ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکثر کارمندان به خاطر حضور همکاران از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خودداری می‌کنند

نتایج مجموعه‌ای از تحقیقات و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اغلب کارمندان نمی‌توانند روابط اجتماعی مجازی و حرفه‌ای خود را به درستی مدیریت کنند و به همین ترتیب غالبا مجبور هستند از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۰

نتایج مجموعه‌ای از تحقیقات و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اغلب کارمندان نمی‌توانند روابط اجتماعی مجازی و حرفه‌ای خود را به درستی مدیریت کنند و به همین ترتیب غالبا مجبور هستند از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به خاطر همکارانشان اجتناب کنند.

با حضور تمام مدیران و کارمندان یک شرکت در شبکه‌های اجتماعی، به سختی می‌توان محیطی خصوصی برای خود نگه داشت و زندگی و دیدگاه‌های شخصی را از زندگی حرفه‌ای جدا کرد. در چنین شرایطی بسیاری از افراد تمایل به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را به خاطر ترس از قضاوت در محیط کار و دیده شدن توسط مدیران و همکاران از دست می‌دهند.

در همین راستا گروه «igloo Software» از طریق تحقیقات و مجموعه نظرسنجی‌هایی به گزارشی دست یافته که نشان می‌دهد نیروهای کار چگونه در فضای مجازی که همکاران حضور دارند فعالیت می‌کنند، و در مورد ارسال پست‌های جدید چه احساسی خواهند داشت. این گروه از ۲۰۰۰ کارمند در سازمان‌های مختلف، و ۵۰۰۰ نیرو کار کارخانجات نظرسنجی کرده است.

با در نظر داشتن شیوع ویروس کرونا و پیش آمدن شرایط کار از خانه، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حدود ۳۶ درصد از کارمندان به هیچ عنوان دورکاری نمی‌کنند، و در طرف مقابل حدود ۸ درصد به طور تمام وقت دورکار هستند. این در حالی است که ۸۲ درصد از افراد ترجیح می‌دهند به محیط اداری برگردند و دیگر از خانه مشغول کار نباشند.

دلیل اصلی این دیدگاه بیشتر به خاطر از دست دادن ارتباطات مستقیم با همکاران و مدیران (۴۴ درصد) و دور افتادن از جلسات و دورهمی‌ها (۴۳ درصد) و عدم دریافت اطلاعات مناسب در مورد تغییرات و پیشرفت کار (۲۸ درصد) بوده است. دیگر موارد نیز شامل عدم دسترسی کافی به اسناد لازم (۳۵ درصد) و برخورد با مشکلات فنی (۳۵ درصد) می‌شود. حدود ۳۲ درصد از افراد هم دلشان برای محیط کار و جمع‌های دوستانه با همراهی همکاران تنگ شده است.

این گزارش نشان می‌دهد حدود ۷۴ درصد از کارمندان به صورت آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی با همکاران و مدیران شرکت در تماس هستند. ۸۲ درصد از این افراد از طریق فیسبوک، ۵۲ درصد از طریق اینستاگرام، ۴۵ درصد از طریق لینکدین و ۱۰ درصد از طریق تیک‌تاک به سایر افراد مجموعه شغلی خود متصل شده‌اند.

.طبق نتایج نظرسنجی‌ها، این موضوع نشان می‌دهد حدود ۷۲ درصد از کارمندان از ارسال محتوا در شبکه‌های اجتماعی خود به خاطر اینکه ممکن است یکی از همکاران یا مدیران آن را ببیند، اجتناب می‌کنند. بدون شک این موضوع برای اجتماع مردم و به خصوص ایالات متحده که در شرف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، نگران کننده خواهد بود. چرا که نیروها می‌بایست به اندازه‌ای آزادی تفکر داشته باشند که بتوانند نظرات خود را بدون ترس و محدودیت ابراز نمایند.

اگر اظهار نظر در مورد برخی مسائل باعث می‌شود شغل‌تان را از دست بدهید، پس احتمالا شغل اشتباهی انتخاب کرده‌اید که به هیچ عنوان با روحیات و تفکرات شما سازگار نیست. البته شاید هم دلتان بخواهد نظراتتان را برای خودتان نگه دارید و از شغل فلی‌تان لذت ببرید..

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی