ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از مرز ۵۰۰ هزار نفر عبور کرد

چندین ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و حالا بر اساس جدیدترین آمارها، شمار مبتلایان به این بیماری از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور کرده و تا به امروز بیش از ۵۰۰ هزار نفر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

چندین ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و حالا بر اساس جدیدترین آمارها، شمار مبتلایان به این بیماری از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور کرده و تا به امروز بیش از ۵۰۰ هزار نفر قربانی آن شده‌اند.

بر اساس گزارشی که Science Alert از سوی دانشگاه «جان هاپکینز» منتشر کرده، شمار مبتلایان به کرونا و همچنین قربانیان آن در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و بیش از ۱۰ میلیون نفر با این بیمار دست و پنجه نرم می‌کنند.

در حالی که در ماه‌های اولیه شیوع کووید-۱۹ بیشترین قربانیان آن شهروندان کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و ایتالیا بودند، هم اکنون کشورهای قاره آمریکا، روسیه و همچنین هند با چنین موضوعی مواجه شده‌اند.

کشورها به صورت روزانه آمار ابتلا و همچنین قربانیان این بیماری را اعلام می‌کنند، اما چندان نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد چرا که بسیاری از مبتلایان هیچ‌گونه علائمی ندارند. با توجه به این موضوع، به احتمال زیاد شمار مبتلایان و همچنین قربانیان ویروس کرونا بالاتر از آمارهای رسمی است.

ویروس کرونا

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، شمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا، برزیل، روسیه و هند به ترتیب از مرز ۲.۵ میلیون نفر، ۱.۳ میلیون نفر، ۶۳۳ و ۵۲۸ هزار نفر عبور کرده است. شمار قربانیان این ویروس نیز تا به امروز در ایالات متحده آمریکا به ۱۲۸ هزار نفر رسیده و در برزیل نیز نزدیک به ۵۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در میان کشورهای اروپایی نیز انگلستان با ۴۳,۵۵۰ قربانی در صدر لیست قرار گرفته است.

در کشورمان نیز افراد زیادی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت، ۲۲۲,۶۶۹ به این بیماری مبتلا شده‌اند و شمار قربانیان نیز به ۱۰,۵۰۸ نفر رسیده. تنها دیروز در ایران ۲۴۸۹ مبتلا جدید شناسایی شده و همچنین این بیماری جان ۱۴۴ نفر را گرفته است. دیروز دولت ایران اعلام کرد که از ۱۵ تیر ماه استفاده از ماسک در تجمع‌ها به مدت دو هفته اجباری می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. J
    Mr. J | ۹ تیر ۱۳۹۹

    آمار الکی میدن. در بیمارستان طالقانی ارومیه هفته قبل حدود ۴۰ نفر فوتی داشتن که آمار دادن ۳ نفره. پیدا کنید پرتقال فروش را

مطالب پیشنهادی