ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ماجرای جریمه شدن کارمندان تهرانی پس از اجرای مجدد طرح ترافیک

طی یکی دوماه گذشته، روند اطلاع رسانی در مورد اجرا و عدم اجرای طرح ترافیک در دوران فاصله گذاری اجتماعی ناشی از شیوع کرونا به گونه ای بود که بسیاری از شهروندان و حتی رسانه ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵

طی یکی دوماه گذشته، روند اطلاع رسانی در مورد اجرا و عدم اجرای طرح ترافیک در دوران فاصله گذاری اجتماعی ناشی از شیوع کرونا به گونه ای بود که بسیاری از شهروندان و حتی رسانه ها دچار سردرگمی شدند. ناهماهنگی بین ستاد مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و شهرداری تهران باعث شده بود تا مداوما اخبار ضد و نقیضی در این خصوص منتشر شود و حالا خبر می رسد که طی هفته های گذشته نیز شماری از شهروندان به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح با جریمه های مالی ناشی از تردد در محدوده طرح در ساعات غیر مجاز مواجه شدند.

به نوشته رسانه ها، پس از اعلام اجرایی شدن مجدد طرح ترافیک از 17 خرداد ماه اینطور اعلام شده بود که ساعات اجرای طرح ترافیک، 8 تا 16 تعیین شده و رانندگان می‌توانند از ساعت 14 یک خروج رایگان از محدوده طرح داشته باشند اما تمام رانندگانی که از ساعت 14 اقدام به خروج از طرح کرده اند، جریمه شده اند!

حالا معاونت ترافیکی شهرداری تهران نسبت به این خبر واکنش نشان داده است و معتقد است که به دلیل عدم اطلاع رسانی شفاف رسانه ها چنین مشکلی رخ داده است و با توجه به تغییر ساعت حضور کارمندان در محل کار، ساعت مجاز خروج از طرح 14:30 بوده است، در حالی که این عدد در بسیاری رسانه ها 14 درج شده و همین اختلاف نیم ساعته نیز به جریمه شدن کارمندان منجر شده است.

در اطلاعیه شهرداری تهران در این خصوص اینطور آمده است: «پیش از خرداد، زمان فعالیت ادارات از سوی دولت، ٧ تا ١۴ تعیین شده بود اما پس از ابلاغ مجدد توسط دولت، ساعت کار ادارات به ٧.٣٠ تا ١۴.٣٠ تغییر یافت. بر همین اساس، ساعت محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز از 8 به 8:30 و خروج رایگان از 14 به 14.30 ( بازده زمانی 6 ساعت در هر دو حالت) با هماهنگی اعضای محترم شورای حمل ونقل و ترافیک تهران تغییر و در نظر گرفته شد. بنابراین برای رفاه کارمندان، خروج از محدوده های فوق از ساعت 14.30 رایگان خواهد بود . از ١۶ خرداد، اطلاع‌رسانی اجرای طرح ترافیک کنترل آلودگی هوا و تغییر ساعات اعمال آن از طریق سامانه «تهران من» صورت گرفت و ملاک محاسبه عوارض محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا همان خواهد بود.»

قابل ذکر است در صورتیکه شهروندان محترم از اطلاع رسانی های صورت گرفته در این زمینه ، بی اطلاع ماندند، میتوانند طی تماس با واحد صدور آرم سازمان ترافیک، موضوع را مطرح نمایند تا اقدام لازم صورت گیرد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان این اطلاعیه تأکید کرد: «از آنجا که در روزهای اخیر برخی رسانه ها مبادرت به انتشار اخبار نادرست ، بدون توجه به تاریخ مصاحبه ها و تغییر ساعت حضور کارمندان در محل کار خود کرده اند، تاکید میشود در راستای آرامش خاطر و رفاه حال عموم شهروندان به ویژه کارمندان، ساعت اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا طبق مصاحبه شهردار محترم تهران با ساعت کار ابلاغ شده از سوی دولت محترم تنظیم شده و اطلاع‌رسانی در این خصوص نیز در همان زمان از طریق سایت رسمی « تهران من » صورت گرفته است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی