ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن فیلمسازی
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: هشت اپلیکیشن فیلمسازی حرفه ای با گوشی های موبایل

همه به خاطر فیلمسازی و تدوین‌ حرفه‌ای به سراغ گوشی‌هایی با دوربین قوی نمی‌روند، ولی این روزها شرایطی فراهم شده که تقریبا هر کسی با داشتن یک گوشی معمولی هم می‌تواند فیلمساز باشد. گوشی‌های پرچمدار ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

همه به خاطر فیلمسازی و تدوین‌ حرفه‌ای به سراغ گوشی‌هایی با دوربین قوی نمی‌روند، ولی این روزها شرایطی فراهم شده که تقریبا هر کسی با داشتن یک گوشی معمولی هم می‌تواند فیلمساز باشد. گوشی‌های پرچمدار اندرویدی و آیفون‌های جدید با داشتن ویژگی‌هایی مثل فیلمبرداری 4K، استبیلایزر و البته بهره‌مندی از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای حالا گجت‌هایی هستند که واقعا می‌توان روی آن‌ها برای فیلمسازی حساب باز کرد.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با هشت اپلیکیشن فیلمسازی حرفه ای iOS و اندروید آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

ActionDirector & PowerDirector

اپلیکیشن فیلمسازی

شرکت نام‌آشنای سایبرلینک دو ابزار فوق حرفه‌ای برای فیلمسازی دارد که هر کدام برای کار خاصی به شهرت و محبوبیت رسیده‌اند. ActionDirector و PowerDirector هر دو ویرایشگر تصویر هستند و مجهز به ابزاری برای تدوین. اما تفاوت‌هایی ساختاری سبب می‌شود که مخاطب این دو از هم جدا باشند.

بگذارید از ActionDirector شروع کنیم. این ویرایشگر تصویر نسبت به برادرش اپلیکیشن ساده‌تری است و برای ادیت‌های ساده و به قول معروف سرپایی طراحی شده. با اکشن دیرکتور می‌توانید فیلمبرداری کنید و خروجی را خیلی سریع با اضافه کردن چند فیلتر آماده یا حالت اسلوموشن و فست موشن تحویل بگیرید. PowerDirector اما کمی حرفه‌ای تر است و برای تدوین‌های سنگین‌تر و باحوصله‌تر کاربرد دارد.

در پاوردیرکتور می‌توانید یک پروژه کامل را پیش ببرید. این اپ که نسخه دسکتاپ حرفه‌ای هم دارد، به شما اجازه می‌دهد که پروژه‌هایتان را از کامپیوتر به گوشی منتقل کرده و ادامه تدوین را از آنجا انجام دهید. بنابراین حداکثر لذت استفاده از آن را وقتی می‌برید که روی صفحات بزرگ (مثل تبلت) تجربه‌اش کنید.

ActionDirector

ActionDirector

سازنده: CyberLink قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 37 مگابایت زبان:
PowerDirector

PowerDirector

سازنده: CyberLink قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 148 / 59 مگابایت زبان:

Adobe Premiere Rush

اپلیکیشن فیلمسازی

پریمیر راش نسخه مینیاتوری ادوبی پریمیر دسکتاپ است که بخش قابل توجهی از امکانات این نرم‌افزار محبوب را به گوشی‌ها می‌آورد. با پریمیر راش می‌توانید فیلمبرداری کنید، ویرایش و تدوین انجام دهید و خروجی‌ را مستقیما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. امکان ویرایش بیشتر با انتقال پروژه به دسکتاپ هم وجود دارد که یکی از مزایای بزرگ مجموعه اپلیکیشن‌های موبایل ادوبی است.

مثل نسخه دسکتاپ، پریمیر راش هم از ادیتور چند کاناله برخوردار است و قدرت مانور بسیار فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد، خصوصا اگر از گوشی‌هایی با صفحه بزرگ استفاده می‌کنید. این ویژگی‌ها در کنار افکت‌های ویدیویی خاص و منحصر به فرد دلایلی هستند که پریمیر راش را به یک اپلیکیشن فیلمسازی فوق‌العاده تبدیل می‌کنند.

Adobe Premiere Rush

Adobe Premiere Rush

سازنده: .Adobe Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 441 / 153 مگابایت زبان:

Clean Slate

اپلیکیشن فیلمسازی

تخته نشان یا کلاکت جزء جدانشدنی پشت صحنه هر فیلم است که معمولا منشی صحنه آن را در دست می‌گیرد. اما وقتی از فیلمسازی با گوشی صحبت می‌کنیم، دیگر از کلاکت خبری نیست. اما خوشبختانه اپلیکیشن‌هایی هستند که وظیفه کلاکت را به صورت دیجیتالی به دوش بکشند.

Clean Slate یک اپلیکیشن کلاکت عالی برای فیلمسازی با موبایل به شمار می‌آید که با آن می‌توانید آمار تمام پلان‌ها و برداشت‌هایتان به همراه مختصات فنی فیلمبرداری را به ثبت برسانید. در این صورت هم کارتان برای تدوین راحت‌تر می‌شود و نظم بیشتری پیدا می‌کند و هم فضای فیلمسازی‌تان با موبایل را به فضای فیلمسازی حرفه‌ای نزدیک‌تر خواهید کرد.

Clean Slate

Clean Slate

سازنده: Pixel Prophecy قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2 مگابایت زبان:

FiLMiC Pro

اپلیکیشن فیلمسازی

این اپلیکیشن پانزده دلاری به معنای حقیقی کلمه یک ابزار فیلمبرداری حرفه‌ای و یکی از سنگین‌ترین و دقیق‌ترین ابزارهایی است که برای فیلمسازی با گوشی می‌توانید به سراغش بروید. FiLMiC Pro ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای در خود جا داده که از بین آن‌ها فیلمبرداری تا سقف 240 فریم بر ثانیه، هیستوگرام، مانیتور ویوفرم و تنظیمات پیشرفته صدا جزو مهم‌ترین‌ها هستند.

FiLMiC Pro یک ویژگی بسیار خوب دیگر هم دارد و آن چیزی نیست جز پشتیبانی از دیوایس‌‌های شخص ثالث. اگر از میکروفون گوشی برای ضبط صدا راضی نیستید، می‌توانید در صورت پشتیبانی گوشی از یک میکروفون حرفه‌ای استفاده کنید و آن را به FiLMiC Pro بشناسانید تا صدایی در حد و اندازه فیلم‌های سینمایی داشته باشید.

همانطور که مشخص است، فقط حرفه‌ای‌ها به سراغ FiLMiC Pro می‌روند. البته اپلیکیشن هنوز به پایداری کامل نرسیده و ممکن است در آن به مشکل باگ و لگ‌های متعدد بربخورید. اما با هر آپدیت می‌توانید انتظار داشته باشید که مشکلات پایداری اپلیکیشن کم رنگ و کم رنگ‌تر می‌شوند.

FiLMiC Pro

FiLMiC Pro

سازنده: .FiLMiC Inc قیمت: 14.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 94 / 64 مگابایت زبان:

KineMaster

اپلیکیشن فیلمسازی

KineMaster یکی از ویرایشگرهای ویدیویی است که هم حرفه‌ای‌ها را راضی می‌کند و هم کاربران آماتور. از این بابت می‌گوییم که رابط کاربری اپ طوری طراحی شده که هر کسی قادر به استفاده از آن هست و رضایتش جلب می‌شود.

افکت‌های ویدیویی، ابزار برش زنی و به هم چسباندن ویدیوها، فیلترهای سینمایی LUT، کروما کی (پرده سبز) و افکت‌های سه‌بعدی تعویض سکانس جزو ویژگی‌های محبوب اپلیکیشن KineMaster به شمار می‌آیند که آن را به آمار بیش از 100 میلیون دانلود رسانده‌اند.

KineMaster برای استفاده رایگان است اما برای آنکه بتواند لذت حقیقی کار با آن را بچشید توصیه می‌کنیم حتما نسخه پرو را خریداری کنید.

KineMaster

KineMaster

سازنده: KineMaster Corporation قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 136 / 87 مگابایت زبان:

Sun Surveyor

اپلیکیشن فیلمسازی

با این که در سینما می‌توان نور را به صورت مصنوعی ایجاد کرد، اما بسیاری از کارگردان‌های حرفه‌ای ترجیح می‌دهند که از نور طبیعی در فیلمبرداری‌هایشان استفاده کنند و این موضوع یک کار دقیق و علمیست.

مثلا باید بدانید که هر روز دقیقا چند ساعت، از کدام جهت و با چه شدت نوری آفتاب دارید تا بتوانید برای فیلمبردا‌ری‌تان برنامه‌ریزی کنید. اپلیکیشن Sun Surveyor دقیقا برای همین کار طراحی شده و در آن فوق‌العاده ظاهر می‌شود.

کافیست موقعیت جغرافیایی‌تان را برای Sun Surveyor مشخص کنید تا هر اطلاعی در مورد وضعیت تابش نور خورشید و حتی ماه می‌خواهید را در اختیارتان قرار بدهد. این اپلیکیشن رایگان نیست و برای بهره‌مندی از امکانات آن باید 10 دلار بپردازید.

Sun Surveyor

Sun Surveyor

سازنده: Adam Ratana قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 121 مگابایت زبان:

TimeLapse Calculator

اپلیکیشن فیلمسازی

فقط میزان نور و زاویه آن نیست که محاسبه‌اش در فیلمبرداری اهمیت دارد. اگر می‌خواهید یک سکانس تایم لپس فیلمبرداری کنید هم نیاز به یک سری محاسبات دارید. مثلا این که بدانید سکانس باید دقیقا چند ثانیه یا دقیقه به طول بینجامد و چقدر فیلمبرداری تایم لپس احتیاج دارید.

این که بدانید باید چند عکس بگیرید و حجم نهایی خروجی‌هایتان چند مگابایت یا گیگابایت می‌شود. TimeLapse Calculator همین کارها را برایتان انجام می‌دهد و برای فیلمبرداری منظم و روی اصول جزو اپلیکیشن‌های واجبی است که باید روی گوشی داشته باشید.

TimeLapse Calculator Free

TimeLapse Calculator Free

سازنده: Ioannis Ioannou قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.8 مگابایت زبان:

اگر تجربه فیلمسازی با گوشی را داشته‌اید، چه اپلیکیشن‌هایی را برای استفاده پیشنهاد می‌کنید؟ حتما با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی