ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

منتخبان مسابقه عکاسی کهکشان راه شیری؛ تقابل زیبایی‌های کیهانی و زمینی

آسمان در شب یک بوم زیبا برای عکاسی محسوب می‌شود و راه شیری ستاره آن است. اخیرا سایت عکاسی «Capture the Atlas» جدیدترین لیست از تصاویر مسابقه عکاسی سالانه راه شیری را منتشر کرده است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

آسمان در شب یک بوم زیبا برای عکاسی محسوب می‌شود و راه شیری ستاره آن است. اخیرا سایت عکاسی «Capture the Atlas» جدیدترین لیست از تصاویر مسابقه عکاسی سالانه راه شیری را منتشر کرده است.

اگر کهکشان راه شیری یک شهر باشد، زمین در حومه آن قرار می‌گیرد. از این منطقه ما می‌توانیم به مرکز شلوغ شهر برویم و از چراغ‌های درخشان آن عکس بگیریم. برگزارکنندگان مسابقه عکاسی سالانه Cature the Atlas از عکاسانی که موفق به ثبت بهترین عکس در این زمینه شده‌اند، تقدیر می‌کند.

سردبیر این سایت، «Dan Zafra» این تصاویر را نه تنها بخاطر کیفیت بالا انتخاب کرده، بلکه داستانی که پشت هریک از آن‌ها نهفته است را نیز مدنظر قرار داده. این لیست هر ساله در ماه ژوئن، همزمان با اوج دید هسته کهکشان منتشر می‌شود.

کابوس، استرالیا

در لیست امسال، تصاویر از سراسر جهان وجود دارند و تضاد میان ستاره‌های درخشان با برف، شن، دریا و صخره را به نمایش می‌گذارند. در میان این تصاویر، عکسی با عنوان «کابوس» اثر «Michael Goh» وجود دارد که از دریاچه «Dumbleyung» در غرب استرالیا گرفته شده است. در این تصویر درختان مرده در بستر نمک خشک مانند شاخک‌ها به سمت ستارگان کشیده شده‌اند و عکاس توانسته با استفاده از دوربین، منظره وحشتناکی را ثبت کند.

تخم‌های بیگانه، ایالات متحده آمریکا

«تخم‌های بیگانه» یکی دیگر از تصاویر جذاب در این لیست محسوب می‌شود که توسط «Debbie Heyer» به ثبت رسیده است. این عکس گویی تخم‌گذاری هیولاها در بدلندهای نیوکزیکو را به تصویر می‌کشد و کهکشان راه شیری نیز در حال نظاره آن است.

در ادامه نگاهی به تصاویر برگزیده این مسابقه داریم:

زمستان راه شیری، ایتالیا
مرداب مرده، نامیبیا
راه شیری در پارک ملی تیده، اسپانیا
تنها و باهم در گرد ستاره، صحرای بزرگ آفریقا
Gran Firmamento، جنوبگان
شب بخیر یوتا، ایالات متحده آمریکا
شبی در غارها، مالت
قوس دوگانه، اسپانیا
شب‌های صحرا، ایالات متحده آمریکا
صومعه مسحور، اسپانیا
تاج آسمانی، ایالات متحده آمریکا
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی