ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Tennis Clash؛ اگر مینی‌کلیپ تنیس می‌ساخت

تیتر را همینجا کامل می‌کنم؛ اگر مینی‌کلیپ یک روزی تنیس می‌ساخت، احتمالا نتیجه‌اش می‌شد همین بازی تنیس کلش (Tennis Clash). تنیس کلش یکی از مینی‌کلیپی‌ترین بازی‌های موبایلی است که توسط مینی‌کلیپ ساخته نشده و سازنده ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

تیتر را همینجا کامل می‌کنم؛ اگر مینی‌کلیپ یک روزی تنیس می‌ساخت، احتمالا نتیجه‌اش می‌شد همین بازی تنیس کلش (Tennis Clash). تنیس کلش یکی از مینی‌کلیپی‌ترین بازی‌های موبایلی است که توسط مینی‌کلیپ ساخته نشده و سازنده با استفاده از میراث این استودیو، همان کاری را کرده که گلف کلش (Golf Clash) سه سال پیش انجام داد.

یعنی ارائه تجربه‌ای سریع و رقابتی از یک ورزش به ساده‌ترین شکل ممکن. کاری که مینی‌کلیپ در انجامش استاد است، بعدها در گلف کلش دیدیم و حالا هم نوبت به تنیس کلش رسیده تا با استفاده از این فرمول بازی تنیس را راحت‌تر از همیشه به موبایل بیاورد.

اولین نکته‌ای که هنگام مواجه با بازی تنیس کلش جلب توجه می‌کند، عمودی بودن بازی است. به‌خاطر زمین تنیس و آزادی مخاطب بیشتر بازی‌‌های تنیس موبایل صفحه را افقی می‌گیرند تا مخاطب راحت بتواند در زمین جابه‌جا شود و آن حس بودن در محیط را حس کند.

در تنیس کلش خبری از این ویژگی نیست. بازی سعی ندارد تجربه‌ای کاملا شبیه‌سازی شده ارائه بدهد و به همین خاطر سازنده تصمیم گرفته در مسیری مخالف شنا کند. تصمیمی که هم نکات مثبت خودش را دارد و هم یک نکته منفی.

بخش مثبت قضیه اینجاست که هنگام بازی بیشتر تمرکزتان را روی چگونه ضربه زدن می‌گذارید. در هر مسابقه و بسته به سختی آن، هر بازیکن باید تعداد معینی امتیاز به دست بیاورد و در نهایت هر کسی که به عدد مشخص شده برسد، برنده می‌شود.

هر وقت که حریف ضربه‌ای به توپ می‌زند، خود بازیکن سعی می‌کند خودش را به توپ برساند و بنابراین مهمترین کاری که باید انجام بدهید این است که با یک ضربه درست توپ را به زمین بازیکن روبه‌رویی بفرستید و امتیاز بگیرید.

حالا چگونه باید به توپ ضربه زد؟ با کشیدن انگشت روی صفحه یا همان ایده سوایپ. اینکه «چه قدر» یا در «چه مسیری» اینکار انجام شود هر دو عامل مهمی هستند که می‌توانند نقش زیادی در پیروزی ایفا می‌کنند.

بازی تنیس اندروید

مشخصا اگر توپ را با قدرت زیاد و در جهتی بفرستید که حریف نتواند به آن برسد، خواهید برد. البته از آن طرف هم کافیست انگشت روی صفحه لیز بخورد یا جهت اشتباهی انتخاب شود، در این حالت امتیاز را واگذار می‌کنید.

سوایپِ بازی حساسیت بالایی دارد و به‌خاطر سرعت بالای رقابت‌ها، بعضی وقت‌ها ممکن است بازیکن دقت کافی را نداشته باشد و ناخواسته با یک محاسبه اشتباه توپ را به بیرون بیاندازد.

در واقع با وجود اینکه نسبت به بقیه اپ‌های تنیس دست بازیکن محدودتر است، در بازی تنیس کلش سازنده با کار کردن روی حساسیت ایده سوایپ توانسته ساخته‌اش را از آن یکنواختی تا حدی نجات دهد.

البته سرعت یا دقت سوایپ تنها عامل پیروزی نیست. همانطور که بالاتر گفته شد بیشتر تمرکزتان را باید روی ضربه زدن بگذارید ولی یک عامل دیگر هم می‌تواند در پیروزی نقش داشته باشد: جایگاه تنیسور.

بهترین تنیس اندروید

هرچند در مسابقات خود تنیسور به سمت توپ‌ها می‌رود ولی باز می‌توانید او را در محیط جابه‌جا کنید. کافیست روی هر جایی از زمین که می‌خواهید ضربه بزنید تا تنیسور به آنجا برود.

در واقع سازنده حرکت تنیسور را به دو قسمت تقسیم کرده است. یکی وقتی که ضربه را زده‌اید و حریف منتظر است تا جواب بدهد. یکی هم وقتی که حریف ضربه را می‌زند. زمانی که حریف ضربه را می‌زند، هوش مصنوعی به کمک بازیکن می‌آید و خودش به سراغ توپ می‌رود.

اما بعضی وقت‌ها ممکن است که حریف بخواهد ضربه‌ای به گوشه‌ها بزند و می‌بینید که اگر صبر کنید تا تنیسور بعد از ضربه حرکت کند (یعنی هوش مصنوعی خودش به سراغ توپ برود) این ست را از دست می‌دهید.

اینجاست که قسمت اول به کمک‌تان می‌آید. یعنی بعد از اینکه ضربه زدید و قبل از اینکه حریف ضربه‌ای بزند، در این فاصله می‌توانید تنیسور را به جای مناسبی بفرستید تا غافل‌گیر نشوید. اینکه سازنده حرکت تنیسور را محدود کرده و بخش بیشترش را به‌عهده هوش مصنوعی گذاشته ویژگی کاملا خوبی برای بازی تنیس کلش است.

به‌خصوص به‌خاطر اینکه بازی از ایده صفحه عمودی استفاده می‌کند. فقط مسئله اینجاست چون دوربین تمام زمین را نشان نمی‌دهد (بالاخره بازی عمودی است) گاهی اوقات احتمال دارد که در تغییر جایگاه تنیسور سردرگم شوید.

هرچند استفاده از ایده صفحه عمودی آن‌قدر مزیت‌های زیادی برای بازی تنیس کلش داشته که این مسئله آن‌قدرها به چشم نمی‌آید. بنابراین اگر دوست دارید بدانید یک تجربه آرکید از بازی تنیس با ویژگی عناوین مینی‌کلیپ چه شکلی است، ساخته استودیوی Wildlife را از دست ندهید.

Tennis Clash

Tennis Clash

سازنده: Wildlife Studios قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 251.5 / 145 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی