ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپراتورهای موبایل در خرداد ماه پذیرای ۸۳۸۲ ترابرد شدند

آخرین آمار رگولاتوری نشان می‌دهد که در خرداد ماه سال جاری اپراتورهای تلفن همراه پذیرای ۸۳۸۲ ترابرد بودند، این آمار مشخص می‌کند که این حجم از مشترکین با حفظ شماره خود ترجیح داده‌اند از اپراتور ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

آخرین آمار رگولاتوری نشان می‌دهد که در خرداد ماه سال جاری اپراتورهای تلفن همراه پذیرای ۸۳۸۲ ترابرد بودند، این آمار مشخص می‌کند که این حجم از مشترکین با حفظ شماره خود ترجیح داده‌اند از اپراتور دیگری استفاده نمایند.

به طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) این امکان را فراهم می‌کند که به‌موجب آن مشترکین می‌توانند به حفظ شماره خود، اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۵ اجرایی شد و البته برخی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است برخی از درخواست‌های ترابرد از سوی مشترکان با موافقت مواجه نشود.

مشترکین باید از طریق سایت یا مراجعه به دفاتر خدمات اپراتوری درخواست ترابرد خود را انجام دهند و فرمی را در این راستا تکمیل نمایند و به عبارتی برای قرار گرفتن در چرخه این امر، از این طریق اقدام کنند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تأیید ثبت‌نام او به اطلاعش خواهد رسید.

همچنین پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از سوی دیگر امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد. احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام‌شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیربه‌نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دائمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادر شده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی از دلایل رد درخواست ترابرد عنوان شده است.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در خردادماه سال جاری، اپراتورها پذیرای ۸۳۸۲ ترابرد بودند. این در حالی است که آمار فروردین و اردیبهشت، به ترتیب حاکی از انجام ۵۱۱۶ و ۱۱ هزار و ۹۳۰ ترابرد بود و به نظر می‌رسد که روند کاهشی را در خرداد ماه در این زمینه شاهد بودیم.

ناگفته نماند ممکن است یک اپراتور در یک مدت زمان، سرویس خاصی ارائه دهد که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی‌شود اپراتوری که از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری که الان انتخاب کرده سرویسش مناسب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • keep quiet
    keep quiet | ۷ تیر ۱۳۹۹

    خوشم میاد مثل گله کفتار با هم کنار اومدن، جیب ملت میچاپن...لامصبا یخورده ارزون کنید این نت رو بسته میزنی زرتی تموم میشه

  • mehdi
    mehdi | ۷ تیر ۱۳۹۹

    خدایی رایتل بسته های(اینترنت) به صرفه ای داره و سرعت خوبی هم میتونید داشته باشید. ?

مطالب پیشنهادی