ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

قیمت داروی رمدسیویر برای درمان کرونا مشخص شد

کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر است و تحقیقات گسترده‌ای پیرامون داروها و واکسن آن صورت می‌گیرد. «رمدسیویر» یکی از داروهای احتمالی این بیماری محسوب می‌شود که اخیرا قیمت آن توسط شرکت گیلیاد اعلام شده است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۸

کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر است و تحقیقات گسترده‌ای پیرامون داروها و واکسن آن صورت می‌گیرد. «رمدسیویر» یکی از داروهای احتمالی این بیماری محسوب می‌شود که اخیرا قیمت آن توسط شرکت گیلیاد اعلام شده است.

به گزارش الجزیره، در ایالات متحده آمریکا و چندین کشور پیشرفته دیگر، هزینه درمان ۵ روزه با داروی رمدسیویر برابر با ۲۳۴۰ دلار است. قیمت اعلامی نسبت به قیمت پیشنهادی گروه تحقیقاتی قیمت‌گذاری دارو در ایالات متحده آمریکا، «موسسه بررسی بالینی و اقتصادی» (ICER) کمتر است. این موسسه هفته گذشته قیمت ۵۰۸۰ دلار را پیشنهاد کرده بود.

یکی از دلایل این اختلاف قیمت، اثربخشی داروی استروئیدی ارزان قیمت «دگزامتازون» روی بیماران مبتلا به کرونا است که شرکت‌ها برای ساخت آن نیازی به پرداخت حق مجوز ندارند، البته ICER توصیه کرده بود که در صورت اثبات موفقیت‌آمیز بودن درمان با دگزامتازون، قیمت رمدسیویر در محدوده ۲۵۲۰ تا ۲۸۰۰ دلار قرار بگیرد.

دارای رمدسیویر جلودار مبارزه با ویروس کرونا است. این داروی ضدویروسی پس از اینکه توانست در تست‌های بالینی مدت زمان بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد، مجوز استفاده اضطراری برای برخی بیماران در ایالات متحده را کسب کرد. با این وجود در هفته‌های گذشته دگزامتازون در صدر اخبار قرار گرفته و ظاهرا یک درمان موفقیت‌آمیز است.

رمدسیویر

به گفته شرکت گیلیاد، قیمت هر ویال برای شرکت‌های بیمه خصوصی در ایالات متحده آمریکا برابر با ۵۲۰ دلار است که برای درمان کامل با ۶ ویال، این هزینه به ۳۱۲۰ دلار می‌رسد. قیمت هر ویال خارج از بیمه خصوصی و برای دولت، ۳۹۰ دلار خواهد بود.

به گفته تحلیلگران «رویال بانک» کانادا، این دارو درآمد ۲.۳ میلیارد دلاری برای سازنده آن در سال ۲۰۲۰ در پی خواهد داشت که نزدیک به ۱ میلیارد دلار آن مربوط به هزینه تحقیق و توسعه می‌شود. با وجود چنین پیش‌بینی، شانس کمی برای افزایش چشمگیر ارزش سهام گیلیاد وجود دارد چرا که احتمالا درمان‌های بهتر و همچنین واکسن‌ها در راهند.

این شرکت با وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا (HHS) به توافق رسیده و بیش از ۵۰۰ هزار دوره درمانی را تا اوایل مهرماه در اختیار بیمارستان‌های این کشور قرار می‌دهد. به گفته گیلیاد درمان هر بیمار با این دارو برای دولت‌ها ۱۲ هزار دلار صرفه‌جویی در بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

    پولش رو باید از حلقوم چین در بیارن . اشغال خورهای وحشی

    • reza_jj
      reza_jj | ۱۲ تیر ۱۳۹۹

      کار چین نیست عزیز
      این ویروس رو زحمت کشیدن تو ۱۰ سال ساختن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی