ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مسیریاب نشان از افزایش ۳.۵ برابری سفرهای خرداد در مقایسه با نوروز خبر داد

گزارش جدید «نقشه و مسیریاب نشان» حاکی از آن است که میانگین روزانه سفر کاربران این نرم‌افزار در مسیرهای مهم، در روزهای تعطیل خرداد ماه نسبت به تعطیلات نوروز  ۳.۵ برابر شده است. گزارش فروردین ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۰

گزارش جدید «نقشه و مسیریاب نشان» حاکی از آن است که میانگین روزانه سفر کاربران این نرم‌افزار در مسیرهای مهم، در روزهای تعطیل خرداد ماه نسبت به تعطیلات نوروز  ۳.۵ برابر شده است.

گزارش فروردین ماه مسیریاب نشان به این جمع‌بندی رسیده بود که سفرهای نوروزی نسبت به سال ۹۸ میزان ۷۱ درصد کاهش پیدا کرده است، اما گزارش خردادماه این تیم نشان می‌دهد که در تعطیلات خرداد ماه، مسافرت‌ها در ۹ محور مهم کشور ۳.۵ برابر شده و این موضوع، کاهش مساله قرنطینه خانگی و کاهش رفت‌وآمد‌های غیرضروری بین کاربران را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد اکنون با نبود محدودیت‌های تردد بین شهری، سفرها افزایش قابل توجهی داشته‌اند. ضمن آن‌که هنوز تابستان به عنوان فصل اصلی سفر برای خانواده‌های ایرانی پیش رو است.

آمارهای رسمی وزارت بهداشت حکایت از این دارد که برخی از استان‌های کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا دارای وضعیت قرمز هستند و افزایش سفرهای مردمی می‌تواند به انتقال بیشتر این ویروس دامن بزند. خاطرنشان می‌شود وزارت بهداشت اعلام کرد که در دوشنبه ۹ تیر ماه، ۱۶۲ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند؛ رقمی که بالاترین آمار رسمی مربوط به قربانیان کرونا از ابتدای ورود این ویروس به ایران است.

توزیع سفر در محورهای مهم کشور

بر اساس گزارش نشان به نظر می‌رسد که در بین ۹ مسیر مهم سفر در خرداد ماه، محور «تهران-قم»، ۳۰ درصد از حجم سفرها را به خود اختصاص داده است و پس از آن محور‌ «کرج- رشت» با ۱۹ درصد و «تهران-همدان» نیز با ۱۶ درصد بیشترین سفرها را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه نسبت سفرهای خرداد و نوروز در محور‌های مهم کشور 

در نمودار فوق میزان سفر در محورهای مهم کشور در تعطیلات رسمی خرداد با تعطیلات نوروز مقایسه شده است. برای مثال می‌توان دید که محور «تهران-قم»، در خرداد ماه شلوغ‌ترین محور بوده است. البته از ذکر این نکته نباید غافل شد که محور «تهران-قم»، کریدور خروجی تهران بوده و علاوه بر شهر قم، سفرها به سمت اصفهان، کاشان، یزد، بندرعباس و... نیز از این مسیر انجام می‌شود. این نمودار به خوبی نشان می‌دهد که در مقایسه با نوروز ۹۹، محور «تهران-قم» ۳.۵ برابر شلوغ‌تر بوده است.

محور دیگری که در رتبه دوم پرتردد‌ها قرار می‌گیرد، «کرج-رشت» است که باز هم در تعطیلات رسمی خرداد ماه، آمارهای قابل توجهی را به خود اختصاص داده و در مقایسه با دوران نوروز، ۴.۵ برابر افزایش سفرها را شاهد بوده است. محور «تهران-همدان» نیز که در ایام نوروز و بر اساس گزارش قبلی نشان، پر رفت‌وآمدترین محور شناخته شده بود، در خرداد ماه سومین محور پرتردد کاربران مسیریاب نشان بوده است.

در این میان کم‌ترددترین محورها «اصفهان-یزد» و «اصفهان-شیراز» بوده‌اند. هر چند که این محورها نیز نسبت به نوروز تقریبا ۳ برابر افزایش سفر داشته‌اند ولی به نظر می‌رسد که شهروندان پایتخت بیشتر از بقیه ساکنین کشور به مسافرت دست زده‌اند.

همچنین می‌توان گفت علت افزایش تردد ۱۶.۵ برابری در محور «کرج-چالوس» در مقایسه با ایام نوروز، این است که این محور در دوران نوروز با محدودیت‌های شدیدی روبه‌رو شد. با تمام این موارد اما، محور «کرج-رشت» شلوغ‌تر از «کرج-چالوس» بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۱ تیر ۱۳۹۹

    خود برداشتید ویز محدود و برخی جاها فیلتر کردید بعد شادید که استفاده از نشان افزایش داره؟ جدا یکم فکر کنید بعد برای خودتون کف بزنید

    • puser
      puser | ۱۱ تیر ۱۳۹۹

      ایران ویز رو فیلتر نکرده - ویز ایران رو تحریم کرده

      • eimanarenji
        eimanarenji | ۱۲ تیر ۱۳۹۹

        ویز بیاد ایران و محدود کنه بعد اجازه بده شما توی خیابون های ایران گزارش تصادف و ترافیک و ... بدید فقط چون آی پی با قندشکن عوض میشه؟ مثلا ویز انقدر نرم افزاره خرابیم ؟ یکم بیشتر به این حرفی که زدم فکر میکنی؟

    • puser
      puser | ۱۱ تیر ۱۳۹۹


      ? در مورد مسیریاب_ویز باید خدمت همکاران عرض کنم که ایران ویز رو فیلتر نکرده ، این ویز هست که ایران رو تحریم کرده

      ◻️به همین دلیل اگر فیلترشکن استفاده کنید ای پی تون تغییر میکنه و ویز متوجه نمیشه ایرانی هستید

      ◻️در مورد اینکه با بعضی اینترنت ها ویز بدون مشکل کار میکنه دلیلش اینه که ویز آی پی اون شرکت اینترنت رو هنوز شناسایی نکرده و نمیدونه اون شرکت ایرانیه وگرنه اون هم قطع میشه

      ? اگر ویز فیلتر بود کلا رو هیچ نتی کار نمیکرد

      #اسنپی #ویز
      ? ‎‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌

      • eimanarenji
        eimanarenji | ۱۲ تیر ۱۳۹۹

        عمو این حرفارو نزن بیخودی دلیل و برهان نیار، ویز از داخل محدود شده، برادر اصرار به برعکس جلوه دادن مسائل نداشته باشید..

    • Arsin
      Arsin | ۱۱ تیر ۱۳۹۹

      وقتی نشان سرویس برابر یا بهتری از سرویس خارجی بده چه دلیلی داره حتما از سرویس خارجی استفاده کنید؟ یک وقتی اصلا سرویس مشابه داخلی نیست یک حرفی ولی وقتی مشابه ان هست عقل حکم می کنه از سرویس داخلی استفاده کنه. حداقل سرویس داخلی شاید یه امیدی باشه به خواست کاربران ایرانی اهمیت بده ولی مثلا مایکروسافت چقدر طول کشید تاریخ شمسی واسه ویندوز بیاره. چقدر طول بکشه بتوان دو تقویم میلادی و شمسی کنار هم داشت. (تقویم سمت راست تسکبار)

      • zitanix
        zitanix | ۱۱ تیر ۱۳۹۹

        حریم خصوصی ! نرم افزار داخلی هرگز.

      • itookan
        itookan | ۱۲ تیر ۱۳۹۹

        دلیلش عدم اطمینان مردم به حفظ حریم خصوصیشونه. به خصوص در این مورد اطلاعات مکانیشون. این مساله هم از دو بعد قابل بررسیه. یکی اینکه این اطمینان وجود نداره که نهادهای مختلف به این اطلاعات دسترسی نداشته باشن. دوم اینکه عموما امنیت سرویسها در ایران بسیار پایینه و خیلی از هکرها به راحتی میتونن اونها رو هک کنن. دلیلش هم مشخصه. بدلیل کوچیک بودن بازار هدف، تحریم‌ها، شرایط اقتصادی و .... این شرکتها ترجیح میدن منابع محدودشون رو بیشتر صرف توسعه سرویس بکنن تا مباحثی مثل امنیت.

      • سونیا پارسی
        سونیا پارسی | ۱۲ تیر ۱۳۹۹

        جناب آرسان،ما میخوایم از یک برنامه استفاده کنیم باید از شما اجازه بگیریم؟
        شبکه های خارجی جهانی هستن و خیلی بهتر هم هستن شما از داخلی ها استفاده کن حق اظهار نظر در استفاده ی مردم در سایر شبکه ها رو ندارید

مطالب پیشنهادی