ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این لپ‌تاپ مبتنی بر رزبری پای، قابلیت‌هایی بیشتر از مک‌بوک پرو دارد

CrowPi2 لپ‌تاپی مبتنی بر رزبری پای است که قابلیت‌های جالب و مخصوص به خودش را دارد و از آن به عنوان پلتفرمی جهت آموزش نیز یاد می‌شود. این پروژه در حال حاضر در فاز جمع‌سپاری ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

CrowPi2 لپ‌تاپی مبتنی بر رزبری پای است که قابلیت‌های جالب و مخصوص به خودش را دارد و از آن به عنوان پلتفرمی جهت آموزش نیز یاد می‌شود. این پروژه در حال حاضر در فاز جمع‌سپاری مالی (کیک استارتر) قرار داشته، هرچند در مدتی کوتاه مبلغی فراتر از بودجه مورد نظرش را تامین کرده است.

لپ‌تاپ CrowPi2 که توسط تیم Elecrow ساخته شده، قرار است تا ماه آگوست ۲۰۲۰ به مرحله عرضه برسد و در حال حاضر بیشتر از ۱۹۰ هزار دلار از بودجه مورد نظرش را در کیک استارتر تامین کرده. نسخه پایه این سخت افزار تنها ۱۷۰ دلار قیمت خواهد داشت، اما به قدری امکانات و تجهیزات اضافی می‌توان به آن اضافه کرد که قیمتش حتی دوبرابر شود. اتفاقا نسخه Advanced این لپ‌تاپ پرمخاطب‌ترین مدل مورد نظر مردم است.

این لپ‌تاپ طراحی خاص و جالبی داشته و در سه رنگ در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. دوربین جلوی آن هم ۲ مگاپیکسل کیفیت دارد که به مراتب باکیفیت‌تر از لنزهای HD گران‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار مانند Dell XPS 13 یا Apple MacBook Pro 16 به شمار می‌آید.

نمایشگر در نظر گرفته شده برای این لپ‌تاپ از نوع IPS با ابعاد ۱۱.۶ اینچ و رزولوشن Full HD است، و کیبوردی ماژولار دارد که زیر آن به اندازه قابل توجهی اجزای مختلف و درگاه‌های گوناگون از جمله خروجی یک پاور بانک برای شارژ کردن موبایل حضور دارد. نسخه پایه این دستگاه شامل یک کارت RFID، گیرنده IR، ریموت کنترلر، سنسور تشخیص رطوبت، موتور DC به همراه یک فن کوچک، سنسور فاصله‌سنج التراسونیک، ورودی مینی HDMI و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

به عنوان مثال شما می‌توانید با آماده سازی کیت رزبری پای مورد نظر خودتان، از این لپ‌تاپ به عنوان ریموتی برای کنترل یک ربات، یا اتصال و مدیریت سیستم هوشمند خانگی استفاده کنید. علاوه بر این با تهیه مبدل‌های لازم می‌توان گیم‌پد هر نوعی از کنسول‌ها را برای تجربه بازی‌های ویدیویی به این لپ‌تاپ متصل کرد.

علاوه بر این یک درگاه اتصال رم هم در لپ‌تاپ مورد بحث تعبیه شده که به طور پیش فرض یک رم ۳۲ گیگابایتی شامل سیستم عامل و برخی اجزا را همراه دارد. با توجه به عبور از بودجه ۱۰۰ هزار دلاری، این لپ‌تاپ همراه با یک هدفون و میکروفن ارائه خواهد شد.

ناگفته نماند که CrowPi2 از ماژول رزبری پایی برخوردار است که کاربر از طریق آن می‌تواند هر نوع سیستم عاملی که دوست دارد روی آن نصب کند. از ویندوز 10 و CenOS گرفته تا اوبونتو و کالی و رزبین.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mahyar
    Mahyar | ۹ تیر ۱۳۹۹

    با اینکه قبول دارم مک بوک قیمتش از این خیلی بیشتره ولی این لپ تاپ اصلا زیبایی مک بوک رو نداره

  • sharifat
    sharifat | ۹ تیر ۱۳۹۹

    فقط نسخه IOT ویندوز ۱۰ را میشود روی رسپبری پای نصب کرد. نسخه های سنگین لینوکس به کندی کار میکنند روی رسپبری. لینوکس به عنوان یک دسکتاپ برای افراد معمولی گزینه مناسبی نیست و دردسرهای زیادی دارد

مطالب پیشنهادی