ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیزنی برای اولین بار دیپ فیک با رزولوشن مگاپیکسلی تولید کرد [تماشا کنید]

کمپانی «دیزنی» دموی جدیدی از دیپ فیک اختصاصی خودش با رزولوشن بالا منتشر کرده که نشان می‌دهد این تکنولوژی تا چه اندازه پیشرفت کرده و بیشتر از همیشه به استفاده در آثار سینمایی و تلویزیونی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

کمپانی «دیزنی» دموی جدیدی از دیپ فیک اختصاصی خودش با رزولوشن بالا منتشر کرده که نشان می‌دهد این تکنولوژی تا چه اندازه پیشرفت کرده و بیشتر از همیشه به استفاده در آثار سینمایی و تلویزیونی نزدیک است.

در جریان کنفرانس گرافیک کامپیوتری، دیزنی دمویی قابل توجه از سیستم دیپ فیک اختصاصی خودش به نمایش گذاشته که برای اولین بار به رزولوشن‌هایی بالاتر از مگاپیکسل دست یافته است. بدون شک این فناوری هنوز جای کار دارد، اما عملکرد کمپانی مالک «میکی ماوس» یک سرو گردن بهتر از سایرین است.

همان گونه که محققین اشاره دارند، آنچه در دیپ فیک دیزنی جدید محسوب می‌شود، رسیدن به رزولوشن بالای مگاپیکسلی است. تصاویر دیپ فیک سابق هرگز کیفیت خیلی بالایی نداشتند و حتی به رزولوشن مگاپیکسل هم نمی‌رسیدند (در حالی که احتمالا مگاپیکسل لنز دوربین موبایل شما دورقمی است). اما رفته رفته همه چیز رو به پیشرفت حرکت می‌کند.

دیپ فیک‌هایی که احتمالا تاکنون مشاهده کرده‌اید، روی تلفن‌های همراه از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اما روی نمایشگری بزرگ‌تر (تصور کنید پرده سینما) به هیچ عنوان مناسب نخواهند بود. به عنوان مثال بالاترین رزولوشنی که تاکنون گروه DeepFakeLap ارائه داده، رزولوشن ۲۵۶ در ۲۵۶ پیکسل است. در حالی که مدل دیپ فیک جدید دیزنی می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۱۰۲۴ بسازد که بدون شک افزایش قابل توجهی به شمار می‌آید.

علاوه بر این، عملکرد مدل دیپ‌فیک‌سازی دیزنی هم مثال زدنی است؛ چرا که این سیستم می‌تواند چهره دو فرد مستقل را به گونه‌ای با یکدیگر عوض کند که حالت صورت آنها بدون تغییر بماند. البته این نکته هم وجود دارد که فعلا فقط می‌توان روی دیپ فیک‌هایی حساب کرد که با استفاده از تصاویر مستقیم و از روبروی چهره ساخته می‌شوند. در حقیقت ساخت دیپ فیک از زوایای مختلف و یا نورپردازی نامناسب هنوز برای این فناوری مشکل‌ساز است.

طبق اشاره کارشناسان، بزودی می‌توان از دیپ فیک برای ساخت تبلیغات استفاده کرد؛ اما در فاز سینمایی هنوز راه زیادی باقی مانده. دیزنی برای انجام دیپ فیک از تکنولوژی سنتی VFX استفاده می‌کند، همان گونه که در فیلم Rogue One برای بازطراحی چهره بازیگران فوت شده مجموعه جنگ ستارگان استفاده کرده بود.

اما طبق شواهد ساخت چنین تصاویری در سینما با تکنولوژی‌های سابق به معنای ماه‌ها تلاش و کار برای گرفتن خروجی چند ثانیه تصویر است. اما با دیپ فیک همه چیز تغییر خواهد کرد و یک ویدیو را می‌توان ظرف چند ساعت تولید نمود. بدون شک دیر یا زود تکنولوژی دیپ فیک از فاز آزمایشی و تحقیقاتی خارج شده، و به گزینه‌ای قابل توجه برای استودیوهای بزرگ تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • masoud.hi
    masoud.hi | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

    خیلی جالب بود??

مطالب پیشنهادی