ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه هوش مصنوعی که با دقت ۹۹ درصد افراد در حال غرق شدن را تشخیص می‌دهد

بر اساس گفته سازمان بهداشت جهانی، غرق شدن سومین عامل مرگ‌های تصادفی در جهان است که سالانه جان نزدیک به ۳۲۰ هزار نفر را می‌‌گیرد. محققان اخیرا موفق به توسعه سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

بر اساس گفته سازمان بهداشت جهانی، غرق شدن سومین عامل مرگ‌های تصادفی در جهان است که سالانه جان نزدیک به ۳۲۰ هزار نفر را می‌‌گیرد. محققان اخیرا موفق به توسعه سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌اند که باعث حفظ جان افراد می‌شود.

به گفته سایت VentureBeat، محققان در دانشگاه «بن گوریون» راه حلی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه کرده‌اند که به ناجیان غریق در سواحل کمک می‌کند. این AI به ناجیان غریق درباره حوادث و همچنین موقعیت‌های خطرناک هشدار می‌دهد.

پروژه «Sightbit» از ابزارهای مبتنی بر فناوری دانشگاه بن گوریون بهره می‌برد. هم‌بنیانگذار و مدیرعامل این پروژه، «نتانل الیوا» اعلام کرده:

«سرمایه‌گذاران از سراسر جهان با ما تماس گرفته‌اند و ما طرح‌های پیشنهادی برای تامین بودجه این سیستم نیز دریافت کرده‌ایم.»

Sightbit با نرم افزار مبتنی بر یادگیری عمیق و فناوری‌های بینایی رایانه‌ای به عنوان مکمل دوربین‌های استاندارد شناخته می‌شود. این سیستم با استفاده از شبکه‌های عصبی افراد در حال غرق شدن را پیدا می‌کند و همچنین با استفاده از ده‌ها هزار تصویر آموزش دیده است.

هوش مصنوعی

سازندگان ادعا کرده‌اند که این سیستم با دقت ۹۹.۹ درصد قادر به شناسایی موقعیت‌های خطرناکی است که می‌توانند منجر به غرق شدن افراد شوند.

این سیستم با استفاده از مدل تشخیص ریسک که میزان شلوغی و وضعیت آب و هوا را مدنظر قرار می‌‌دهد، وضعیت ساحل را ارزیابی می‌کند و سپس تعداد ناجیان غریق موردنیاز برای یک روز معین را محاسبه می‌کند. این سیستم هشدارهای لحظه‌ای برای ناجیان غریق ارسال می‌کند و می‌تواند ۳۰۰ متر از خط ساحلی را پوشش دهد. ناحیه‌ای با این ابعاد معمولا توسط ۳ دوربین پوشش داده می‌شود.

به گفته الیوا اکنون اکثر سواحل به علت مسائل امنیتی به دوربین مجهز شده‌اند. برای استفاده از این هوش مصنوعی کافی است هزینه‌ای را پرداخت کنید تا متخصصان آنرا درون دوربین‌های مستقر در نوار ساحلی پیکربندی کرده و امنیت شناگران را ارتقا دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی