتابی تاریخی روانه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

کپسول سرنشین دار «کرو دراگون» به لطف بازدهی بالا در تولید انرژی مدت بیشتری در فضا مانده و مسافران بیشتری را به زمین خواهد آورد.

کپسول فضایی کرو دراگون دهم خرداد ماه در پرتابی تاریخی روانه ایستگاه فضایی شد و یک روز پس از آن با موفقیت به ایستگاه فضایی متصل شد. این کپسول قرار بود پس از چند هفته دو مسافرش را به زمین باز گرداند اما به گفته سایت Space.Com توانایی بالای آن در تولید انرژی برنامه‌های ناسا را تغییر داده است.

کرو دراگون که در حال حاضر به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده از طریق پنل‌های سولار انرژی خورشید را به الکتریسیته تبدیل می‌کند. پیش از این ناسا تصور می‌کرد که انرژی تولید شده تنها برای چند هفته ماندن در فضا کفایت می‌کند حالا اما اعلام کرده که بازدهی آن بیش از حد انتظار بوده تا حدی که امکان ماندن در فضا برای ۱۱۴ روز بیشتر را دارد.

علاوه بر این سفینه «اسپیس اکس» که قرار بود تنها «باب بنکن» و «داگلاس هارلی»، سرنشین‌های اولیه را به زمین برگرداند، حالا اما دو فضانورد دیگر هم به آنها اضافه خواند شد. این سفر اوایل آگوست یا اواسط مرداد انجام شده و هدف از آن آزمایش شرایط اقامت ۴ فضانورد در آن برای ماموریت‌های آتی است.

بنکن و هارلی پیشتر از سفر با کرو دراگون به عنوان تجربه‌ای دلپذیر یاد کرده و آنرا نرم‌تر از شاتل عنوان کرده بودند. بنکن یک پیاده‌روی فضایی را برای ارتقای باتری‌های ایستگاه انجام داده اما ناسا پیش از برگرداندن آنها قصد انجام آزمایش‌های بیشتری را دارد که شامل سیستم تهویه هوا می‌‌شود.

هرچند کپسول مذکور قابلیت فرود نرم را دارد اما حین بازگشت به زمین مثل فضاپیمای آپولو با کمک چتر نجات در اقیانوس فرود خواهد آمد. پرتاب کرو دراگون سوار بر فالکون ۹ و اتصال موفق به آن ایستگاه موفقیتی چشمگیر برای ناسا و اسپیس اکس محسوب می‌شود اما تا زمانی که فضانوردان را به سلامت به زمین بازنگردانده ماموریت آن هنوز تکمیل نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ تیر ۱۳۹۹

    زنده باد ایلان ماسک??

مطالب پیشنهادی