ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اتهامی جدید علیه تسلا؛ فروش مدل S با علم به وجود نقص در باتری و احتمال آتش‌سوزی

اگر پیگیر خبرهای مربوط به شرکت تسلا بوده باشید، حتما می‌دانید که تابحال چند دستگاه مدل S از قسمت باتری دچار حریق شده و به طور کامل در آتش سوخته اند. تاکنون تسلا وجود نقص ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

اگر پیگیر خبرهای مربوط به شرکت تسلا بوده باشید، حتما می‌دانید که تابحال چند دستگاه مدل S از قسمت باتری دچار حریق شده و به طور کامل در آتش سوخته اند. تاکنون تسلا وجود نقص سیستمی در این خودرو را نپذیرفته، ولی پیگیری یکی از خبرنگاران بیزینس اینسایدر به نام لینت لوپز (Linette Lopez) نشان می‌دهد خودروساز کالیفرنیایی احتمالا از سال 2012 در جریان چنین مشکلی بوده و آن را همواره از مشتریان و رسانه‌ها پنهان کرده است.

تسلا

آنطور که خانم لوپز در مقاله اخیر خود اشاره نموده، وی به چند ایمیل و دو گزارش تحلیلی که تسلا درباره سیستم خنک‌کاری مدل S تهیه کرده، دسترسی داشته است. علاوه‌بر این، خانم لوپز با سه کارشناس نیز مصاحبه‌هایی برگزار کرده است. آنطور که این کارشناسان گفته‌اند در صورت خشک شدن خنک‌کننده، احتمال آتش‌گرفتن باتری مدل S قوت می‌گیرد.

برای مقابله با این مساله، تسلا آپدیتی را ارائه کرده که میزان ولتاژ سلول‌های باتری را کاهش می‌دهد. نکته تامل‌برانگیز اینکه این آپدیت درست بعد از آتش گرفتن یک دستگاه مدل S در شانگهای ارایه شد. در آن مقطع تسلا ادعا می‌کرد این آپدیت اقدامی در راستای حفاظت از باتری است، اما در مقابل مالکان می‌گفتند بعد از دریافت آپدیت مسافت قابل پیمایش و سرعت شارژ باتری کاهش یافته است. آنها این سوال را می‌پرسیدند که اگر آپدیت مذکور ارتباطی با مباحث ایمنی ندارد، چرا ولتاژ را محدود کرده است؟

فرقی نمی‌کند که مشکل نشت مایع خنک‌کننده یکی از دلایل احتمالی آتش‌سوزی‌ها بوده یا تسلا سعی کرده با ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری از وقوع آن در آینده پیشگیری کند، به اعتقاد خانم لوپز خودروساز کالیفرنیایی در جریان خطر موجود بوده و با اطلاع از این امر خودروها را به مشتریان فروخته است.

خبرنگار بیزینس اینسایدر در مقاله خود افزوده بررسی‌های دو شرکت IMR Test Labs و Exponent Failure Analysis Associates نشان می‌دهد آلومینیوم استفاده شده در قسمت انتهایی لوله‌های خنک‌کننده، در برابر ترک‌خوردگی یا سوراخ شدن، مقاومت لازم را ندارد.

بد نیست اشاره کنیم خانم لوپز به یک خبرنگار آنتی تسلا معروف شده و بسیاری از طرفداران این شرکت مقالات او را مغرضانه می‌دانند، شدت کشمکش‌ها به حدی است که ایلان ماسک نیز تاکنون دو بار با وی در توئیتر جدال لفظی پیدا کرده است. در رابطه با مقاله اخیر خانم لوپز هم برخی معتقدند به علت عدم انتشار منابع، اتهام‌زنی‌های وی فاقد اعتبار لازم است.

در هر حال باید منتظر ماند و دید که نتیجه این ماجرا چه خواهد شد. آیا تسلا علیه بیزینس اینسایدر و خانم لوپز شکایت می‌کند یا با ثابت شدن اتهامات، اعتبار تسلا و ایلان ماسک زیر سوال خواهد رفت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

    شما اگه به صورت نسبی آتش گرفتن خودروهای بنزینی رو با تسلا مقایسه کنی،نسبت آتش گرفتن تسلاها به کل تسلاهای موجود در بازار خیلی کمتره

  • keep quiet
    keep quiet | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

    به امید روزی که خبرنگار های آزاد جلوی استعمار این شرکت های بزرگ رو بگیرن و جهش فناوری طی سال های آینده به دست شرکت های مستقل رقم بخوره نه شرکت های فردگرا و برده ی دولت ها...

مطالب پیشنهادی