ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پایان تولید خاص‌ترین محصول ب ام و؛ وداع با i8 بدون معرفی مدل جایگزین

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و پس از شش سال تولید بالاخره به تولید مدل اسپرت و هیبریدی i8 خاتمه داد. برای وداعی باشکوه با این خودروی خاص، باواریایی‌ها تصمیم گرفته‌اند 18 نمونه نهایی از آن را با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و پس از شش سال تولید بالاخره به تولید مدل اسپرت و هیبریدی i8 خاتمه داد. برای وداعی باشکوه با این خودروی خاص، باواریایی‌ها تصمیم گرفته‌اند 18 نمونه نهایی از آن را با رنگ‌های کاملا منحصر بفرد تولید کنند.

رنگ‌های به‌کار برده شده به قدری جذاب و متمایز هستند که برای اولین بار در i8 مورد استفاده قرار می‌گیرند. به گفته ب‌ام‌و استفاده از رنگ‌های متفاوت کاملا چالش‌برانگیز بوده و تکنسین‌ها را مجبور کرده 18 دستگاه نهایی را به طور دستی رنگ‌آمیزی کنند؛ علاوه‌بر این برخی قطعات هم با کمک تامین‌کنندگان به رنگ دلخواه کمپانی درآمده‌اند.

آنطور که اعلام شده، بسیاری از مشتریان مدل‌های نهایی از i8 را اعضای باشگاه اختصاصی این خودرو تشکیل می‌دهند. جالب اینکه بعضی از این افراد هنگام خروج خودروهایشان از خط تولید در محل حاضر بوده و از نزدیک شاهد آن بوده‌اند. آخرین مدل خارج شده از خط تولید i8 یک مدل رودستر با رنگ آبی پورتیمائو (Portimao Blue) است.

هانس پیتر کمسر (Hans-Peter Kemser) مدیر کارخانه تولید i8 نسبت به این شیوه خداحافظی افتخار کرده و آن را یک اتفاق خوب توصیف کرده است.

بد نیست بدانید در فاصله سال‌های 2014 الی 2020 ب‌ام‌و تقریبا 20,500 دستگاه i8 تولید کرده است. اگر چه این رقم چشمگیر محسوب نمی‌شود، اما همین تعداد محدود در کنار فاکتورهای دیگری مثل طراحی ظاهری جذاب و عملکرد سریع می‌تواند آن را به گزینه‌ای مناسب برای مجموعه‌داران و طرفداران سرعت و هیجان تبدیل کند. با توجه به اینکه نسخه رودستر از سال 2018 تولید می‌شود، این نسخه گزینه‌ای خاص‌تر از مدل کوپه به شمار می‌رود.

پس از بازنشستگی i8 هنوز مشخص نیست که آیا ب‌ام‌و یک مدل اسپرت هیبریدی دیگر را جایگزین آن خواهد کرد یا خیر. در حال حاضر خودروساز آلمانی سخت مشغول هیبریدی‌سازی سبد محصولات خود است. فقط در سال 2020 این شرکت مدل‌هایی نظیر 330e، X2 xDrive25e و X5 xDrive45e را معرفی نموده و انتظار می‌رود با سخت‌گیرانه‌تر شدن قوانین مربوط به آلایندگی، در آینده مدل‌های هیبریدی بیشتری از سوی ب‌ام‌و توسعه پیدا کند.

بررسی ب ام و i8 در ایران را می توانید از طریق این لینک مطالعه بفرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی