روایت عاشقی جولین آسانژ ، موسس ویکی لیکس در سفارت اکوادور از زبان همسرش

روایت عاشقی جولین آسانژ ، موسس ویکی لیکس در سفارت اکوادور از زبان همسرش

استلا موریس ، وکیل و همسر جولین آسانژ ، بنیانگذار و مدیر وبسایت افشاگر ویکی لیکس (WikiLeaks)، در مصاحبه ای از رابطه پنهانی خود با این افشاگر جنجالی در دوران حضور در سفارت اکوادور سخن گفته و مدعی شده است که کارکنان سفارت قصد داشته اند دی ان ای پسر او و آسانژ را به سرقت ببرند. آسانژ در حالی که به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود توانست به صورت مخفیانه و بدون این که از ساختمان سفارت بیرون بیاید عاشق شده و مخفیانه خانواده تشکیل دهد.

رابطه عاشقانه جولین آسانژ موسس ویکی لیکس و وکیلش در سفارت اکوادور
جولین آسانژ

استلا موریس ، نامزد سری آسانژ در طول مدت ۷ سال حضور شوهرش در سفارت اکوادور با او رابطه داشته و جالب اینکه صاحب دو فرزند نیز شده بودند تا اینکه بالاخره این راز فاش شد. این وکیل اهل آفریقای جنوبی در مصاحبه ای که اخیراً داشته مدعی شده که وی عاشق موسس استرالیایی ویکی لیکس شده بود. افشای خبر عاشق شدن و تشکیل خانواده دادن جولین آسانژ در دوران حضور در سفارت اکوادور بسیاری از مقام های قضایی پرونده و طرفداران او را غافلگیر ساخت. این رابطه در دورانی شکل گرفت که آسانژ برای متوقف کردن روند استردادش به سوئد و ایالات متحده تلاش می کرد.

رابطه عاشقانه جولین آسانژ موسس ویکی لیکس و وکیلش در سفارت اکوادور
استلا موریس

خانم موریس در مصاحبه اخیر خود با تارا براون در برنامه شصت دقیقه (۶۰ Minutes) در این باره چنین گفته است: «بسیار جالب است که یکی از مشهورترین انسان های روی زمین توانسته فضایی برای خانواده و شریک زندگی خود فراهم سازد. این کار ساده نبود اما فکر می کنم اگر با کسی باشید که دوستش دارید می توانید موقعیت های ناممکن را ممکن سازید». در سال ۲۰۱۱، خانم موریس که عاشق آسانژ شده بود به عنوان محقق به تیم موسس ویکی لیکس پیوست. وی در ادامه تصریح می کند: «وقتی که اولین بار با او ملاقات کردم از این که توانسته بودم با فردی آشنا شوم که با ویکی لیکس توانسته تغییری واقعی در جهان ایجاد کند احساس خوش شانسی می کردم.بسیار رمانتیک، محتاطانه و بسیار شیرین بود».

رابطه عاشقانه جولین آسانژ موسس ویکی لیکس و وکیلش در سفارت اکوادور

اگر چه سفارت یک کشور مکان مناسبی برای عاشق شدن نبود اما در سال ۲۰۱۵ موریس و آسانژ به شدت شیفته یکدیگر شده و در سال ۲۰۱۷ در خفا نامزد شدند. در حالی که موریس تصدیق می کند که شرایط او و شوهرش در این دوره برای تشکیل خانواده ایده آل نبوده اما می گوید که عشقشان به یکدیگر بر نگرانی هایشان سایه افکنده بود: «ما همدیگر را دوست داشتیم، و می خواستیم خانواده تشکیل دهیم. دیگر موضوعات تغییر می کرد اما این یکی تغییرناپذیر بود. باردار شدم و خودم را در آسمان ها حس کردم». این زوج ازدواجشان و بچه دار شدن را نوعی شورش و طغیان می دانستند. آن ها در طول کمتر از سه سال رابطه خود صاحب دو فرزند پسر سه ساله و چهارده ماهه به نام های (به ترتیب) گابریل و مکس شدند.

رابطه عاشقانه جولین آسانژ موسس ویکی لیکس و وکیلش در سفارت اکوادور

خانم موریس که به شدت مواظب گوش ها و چشم های فضول بود مجبور شد خبر باردار شدنش را روی یک تکه کاغذ نوشته به شوهرش بدهد مبادا صدای او به صورت مخفیانه توسط سفارت ضبط شود. وی در این باره چنین می گوید: «وقتی برای بار اول باردار شدم، همه جا میکروفون کار گذاشته شده بود. مجبور شدم این خبر را روی یک تکه کاغذ نوشته و اینگونه به او خبر دهم». خانم موریس هیچگاه در سفارت اکوادور ساکن نشد و به همین دلیل وی مجبور شده به تنهایی زایمان کردن و بزرگ کردن فرزندانشان را تجربه کند. اما او هنوز هم زندگی خانوادگی با جولین آسانژ را دنبال می کند و هر وقت ممکن باشد پسرانش را به دیدن پدرشان می برد.

رابطه عاشقانه جولین آسانژ موسس ویکی لیکس و وکیلش در سفارت اکوادور

در مصاحبه اش با برنامه ۶۰ دقیقه، او از ملاحظات و احتیاط های امنیتی که باید رعایت می کرده می گوید: «شما این اقدامات را در موارد معمولی انجام نمی دهید. تنها زمانی این کار را می کنید که فکر کنید یک خطر امنیتی بسیار جدی وجود دارد». نامزد جولین آسانژ و مادر دو پسرش ادعا می کند که هر دو مورد بارداری اش را از تمام کارکنان و افراد حاضر در سفارت اکوادور مخفی نگه داشته بود:«فکر می کردم که خانواده ما هدف همان افرادی قرار خواهد گرفت که سعی داشتند به جولین آسیب برسانند». این زوج برای اطمینان از امنیت خود و رابطه شان از یک دوست نزدیک کمک گرفتند: استفن هو ،بازیگر بریتانیایی، پذیرفته بود نقش پدر فرزند جولین آسانژ را بازی کند تا بدین ترتیب توجهات را از روی این مرد در خطر استرداد دور نگه دارد.

رابطه عاشقانه جولین آسانژ موسس ویکی لیکس و وکیلش در سفارت اکوادور

هو نقش یک پدر مهربان و دوست داشتنی را بازی می کرد در حالی که موریس به تنهایی وارد سفارت شده و از آن خارج می شد تا کسی نفهمد که او مادر این بچه است. اما ماموران امنیتی سفارت اکوادور به این موضوع مشکوک شده بودند. آن ها پرونده ای برای هو تشکیل داده و برای تصدیق شک خود دست به کاری زدند که خانم موریس از آن با عنوان نقشه ای برای به سرقت بردن دی ان ای فرزند بزرگش، گابریل، از طریق پستانک و پوشک او یاد می کند: «آن ها دستور داشتند دی ان ای او را به سرقت ببرند تا مطمئن شوند که جولین پدر اوست و برای اینکه به او آسیب بزنند».

رابطه عاشقانه جولین آسانژ موسس ویکی لیکس و وکیلش در سفارت اکوادور

برخی همچنین مدعی شده اند که مکالمات ضبط شده آسانژ با وکلا و پزشکانش به ایالات متحده فرستاده می شد تا در پرونده استرداد او به کار گرفته شوند. علاوه بر این یک موسسه امنیتی افشاگر نیز ادعا کرده که طرح هایی برای بیرون کردن آسانژ به زور از سفارت اکوادور و کشتن او وجود داشته است. موریس در این باره می گوید: «فکر می کنم برای مردم بسیار سخت است که درک کنند چنین بی قانونی ممکن است. جرم های باورنکردنی به منظور جمع آوری اطلاعات در مورد وکلای جولیان و خانواده اش و روزنامه نگارانی که با او دیدار می کردند وجود داشت. من برای سال ها همواره در ترس به سر می بردم و اکنون رفته رفته این ترس رو به کاهش است».

رابطه عاشقانه جولین آسانژ موسس ویکی لیکس و وکیلش در سفارت اکوادور

آوریل گذشته، در حرکتی بسیار نادر، سفارت اکوادور پناهندگی سیاسی جولین آسانژ را پس گرفته و از پلیس لندن خواسته شد با ورود به سفارت او را دستگیر کند. کمتر کسی می دانست که آسانژ با دستگیری اش، نامزد و دو فرزند از خود به جای می گذارد. آسانژ در سال ۲۰۱۲ و از ترس استرداد به سوئد به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. مقامات قضایی سوئد به خاطر یک پرونده تجاوز خواهان استرداد او به این کشور شده بودند، اتهامی که اکنون پس گرفته شده اما آسانژ هنوز هم به جرم انتشار اسناد سری و طبقه بندی شده با خطر استرداد به ایالات متحده روبروست. در نهایت سال گذشته بعد از هفت سال مخفی شدن در سفارت اکوادور، پلیس لندن او را دستگیر کرده و بیرون کشید.

رابطه عاشقانه جولین آسانژ موسس ویکی لیکس و وکیلش در سفارت اکوادور

موریس از نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون، خواسته که در پرونده شوهرش که شهروند این کشور است دخالت کند: «این تنها جولین نیست که در زندان است. فرزندانش نیز که از نعمت دیدار با پدرشان محروم شده اند نیز چنین هستند. من هم که شرایط مشابهی دارم. من به جولین نیاز دارم او نیز به من. می خواهم از اسکات موریسون درخواست کنم هر کاری که در توان دارد برای بازگرداندن جولین به نزد خانواده اش انجام دهد».

رابطه عاشقانه جولین آسانژ موسس ویکی لیکس و وکیلش در سفارت اکوادور

بیشتر بخوانید: چرا سفارت اکوادور پس از ۷ سال «جولین آسانژ»، بنیانگذار «ویکی لیکس» را تحویل داد؟

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • tala تیر ۷, ۱۳۹۹

    جالبه…اینجا ما تو زندان نیستیم ولی نمیتونیم با عشقمون باشیم. اونوقت این یارو دوبار هم صاحب بچه شده