ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس مرکز ملی فضای مجازی: باید از شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی رها شویم

رییس مرکز ملی فضای مجازی در مراسم افتتاحیه بزرگترین دیتاسنتر شمال غرب و غرب کشور توسط همراه اول اعلام کرد که باید از دست شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی که روسای جمهور دنیا نیز در آن امنیت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

رییس مرکز ملی فضای مجازی در مراسم افتتاحیه بزرگترین دیتاسنتر شمال غرب و غرب کشور توسط همراه اول اعلام کرد که باید از دست شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی که روسای جمهور دنیا نیز در آن امنیت ندارند رها شد و منطق پلتفرمی را در حوزه پیام‌رسان‌های داخلی تقویت کرد.

فیروزآبادی می‌گوید باید از پلتفرم‌های اجتماعی مجازی که روسای جمهور خودشان نیز در آنها امنیت ندارند و بسیاری از اعضای فعال آن فیک هستند باید رها شویم و برای تحقق این موضوع باید منطق پلتفرمی را در حوزه پیام‌رسانی و اطلاعاتی در داخل کشور تامین کنیم: «خود همین پلتفرم شاد باید پلتفرمی باشد برای همه کسانی که می‌توانند در نظام آموزشی کشور مشارکت داشته باشند. مقدمه پلتفرم‌ها داشتن یک شبکه مستقل و داشتن دیتاسنترها و خدمات ابری است.»

«ابوالحسن فیروزآبادی» باور دارد که تحول دیجیتال در تمام دنیا و ایران در حال رخ دادن است و این موضوع در همه حوزه‌ها از اقتصادی گرفته تا فرهنگی و اجتماعی در حال شکل‌گیری است. به گفته فیروزآبادی آنها در شورای عالی فضای مجازی نگاه ویژه‌ای به این تحولات دارند: «در ابتدا توجه ما به زیرساخت‌ها از جمله شبکه ملی اطلاعات است. تحول عظیم همانطور که می‌تواند از لایه کاربر آغاز بشود و در زیرساخت‌های جهانی صورت بگیرد، برای ملی شدن آن بایستی طوری طراحی و اجرا شود که بخش عمده‌ای از تحول دیجیتال روی زیرساخت‌های ملی کشور رخ بدهد.»

او باور دارد «شبکه ملی ارتباطات» در کنار «شبکه ملی اطلاعات» تعریف شده و این دو جزو اولویت‌های کشور به شمار می‌آیند: «این تحول با یک منطق پلتفرمی و اجتماعی شدن همه پدیده‌ها و تعاملی شدن فرایندها شکل می‌گیرد و بایستی در همه حوزه‌ها به صورت متوازن مورد توجه قرار بگیرد.»

رییس شورای عالی فضای مجازی می‌گوید مباحثی چون امنیت، اعتماد، پایداری در شبکه از جمله ارکانی هستند که باید در شبکه ملی اطلاعات به آنها توجه کرد: «خوشبختانه پروژه امروز همراه اول بخش کوچکی از تصویر بزرگی است که برای فضای مجازی کشور طراحی شده و با دقت در حال پیگیری است.»

او سپس تلاش کرد به انتقادهایی که اخیرا به فعالیت مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی شده پاسخ دهد و گفت: «تاکید می‌کنم که شورای عالی فضای مجازی به هیچ‌وجه از کار خود کوتاهی نکرده و دائما در حال نظارت در این فضا هستیم. به عنوان مثال با مشاهده رشد فیشینگ، اصلاحی در نظام بانکی کشور به نام رمز دوم پویا را انجام دادیم.»

فیروز آبادی از آنسو می‌گوید که ایران در رسیدگی به برخی موضوعات فضای مجازی نیز دچار یک تاخر شده است: «این موضوع در همه جای دنیا وجود دارد. شبکه ملی اطلاعات یکی از این موارد است و نباید ابلاغیه رهبری درباره این موضوع در آذرماه سال گذشته فراموش شود، ابلاغیه‌ای که در آن گفته شده بود خدمات پایه کشور روی بستر ملی انجام شود، خدماتی چون خدمات ابری.»

رییس شورای عالی فضای مجازی همچنین با اشاره به دیگر پروژه‌های همراه اول و برخی از پروژه‌های وزارت ارتباطات می‌گوید که ایران به زودی شاهد جهش تولیدی در زمینه پروژه‌های مرتبط با شبکه ملی اطلاعات خواهد بود: «دیتاسنتر همراه اول به دنبال امنیت و پایداری است و کمک به تداوم کسب‌وکار را دنباله می‌کند. این موضوع ما را از  کلاودهایی که اپل و هوآوی و سامسونگ ارائه می‌کنند و اطلاعات ملی یک کشور در آن جای می‌گیرد که هر آن امکان قطع شدنش است؛ رها می‌کند. امیدواریم شاهد گیت‌هاب‌های ایرانی و خدمات ابری موبایلی همراه اول باشیم. ما باید زیرساخت‌هایی را آماده کنیم که جهش تولید را در حوزه خدمات، نرم‌افزار و سخت‌افزار را رقم بزنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Cahiers
    Cahiers | ۹ تیر ۱۳۹۹

    یه طرح پیشنهادی انقلابی برا این دولت دارم. همه ایرانیارو بزنید قتل عام کنید یه عده کمی از نوزادای ژن خوبای خودتونو نگه دارید. بعد به اون بچه ها بگید کل دنیا همین ایرانه مرزارم ببندید هیچوقت نفهمن بیرون ایران چیزی هست، دیگه بخدا نیاز نیست نه خودتونو اذیت کنید نه مارو. راحتمون کنید

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۸ تیر ۱۳۹۹

    هزار چهارصد اندی سال پیش پیامبر بود عمر ابوبکر هم بود یهود هم بود همه در کنار هم،موندم چرا کاسه داغتر از آش میشن تا چیزی میگی امنیت ملی این مذخرفات میکشن وسط? دنبال قطع ارتباط هستن
    خیلی از کشورها هستن(لوکزامبورگ، قطر، سوئد،...) بی حاشیه ان و اینکه بعضی هاشون چیزی ندارن اما از لحاظ درآمد سرانه مردم از آمریکا چین خیلی جاها بالاترن. چرا چون دنبال چیزای پوچ و شعار... نیستن دنبال آرامش و امنیت رفاه مردم خودشونن نه سوریه لبنان و.. ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی