ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«لحظه‌نگار» و «ابر آروان» همکاری با یکدیگر را آغاز کردند؛ توافقی خالی از انحصار

با مهاجرت کامل زیرساخت فنی لحظه‌نگار به زیرساخت ابری آروان، از این پس محصول پخش زنده‌ اینترنتی لحظه‌نگار با پشتوانه فنی ابر آروان سرویس‌دهی می‌کند و این کسب‌وکار با تمرکز بیش‌تری به توسعه‌ی کسب‌وکار و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۰

با مهاجرت کامل زیرساخت فنی لحظه‌نگار به زیرساخت ابری آروان، از این پس محصول پخش زنده‌ اینترنتی لحظه‌نگار با پشتوانه فنی ابر آروان سرویس‌دهی می‌کند و این کسب‌وکار با تمرکز بیش‌تری به توسعه‌ی کسب‌وکار و توسعه‌ ویژگی‌های دیگر و جدید خود خواهد پرداخت. این همکاری در راستای کاهش هزینه‌ها و تمرکز لحظه‌نگار روی خدمات جدید صورت گرفته و هر دو شرکت فعالیت پخش زنده خود را با حفظ برند ادامه می‌دهند و هیچ انحصار و تعهدی برای همکاری طولانی مدت در این بین وجود ندارد.

لحظه‌نگار فعال در زمینه ارائه ابزارهای کامل برای برگزاری رویدادهای آنلاین و همچنین کسب درآمد از این ویدیوها بوده و با رشدی که در ایام شیوع کرونا پیدا کرده ترجیح داده تا این این چالش زیرساختی را به بازیگر دیگر این حوزه واگذار نماید و و روی محصولات جدید خود متمرکز شود. همکاری ابر آروان و لحظه‌نگار از روزهای آغازین سال جدید شروع شده و لحظه‌نگار اعلام کرده که این همکاری به خاطر «تمرکز بیش‌تر روی کسب‌وکار برای درآمد بیش‌تر و کاهش هزینه‌‌های زیرساختی» انجام شده است. توافق بین لحظه‌نگار و ابر آروان توافقی بر پایه‌ تقسیم سود، با حفظ مالکیت برند بوده و ابرآروان اعلام کرده که آماده همکاری‌ با مجموعه‌های دیگر در این زمینه است.

«امیرحسین فقیهی»، مدیرعامل لحظه‌نگار اعلام کرده که آنها تصمیم گرفتند فعالیت‌های بخشی از شرکت که به عنوان هسته اصلی بیزینس آنها به حساب نمی‌آیند را برون سپاری کنند و کار را به بازیگری بسپرند که در این حوزه عملکرد بهتری داشته است. به گفته فقیهی، بخش زیرساخت لحظه‌نگار بخشی پرهزینه بوده اما با همکاری ابرآروان نتایج مثبتی به دست آمده؛ نتایجی که فقیهی آنها را چنین برمی‌شمارد:

«به پشتوانه همکاری با ابر آروان دیگر کاربران لحظه‌نگار می‌توانند تجربه کار با سرویس را بسیار بهتر و پایدارتر لمس کنند و خود تیم ما می‌تواند بر کیفیت محصول، تجربه کاربری و توسعه‌ ویژگی‌های دیگر بپردازد. همچنین هزینه‌های زیرساختی ما بسیار کم شده و پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ای که در اختیار گرفتیم باعث شده تا سرویس‌دهی ما بهتر شود.»

خاطرنشان می‌شود ابر آروان در رویداد سوار ابرهای سال گذشته از توسعه‌ اکوسیستم ابری کشور گفت و از شبکه‌ شرکای ابر آروان رونمایی کرد؛ بستری برای پیوستن محصولات گوناگون به بستر ابری آروان و عرضه‌ی آن‌ها در بازارچه‌ی ابری در کنار سایر محصولات که سبد کاملی از محصولات حوزه‌ی ابری را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

«پویا پیرحسینلو» ناخدای اجرایی ابرآروان تاکید دارد که اکوسیستم‌ ابری کشور نیازمند تعاملات جدی‌تری است و می‌گوید که آنها به دنبال توسعه این اکوسیستم هستند و در این مسیر با انحصار حرکت نمی‌کنند:

«در این مسیر بدون سهم‌خواهی و در یک شراکت بُرد-بُرد بر پایه‌ی سهم از فروش، به شرکت‌ها، تیم‌ها و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با اتصال ایده و محصول‌شان به زیرساخت‌های ابری آروان بتوانند چابک‌تر و توانمندتر به تولید محصولات‌شان بپردازند و با قرار گرفتن این محصولات در بازارچه‌ی ابری، دسترسی کسب‌وکارها به سرویس‌های متنوع ابری را فراهم می‌کند.»

به گفته پیرحسینلو ابرآروان زیرساخت نامحدودی را به‌شکل رایگان و در قبال دریافت بخشی از درآمد در اختیار لحظه‌نگار قرار داده است و آماده همکاری مشابه با سایر استارتاپ‌ها را دارد چرا که هیچ انحصاری در این زمینه وجود ندارد. همچنین لحظه‌نگار و یا هر تیم دیگری که وارد این همکاری بشود مستلزم رعایت تعهد طولانی مدت در این زمینه نیست. پیرحسینلو در اینباره بیشتر توضیح می‌دهد:

«به‌جای توافقات سست حقوقی، ما تا همیشه در تلاش خواهیم بود با گسترش مزایای رقابتی و ایجاد یک زیرساخت قدرتمند، شرکای خود را در کنارمان نگه داریم. لحظه‌نگار با با برند و سیاست‌های مستقل کسب‌وکاری خود فعالیت خواهد کرد و هر زمان که زیرساخت ابر آروان نتواند پاسخ‌گوی نیازهای آن باشد، این کسب‌وکار به‌راحتی می‌تواند به زیرساخت دیگری مهاجرت کند.»

گفته شده در کنار این تفاهم‌نامه‌ی همکاری، هر دو پلتفرم لحظه‌نگار و ابر آروان به‌شکل مستقل به عرضه‌ی محصول پخش زنده‌ی خود می‌پردازند. تمرکز پخش زنده‌ی ابر آروان بیش‌تر روی مشتریان سازمانی و تمرکز لحظه‌نگار روی بازار کاربران محتوایی است. گفتنیست تاکنون بستر محصول پخش زنده‌ هر دو شرکت‌های لحظه‌نگار و ابرآوران میزبان پخش بزرگ‌ترین رویدادهای آنلاین کشور و همچنین مسابقات ورزشی، کنسرت‌های آنلاین و سایر رخدادهای فرهنگی در ایام شیوع کرونا و پیش از آن بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی