ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی باجاج پالس ns 200
اخبار خودرو

بررسی باجاج پالس ns 200؛ موتورسیکلتی رقابتی از شبه جزیره هند

پالس ns 200 یا همان باجاج پولسار ns 200 یکی از محصولات شرکت موتورسیکلت‌سازی هندی باجاج است که از سال ۲۰۱۲ به لیست تولیدات این کمپانی راه پیدا کرد. این موتورسیکلت خوش استایل نخستین مرتبه ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۹ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

پالس ns 200 یا همان باجاج پولسار ns 200 یکی از محصولات شرکت موتورسیکلت‌سازی هندی باجاج است که از سال ۲۰۱۲ به لیست تولیدات این کمپانی راه پیدا کرد. این موتورسیکلت خوش استایل نخستین مرتبه در سال ۱۳۹۳ وارد بازار کشورمان شد و مورد استقبال جوانان و مشتریانی که به دنبال یک موتور اسپرت و زیبا بودند، قرار گرفت.

پالس ns 200

ناگفته نماند مدتی بعد نیز این موتورسیکلت با تغییرات ظاهری جزیی از جمله تحول در ناحیه فلاپ‌ها به دست مشتریان ایرانی رسید که از شمایل جذاب و خوشایندتری برخوردار شده بود.

باجاج پولسار ان اس 200 یا 200ns در گروه موتورسیکلت‌های نیکد دسته‌بندی‌شده و حروف ns آن مخفف عبارت نیکد اسپرت هستند. همچنین طبق ادعای شرکت سازنده این موتورسیکلت مشابه با مدل اروپایی کی تی ام دوک 200 ساخته شده و در واقع نمونه ارزان‌تر آن محصول به حساب می‌آید.

پالس ns 200

در ادامه این مطلب قصد داریم تا باجاج پالس ns 200 را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و شما را با این موتورسیکلت جوان پسند هندی موجود در بازار کشور بیشتر آشنا سازیم. لطفا با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی پالس ns 200

پالس ns 200

نمای ظاهری موتورسیکلت پالس ns200 هنگامی که از نزدیک آن را مشاهده می‌کنید بهتر از تصاویر موجود در اخبار و سایت‌های اینترنتی جلوه خواهد کرد. اولین نکته‌ای که توجه علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کند، استفاده از یک باک جدید با طراحی زیباتر از مدل‌های پیشین پالس خواهد بود که تاثیر بسزایی در زیبا و مهیج‌تر جلوه کردن این موتورسیکلت خیابانی داشته است.

پالس ns 200

پنل‌های پلاستیکی دو طرف باک نیز نمایی بزرگ‌تر و البته جذاب‌تر به ظاهر این قسمت موتورسیکلت افزوده است. طراحی تندوتیز استایل کله چراغ از هماهنگی مناسبی با فرم کلی بدنه برخوردار بوده و نوع طراحی چراغ جلو نیز بر تمایلات اسپرت تاکید بسیار بیشتری دارد، به نحوی که حالتی ستیزه‌جویانه را به نمای روبروی پالس ان اس ۲۰۰ بخشیده است.

پالس ns 200

در پروفیل جانبی شاهد خطوط طراحی تند و تیز و البته یکپارچه‌ای هستیم که بر جذابیت ظاهری این موتورسیکلت اسپرت هندی افزوده است.

از جمله مهم‌ترین و متمایزترین شاخصه‌های طراحی پالس ان اس ۲۰۰ می‌توان به ‌قرارگیری لوله اگزوز در زیر بدنه اشاره کرد؛ به نحوی که اگزوز به راحتی از جوانب قابل مشاهده نبوده و علاوه بر آن موجب توزیع بهتر و متعادل‌تر وزن بین هر دو نیمه موتورسیکلت شده است. در نتیجه هندلینگ موتور نیز تا حدودی بهبود پیدا خواهد کرد.

موتور ان اس ۲۰۰

کیفیت ادوات پلاستیکی و روکش جاپایی‌ها تا حدود زیادی مرغوب به نظر می‌رسد اما باید دیدید که در طولانی مدت چه سطح کیفی را از خود به نمایش گذاشته و چه میزان دوام می‌آورند.

صفحه کیلومترشمار نیز اطلاعات مناسبی را در اختیار موتور سوار قرار داده و در موقعیت‌های مختلف نوری از خوانایی بالایی بهره می‌برد. به طور کلی طراحی ظاهری پالس ns 200 یک گام رو به جلو برای کمپانی باجاج به حساب آمده و شمایل مهیجی را به مشتریان ارائه داده است.

موتور ان اس ۲۰۰

به نظر می‌رسد کمپانی هندی باجاج با همکاری طراح معروف بی ام و یعنی ادگار هاینریش توانسته یک موتور‌سیکلت شهری جذاب و اسپرت نسبتا ارزان قیمت را به بازار ارائه دهد و مشتریان را به سوی خود جلب سازد.

مشخصات فنی و انجین موتورسیکلت پالس ۲۰۰ ns

پولسار ان اس ۲۰۰ از یک انجین تک سیلندر ۴ سوپاپ سه شمع نیرویی برابر با ۲۳ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و بیشینه گشتاور ۱۸ نیوتن متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه دریافت می‌کند.

مشخصات فنی و انجین موتورسیکلت پالس ۲۰۰ ns

نیروی حاصل از این انجین توسط یک گیربکس شش سرعته با کلاچ دستی به سوی چرخ عقب روانه می‌شود. با وجود تبلیغاتی که شرکت سازنده مبنی بر سه شمع بودن انجین و بهبود کارایی آن داشته است، اما باید متذکر شد که استفاده از سه عدد شمع در یک سیلندر سبب افزایش بیش از حد دما شده‌ و می‌تواند موجب بروز ایرادات مختلف در پیشرانه شود.

به هر حال این میزان قدرت انجین سبب شده تا باجاج پالس ان اس ۲۰۰ با وزن ۱۴۵ کیلوگرم قادر باشد شتاب صفر تا صد حدودا 10 ثانیه را رقم بزند که البته شتاب چندان بالایی به نظر نمی‌رسد؛ لازم به ذکر است که سیستم سوخت‌رسانی این موتور از نوع نسبتا قدیمی‌  کاربراتوری بوده و به همین دلیل نتوانسته شتابگیری مهیجی را برای پالس ۲۰۰ ns فراهم آورد.

مشخصات فنی و انجین موتورسیکلت پالس ۲۰۰ ns

همچنین شتاب ۰ تا ۶۰ این موتورسیکلت اسپرت هندی حدود ۴.۸۶ ثانیه به طول خواهد انجامید. حداکثر سرعت ان اس ۲۰۰ نیز برابر با ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت است. ظرفیت باک سوخت باجاج پالس ان اس ۲۰۰ معادل ۱۲ لیتر بوده و میانگین مصرف سوخت این موتورسیکلت نیز حدود ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

لازم به ذکر است که شرکت سازنده پنج سال پس از عرضه اولیه مدل کاربراتوری، تصمیم به‌ اصلاح سیستم سوخت‌رسانی ns 200 گرفت و مدل انژکتوری آن را با نام ان اس ۲۰۰ اف آی (ns 200 fi) روانه بازار ساخت.

مشخصات فنی و انجین موتورسیکلت پالس ۲۰۰ ns

قدرت انجین نمونه انژکتوری حدود یک اسب بخار بیشتر از مدل کاربراتوری بوده و توانایی فنی آن تا حدی بهبود یافته است. نمونه انژکتوری پالس ns 200 حدود ۳.۴۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر زمانی در حدود ۱ دقیقه و ۱۳ ثانیه طول خواهد کشید تا سرعت آن به نهایت خود یعنی رقم ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت برسد.

سیستم خنک کننده این موتور از نوع آبی بوده و باعث عملکرد بهتر انجین پالس ان اس ۲۰۰ شده است. ترمزها نیز در جلو از نوع دیسکی تک کاناله به قطر دیسک 280 میلیمتر بوده و در عقب از دیسک ۲۳۰ میلیمتری استفاده شده است.

موتور ns200

این موتورسیکلت هندی جهت جذب ضربات ناهمواری‌های سطح جاده در جلو به یک سیستم تعلیق با کمک‌فنرهای تلسکوپی و بوش‌های ضد اصطکاک مجهز شده و یک کمک فنر گازی نیز وظیفه جذب ضربات در ناحیه عقب را برعهده گرفته است.

سواری و هندلینگ پالس ns 200

پالس ns 200 همانطور که از لحاظ ظاهری خوب طراحی شده، هندلینگ مناسبی را نیز به عنوان یک موتورسیکلت نیکد در اختیار سرنشین خود قرار می‌دهد. این موتورسیکلت به اندازه کافی سریع است و نسبت به مدل‌های پیش از خود عملکرد بهتری در پیچ‌ها داشته و با سهولت بیشتری می‌تواند مسیرهای منحنی شکل پر پیچ‌وخم که نیاز به ترمزگیری های زیاد دارد را طی کند. بهره‌گیری از شاسی فولادی سبک وزن هم سبب شده تا چابکی پالس ۲۰۰ به حد قابل قبولی ارتقا یابد. با این حال به نظر می‌رسد برخی موتورسواران از شتاب و چالاکی آپاچی 200  رضایت بیشتری داشته باشند.

سواری و هندلینگ ns 200

وجود کمک فنر گازی نیز علاوه بر بهبود جاذبه‌های بصری، موجب ارتقاء هندلینگ این موتورسیکلت شده است؛ چراکه تنظیمات آن کمی سفت‌تر از گذشته شده و تعادل بهتری در سر پیچ‌ها ایجاد می‌کند؛ البته میزان سفتی آن باعث ناراحتی موتورسوار حین عبور از سطوح ناصاف نخواهد شد.

شرکت سازنده ادعا می‌کند که پولسار ns200 قدرت ترمزگیری بالایی دارد که به واسطه دیسک ۲۸۰ میلیمتری در جلو و ۲۳۰ میلیمتری در عقب پدید آمده است. اما در عمل شاهد هستیم که انتقاداتی نسبت به توانایی ترمزهای این موتورسیکلت از سوی برخی مالکان ابراز داشته شده است.

همچنین حذف جک دوگانه وسط سبب شده تا هندلینگ موتورسیکلت به دلیل کاهش وزن اندک تا حدی ارتقا یابد و از تماس‌های گاه و بیگاه آن قطعه به زمین، هنگام عبور از پیچ‌ها یا ناهمواری‌ها کاسته شود.

سواری و هندلینگ ns 200

جمع‌بندی و قیمت پالس ns200

پالس ns200 یک موتورسیکلت اسپرت شهری با ظاهری زیبا و جوان پسند است که از هندلینگ و قابلیت‌های فنی مناسبی بهره می‌برد. کیفیت متریال به کار گرفته شده در ساخت آن نیز بهتر از گذشته شده و در این سگمنت می‌تواند درخشان عمل کند. با این شتابگیری و قدرت ترمزهای آن در مقایسه با آپاچی 200 کمی ضعیف‌تر ظاهر شده است.

قیمت پالس ان اس ۲۰۰ در زمان نگارش این مطلب به طور میانگین حدود ۵۵ تا ۶۰  میلیون تومان در بازار ایران بوده و با توجه شرایط بازار می‌تواند متفاوت شود.

سواری و هندلینگ ns 200

مزایا و معایب پالس باجاج ns 200

مزایا موتور ان اس ۲۰۰

طراحی ظاهری زیبا، مصرف سوخت مناسب، استفاده از کمک فنر گازی، گیربکس ۶ دنده، سیستم خنک کننده آبی.

معایب موتور ان اس ۲۰۰

سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری، شتاب‌گیری نه چندان مهیج در سرعت‌های بالا، وزن نسبتا زیاد، قدرت ترمزگیری پایین‌تر از حد انتظار

سوالات متداول کاربران درمورد موتور سیکلت باجاج پلاس ns 200

قیمت موتور سیکلت باجاج پلاس ns 200 در بازار ایران چقدر است؟

 قیمت این موتور سیکلت در بازار ایران چیزی حدود 55 تا 60 میلیون تومان است.

مشخصات موتور باجاج پلاس ns 200 چیست؟

 این موتور سیکلت از موتوری تک سیلندر 4 سوپاپ استفاده می‌کند.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های موتور سیکلت باجاج پلاس ns 200 چیست؟

ظاهر بسیار زیبا و جوان پسند با طراحی و هندلینگ جذاب و رویایی باعث شده موتور سیکلت باجاج به خودرویی جذاب برای خیابان تبدیل شود. کیفیت متریال استفاده شده در موتور سیکلت قابل قبول است و همین مسئله طرفداران این محصول را افزایش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    یکی از افتضاح ترین موتورهایی که سوار شدم. گیربکس افتضاح و پر صدا. لرزش بیش از حد. وزن کم و ایمنی داغون.

    • Argada
      Argada | ۳ مرداد ۱۳۹۹

      وزنش کمه!!؟ موتور 200 هست اونوقت وزنش کمه؟ جز سنگین ترین موتورها در نوع خودش هست.

  • Mr Ali
    Mr Ali | ۱۱ تیر ۱۳۹۹

    من تا الان 3 تا ns عوض کردم شما تازه نقد و برسیش میکنین ???

مطالب پیشنهادی