ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه رادار خودرو با قابلیت شناسایی اجسام پشت پیچ

خودروها در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند و می‌توانند به خوبی اجسام را در اطراف خود تشخیص دهند، با این حال همچنان در تقاطع‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. اخیرا محققان سیستم راداری را توسعه داده‌اند که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

خودروها در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند و می‌توانند به خوبی اجسام را در اطراف خود تشخیص دهند، با این حال همچنان در تقاطع‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. اخیرا محققان سیستم راداری را توسعه داده‌اند که می‌تواند به کاهش تصادفات در تقاطع‌ها کمک کند.

این سیستم راداری در دانشگاه «پرینستون» و با سرپرستی پروفسور «فلیکس هاید» توسعه پیدا کرده و شامل واحدهای راداری «داپلر» نسبتا ارزان‌قیمت می‌شود. این واحدها در بخش جلویی خودرو نصب شده و پالس‌های رادیویی منتشر می‌کنند. این پالس‌ها به سمت جلو حرکت می‌کنند و سپس با استفاده از سطوح ثابت مانند دیوارها یا ماشین‌های پارک شده، کمانه می‌کنند و مسیر را ادامه می‌دهند.

این امواج هدایت شده به سمت تقاطع خیابان حرکت می‌کنند و در صورتی که یک شیء در حال نزدیک شدن به تقاطع باشد، آن را به راننده اطلاع می‌دهند. یک سنسور درون خودرو این امواج رادیویی بازتابی را شناسایی می‌کند و توسط الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، سرعت و جهت حرکت اجسام را تحلیل می‌کند. این سیستم در دنیای واقعی به راننده یا سیستم ماشین خودران هشدار می‌دهد.

سیستم راداری

در نمونه آزمایشی کنونی، این سیستم برای شناسایی عابران پیاده و همچنین دوچرخه‌ها بهینه شده است چرا که شناسایی آن‌ها به علت اندازه کوچک و همچنین ابعاد و سرعت مختلف، چالش برانگیز است. به گفته محققان، از این سیستم می‌توان برای شناسایی وسایل حمل و نقل بزرگتر نیز استفاده کرد.

در حال حاضر چندین سیستم برای مشاهده پشت پیچ‌ها توسعه پیدا کرده‌اند که از لیزر استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها به انرژی بسیار بالاتری نسبت به واحدهای رادار نیاز دارند و علاوه بر این، نور خورشید در شناسایی نور لیزر بازتابی می‌تواند مشکل ایجاد کند.

استاد هاید به این موضوع اشاره کرده که برای ادغام این سیستم با خودروها و همچنین استفاده تجاری از آن، باید اقدامات بسیار بیشتری روی آن صورت بگیرد. با این وجود فناوری آن توسعه پیدا کرده و با تلاش می‌توان آن را وارد دنیای واقعی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hamed
    hamed | ۷ تیر ۱۳۹۹

    توسعه ی آپشنی به نام زه پراید در استانه ی ۴۳سالگیه انقلاب اسلامی?

    • molavy
      molavy | ۸ تیر ۱۳۹۹

      کشتار مردم و جورج فلوید در آستانه 350 سالگی انقلاب آمریکا

    • حاجی اس ام
      حاجی اس ام | ۹ تیر ۱۳۹۹

      این ازیناس که نشسته روی کاناپه داره پیتزا قارچ و پنیر می خوره و و گاهی چند تا کلمه رو هم تایم می کنه ...
      تو که انتقاد می کنی ، برای رفعش چقدر تلاش کردی ؟

مطالب پیشنهادی