ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
امنیت

فیسبوک صدها حساب وابسته به گرو‌ه‌های مسلح و خرابکار آمریکایی را بست

فیسبوک مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری گروه‌های خرابکار و مسلح ضددولتی که به عنوان «جنبش بوگالو» شناخته می‌شوند را از روی این شبکه اجتماعی حذف کرد. مدیران این شبکه اجتماعی علت تصمیم گرفته شده را ترویج ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

فیسبوک مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری گروه‌های خرابکار و مسلح ضددولتی که به عنوان «جنبش بوگالو» شناخته می‌شوند را از روی این شبکه اجتماعی حذف کرد. مدیران این شبکه اجتماعی علت تصمیم گرفته شده را ترویج خشونت و برنامه‌ریزی‌های ساختاریافته برای ایجاد آشوب در ایالت متحده عنوان کرده‌اند، اما جزئیاتی دیگر در این رابطه بیان نشده است.

طی شب گذشته فیسبوک ۲۲۰ حساب کاربری فیسبوک، ۹۵ اکانت اینستاگرام، ۲۸ صفحه فیسبوک و ۱۰۸ گروه فیسبوکی را که به طور مستقیم به جنبش بوگالو ارتباط داشته‌اند مسدود کرده است. علاوه بر این بیشتر از ۴۰۰ گروه و ۱۰۰ صفحه دیگر که از نظر ماهیت «مشابه» و شامل فعالیت‌های شبکه‌ای و خشن بودند را نیز حذف کرد. تیم تحت هدایت مارک زاکربرگ در این رابطه توضیح می‌دهد که «شبکه بوگالو از نظر قوانین و شرایط استفاده از فیسبوک به طور کامل در دسته افراد یا سازمان‌های خطرناک قرار می‌گیرد».

جنبش بوگالو طی هفته‌های اخیر بیش از همیشه مورد توجه مقامات امنیتی ایالات متحده قرار گرفته؛ چرا که مجموعه‌ای از حوادث خشن در شهرهای مختلف توسط دنبال کنندگان این گروه صورت گرفته. اوایل ماه جاری میلادی یکی از نیروهای سرویس حفاظتی فدرال و همچنین ماموری از سانتاکروز توسط یکی از پیروان جنبش کشته شدند. علاوه بر این گروهی از افراد که قصد تخریب اموال و مراکز مهم دولتی را در جریان اعتراضات لاس وگاس داشته‌اند پس از دستگیری مورد بازجویی قرار گرفتند و معلوم شد به شبکه بوگالو متصل بوده‌اند.

فیسبوک درباره حذف و مسدودسازی این صفحات اشاره دارد: «به نظر می‌رسد این شبکه به صورت ساختاریافته در نقاط مختلفی از ایالات متحده فعالیت داشته باشد، و از طریق پلتفرم ما با یکدیگر و سایر مردم ارتباط برقرار می‌کرده است. این گروه به طور مستقیم خشونت علیه شهروندان، نیروهای نظامی، مقامات دولتی و موسسات را ترویج می‌دهد. اعضای این شبکه در تلاش هستند تا با جذب افراد جدید گستره فعالیت‌های جنبش را بیشتر کنند، و همچنین از یک نام و محتوای ثابت در اینترنت استفاده نکرده و همیشه آنلاین شدن خودشان را پنهان می‌کنند».

فیسبوک این گروه را «شبکه خشن ضددولتی مستقر در آمریکا» می‌نامد و موفق نشده اسم و نشان خاصی برای افراد و کسانی که به دنبال جذب پیروان جدید هستند بیابد. چرا که این گروه به صورت مداوم از استعارات گوناگون جهت شناسایی خودشان استفاده می‌کنند و حتی پوشش‌های به خصوص خود را تغییر می‌دهند. فیسبوک می‌گوید تاکنون بیش از ۵۰ نوع مختلف از راهکارهای شناسایی اهالی جنبش بوگالو را کشف کرده است.

این شبکه اجتماعی آماده است تا با افرادی که تحت عناوین ناشناخته و جدید دیگری دوباره به عضویت فیسبوک در می‌آیند نیز مبارزه کرده و وعده می‌دهد با سخت‌گیری کامل بر محتوای ناقض قوانین نظارت کند. فیسبوک در این مورد اضافه می‌کند: «می‌دانیم که فعالیت‌های ما نمی‌تواند به طور کامل ریسک حضور این شبکه یا هر سازمان خطرناک دیگری را از بین ببرد، اما ما به حذف محتوا و حساب‌های کاربرانی که قانون‌شکنی می‌کنند ادامه خواهیم داد تا امنیت مردم حفظ شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی