ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تخریب راکت SLS طی آزمایش ناسا [تماشا کنید]

مهندسان ناسا اخیرا راکت جدید این سازمان فضایی را طی آزمایشات خود از بین بردند. هدف از این کار، بررسی مواردی بود که می‌تواند در راه‌اندازی واقعی، موشک را با مشکل مواجه کند. به گفته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

مهندسان ناسا اخیرا راکت جدید این سازمان فضایی را طی آزمایشات خود از بین بردند. هدف از این کار، بررسی مواردی بود که می‌تواند در راه‌اندازی واقعی، موشک را با مشکل مواجه کند.

به گفته سایت Digital Trends، ناسا همچنان در حال توسعه سیستم پرتاب وسایل نقلیه فوق سنگین برای ماموریت‌های خارج از مدار زمین است. مهندسان این سازمان در حال تکمیل آزمایش‌های ساختاری با استفاده از سیلندر اکسیژن مایع هستند. این راکت نسل جدید برای ماموریت آینده ناسا به عنوان بخشی از پروژه «آرتمیس» و همچنین ارسال فضانوردان به مریخ درنظر گرفته شده است.

تست‌های ساختاری این راکت شامل ۲۰۰ آزمایش می‌شود که نتیجه آن، افزایش فشار سیلندر با اکسیژن مایع تا زمان انفجار است. مهندسان با بستن مخزن راکت فولادی و استفاده از سیلندرهای هیدرولیکی اطراف آن، فشار را افزایش داده‌ا‌ند. با این کار، مهندسان موفق به بازتولید فشاری شده‌اند که راکت در زمان پرتاب تجربه می‌کند.

«رالف کارت»، مدیر آزمایشگاه مارشال اعلام کرده:

«تیم آزمایشگاه مارشال همکاری نزدیکی برای طراحی راکت با تیم سیستم پرتاب فضایی (SLS) داشته است. با مشاهده نحوه ایجاد آزمایشات و همکاری با مهندسان SLS و بوئینگ در فرایند آزمایش و همچنین جمع‌آوری نتایج ۵ آزمون صلاحیت ساختاری، افتخار می‌کنیم که سازه‌ها در شرایط سخت پرواز می‌توانند از خود مقاومت نشان دهند.»

به عنوان نتیجه این آزمایش‌ها، مهندسان توانستند به این موضوع پی ببرند که کدام بخش از راکت ممکن است در برابر چنین انفجاری مقاومت نکند، بنابراین می‌توانند در آینده مشکلات و ضعف‌های آن را برطرف کنند.. سایر آزمایشات ساختاری را تست‌های چهار قسمت بزرگ از مراحل اصلی شامل بخش موتور، مخزن درونی، مخزن هیدروژن مایع و اکسیژن مایع، تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ تیر ۱۳۹۹

    پولشون حروم کردن

    • ℳԊT
      ℳԊT | ۸ تیر ۱۳۹۹

      کافرا همیشه بیهوده کارن

    • min
      min | ۹ تیر ۱۳۹۹

      ساندیسی تو هنوز زنده ای?

مطالب پیشنهادی