ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۲۰ شرکت تبلیغات فیسبوک را به خاطر انتشار محتوای نژادپرستانه تحریم کردند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک قول داده که به پست‌های سیاستمداران که قوانین را زیر پا می‌گذارند، برچسب بزند، اما چنین وعده‌ای نیز نتوانسته از پیوستن شرکت‌های جدید به تحریم تبلیغاتی این شبکه اجتماعی جلوگیری کند. اخیرا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک قول داده که به پست‌های سیاستمداران که قوانین را زیر پا می‌گذارند، برچسب بزند، اما چنین وعده‌ای نیز نتوانسته از پیوستن شرکت‌های جدید به تحریم تبلیغاتی این شبکه اجتماعی جلوگیری کند.

اخیرا شرکت‌های «کوکاکولا»، «هرشیز» و «هوندا» اعلام کرده‌اند که برنامه‌های تبلیغاتی خود در فیسبوک را به صورت موقت متوقف خواهند کرد. «یونیلیور» که صاحب برندهایی مانند «داو» و «لیپتون» است به همراه ورایزن از پیوستن به این بایکوت تبلیغاتی خبر داده بودند که توسط گروه‌های حقوق بشر و بخاطر تاریخچه طولانی فیسبوک در زمینه امکان اشتراک محتوای نژادپرستانه، خشونت آمیز و جعلی در پلتفرم خود سازمان یافته است.

بیش از ۱۲۰ کمپانی در بایکوت فیسبوک مشارکت می‌کنند، البته برخی شرکت‌ها مانند کوکاکولا اگرچه تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را بطور موقت متوقف می‌کنند، اما به صراحت خبر از پیوستن به تحریم‌‌ها نداده‌اند.

مدیرعامل کوکاکولا، «جیمز کوینسی» در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«جایی برای نژادپرستی در جهان و همچنین شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. کوکاکولا تبلیغات پولی خود در تمام شبکه‌های اجتماعی را برای مدت زمان ۳۰ روز متوقف خواهد کرد. ما سیاست‌های تبلیغات خود را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهیم و در صورت نیاز، آن‌‌ها را اصلاح می‌کنیم. ما از شرکای رسانه‌های اجتماعی خود انتظار مسئولیت و شفافیت بیشتری داریم.»

فیسبوک

درخواست برای افزایش شفافیت در روزهای اخیر افزایش یافته و فشارهای زیادی به فیسبوک وارد کرده. سخنگوی فیسبوک در بیانیه‌ای گفته:

«به همکاری با گروه‌های حقوق بشر ادامه می‌دهیم. ما سالانه میلیاردها دلار برای حفظ امنیت جامعه خود و کار با متخصصان برای بازبینی و برورزرسانی سیاست‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما ۲۵۰ سازمان نژادپرست در فیسبوک و اینستاگرام را مسدود کرده‌ایم. سرمایه‌گذاری‌هایی که در هوش مصنوعی انجام داده‌ایم، باعث شده‌اند که نسبت به ۹۰ درصد سخنان تنفرآمیز پیش از گزارش کاربران، اقداماتی انجام دهیم. ما از این موضوع که باید کارهای بیشتری انجام دهیم، اطلاع داریم و به همکاری با گروه‌های حقوق بشر و سایر متخصصان برای توسعه ابزارها، فناوری و سیاست‌ها ادامه می‌دهیم.»

از سازمان‌‌دهندگان این بایکوت تبلیغاتی می‌توان به «اتحادیه ضد افترا» و «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» اشاره کرد. در حال حاضر نمی‌دانیم این بایکوت چه تاثیری روی سیاست‌های فیسبوک خواهد داشت، اما میلیاردها دلار از درآمد این شبکه اجتماعی مربوط به تبلیغات می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 3millfox
    3millfox | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    چه باحال

مطالب پیشنهادی