ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل همراه اول: در سال ۹۸ حدود ۵۵ درصد درآمد عملیاتی خود را به دولت دادیم

مدیرعامل همراه اول در مراسم افتتاحیه بزرگترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور، جدیدترین آمارهای این اپراتور را بیان کرد اما نکته‌ای که در این میان مهم به نظر می‌رسید، آمارهایی بود که حکایت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۱

مدیرعامل همراه اول در مراسم افتتاحیه بزرگترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور، جدیدترین آمارهای این اپراتور را بیان کرد اما نکته‌ای که در این میان مهم به نظر می‌رسید، آمارهایی بود که حکایت از سهم دولت از درآمدهای همراه اول داشت.

«مهدی اخوان بهابادی»، مدیرعامل همراه اول اعلام کرد که این اپراتور در سال ۹۸ نزدیک به ۱۷۳۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته است که با اضافه کردن درآمد غیرعملیاتی به ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد. اخوان تاکید می‌کند که ۹۷۰۰ میلیارد تومان از این هزینه‌ها به دلایل مختلف اعم از تسهیم درآمد، مالیات، ارزش افزوده، عوارض گمرکی و...  به دولت پرداخت شده است که حدود ۵۵ درصد از درآمد عملیاتی همراه اول به حساب می‌آید: « امروز همراه اول ارزشی معادل ۸۲ هزار میلیارد تومان در بورس دارد. همه اینها نشان می‌دهد که مجموعه ما یک مجموعه فعال و پویا است.»

اخوان بهابادی با ذکر آمارهای مختلف تاکید کرد که این اپراتور نزدیک به  ۹۰ میلیون سیم کارت در دست مردم ایران دارد و روزانه ۵۹ میلیون مشترک فعال از خدماتش استفاده می‌کنند. او همچنین اعلام کرد که مصرف دیتای آنها نسبت به ۶ سال گذشته، ۵۰۰ برابر شده است. مدیرعامل همراه اول همچنین خبر داد که اپلیکیشن شاد را به صورت رایگان برای آموزش و پرورش راه‌اندازی کرده‌اند و روزانه میزبان ۹ میلیون دانش آموز در آن بودند.

به گفته اخوان همراه اول امروز نزدیک به ۹۰ میلیون سیم‌کارت در دست مردم ایران دارد که از این تعداد ۵۹ میلیون به صورت روزانه در شبکه فعال هستند: «از این ۹۰ میلیون، ۲۰ میلیون مشترک دائمی و ۷۰ میلیون مشترک اعتباری هستند. ۶۰ درصد ارزش بازار اپراتوری را داریم و بزرگ‌ترین تمایز ما، داشتن ۲۰ میلیون مشترک دائمی است. همچنین باید بگویم در ۶ سال گذشته، مصرف دیتای ما ۵۰۰ برابر شده است.»

به گفته اخوان امروزه شهری در کشور وجود ندارد که از اینترنت 4G بی‌بهره باشد و ۴۵ هزار روستا تحت پوشش اینترنت نسل دوم و ۵ هزار روستا تحت پوشش نسل سوم و چهارم اینترنت همراه هستند.

مدیرعامل همراه اول گفت که حوزه‌های مختلفی نظیر تجارت الکترونیک، حمل و نقل، گردشگری، خدمات مبتنی بر پرداخت، بازی و آموزش و... حوزه‌هایی است که اخیرا همراه اول وارد آن شده است: «نزدیک ۲۵ میلیون گیمر در کشور داریم. نسبت به این ۲۵ میلیون جوان مسئول هستیم و صرفا نباید اینترنت آنها را تامین کنیم و افراد دیگری در دنیا از این مهیا ساختن ما، بازار را در اختیار بگیرند. منظورم محدودسازی سازندگان جهانی نیست ولی بازار داخلی را باید جدی بگیریم تا از امکانات آن استفاده کنیم.»

او می‌گوید همراه اول با دید مسئولیت اجتماعی به صورت رایگان سرویس شاد را برای آموزش و پرورش بالا آورده است و تا چند روز پیش در اپلیکیشن شاد روزانه ۹ میلیون دانش آموز حضور داشتند: «ما هنوز سعی داریم اپلیکیشن را بهینه‌تر سازیم.»

به گفته اخوان آنها امروزه در همراه اول یک مرکز تحقیق و توسعه راه ‌اندازی کرده‌اند که در سال اول هم بودجه‌ای قابل توجه به آن اختصاص داده شده‌است؛ مرکزی که ماموریت اصلی‌اش بومی سازی فناوری در کشور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی