ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ایربگ پیشرفته آکیورا TLX 2021 هنگام تصادف سر سرنشین را احاطه می‌کند

برند لوکس شرکت هوندا یعنی آکیورا (Acura) وعده داده نسل جدید TLX یکی از هیجان‌انگیزترین و پیشرفته‌ترین محصولات کمپانی خواهد بود. به گفته ژاپنی‌ها این سدان کامپکت که همین چندی پیش معرفی شده، از نظر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

برند لوکس شرکت هوندا یعنی آکیورا (Acura) وعده داده نسل جدید TLX یکی از هیجان‌انگیزترین و پیشرفته‌ترین محصولات کمپانی خواهد بود. به گفته ژاپنی‌ها این سدان کامپکت که همین چندی پیش معرفی شده، از نظر فاکتورهایی مثل قدرت، هندلینگ و ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار خواهد داشت.

ایربگ پیشرفته آکیورا TLX 2021

آنطور که آکیورا اعلام کرده، TLX 2021 بالاترین امتیاز موسساتی مثل NHTSA و IIHS را نشانه گرفته است. برای دستیابی به این هدف، آکیورا به نسل جدید ایربگ‌های سرنشین جلو، تکنولوژی AcuraWatch و چند سیستم ایمنی دیگر متوسل شده است.

آکیورا TLX 2021 اولین خودروی تولیدی جهان است که از ایربگی متشکل از سه بالشتک سود می‌برد. این ایربگ طراحی منحصر بفردی داشته و هنگام برخوردها سر سرنشین حاضر در صندلی شاگرد درون شکاف بزرگ آن قرار می‌گیرد. استفاده از چنین ساختاری سبب می‌شود در برخوردهای زاویه‌دار، سر سرنشین از روی ایربگ منحرف نشده و از قسمت‌های جانبی نیز دچار ضربه نگردد.

ایربگ پیشرفته آکیورا TLX 2021 با همکاری شرکت معروف Autoliv توسعه یافته است. عملکرد این ایربگ را می‌توان به دستکش مخصوص بازیکن گیرنده توپ در بیسبال تشبیه کرد. در لحظه برخورد ایربگ با فشار کم باز شده و ضمن کاهش سرعت حرکت سر، آن را به درون شکاف مخصوص هدایت می‌کند.

ایربگ خلاقانه آکیورا از سه بالشتک و یک پنل یا شکاف میانی تشکیل یافته است

در کنار این ایربگ پیشرفته، آکیورا TLX 2021 از ایربگ‌های مخصوص برای زانوی راننده و سرنشین کناری بهره می‌برد. در مجموع این سدان جدید 8 ایربگ (جلو، زانو و جانبی برای راننده و سرنشین کناری و همچنین ایربگ پرده‌ای با سنسور تشخیص واژگونی) دارد.

همانطور که اشاره کردیم، TLX 2021 به تکنولوژی AcuraWatch نیز مجهز است. این تکنولوژی در واقع مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمکی راننده بوده و شامل مواردی چون سیستم ترمزگیری و جلوگیری از برخورد، سیستم پایش هوشیاری راننده و دستیار ترافیک می‌شود.

محصول جدید آکیورا از نظر سازه نیز به گونه‌ای طراحی شده که در تصادفات احتمالی بیشترین جذب ضربه و مقاومت در برابر تغییر شکل کابین را داشته باشد. با تماشای کلیپ زیر می‌توانید با نحوه عملکرد ایربگ ابداعی آکیورا و Autoliv بیشتر و بهتر آشنا شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی