ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی جدید فیسبوک اسناد را با دقت ترجمه و خلاصه می‌کند

محققان فیسبوک موفق به توسعه یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌اند که از طریق بازیابی کلمات، جملات و پاراگراف‌ها در زبان‌های مختلف و شناسایی الگوهای درون آن‌ها قادر به تولید متنی خلاصه است. این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

محققان فیسبوک موفق به توسعه یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌اند که از طریق بازیابی کلمات، جملات و پاراگراف‌ها در زبان‌های مختلف و شناسایی الگوهای درون آن‌ها قادر به تولید متنی خلاصه است. این مدل «خودرمزگذار چند زبانه‌ با قابلیت بازیابی و تولید» یا به شکل خلاصه MARGE نام دارد.

بر اساس گزارش VentureBeat، محققان ادعا کرده‌اند که MARGE می‌تواند برای بازنویسی، ترجمه و خلاصه کردن متن بدون تنظیم دقیق آموزش ببیند که یک قدم مناسب به سوی سیستم‌هایی محسوب می‌شود که می‌توانند تمام وظایف مربوط به متون را تنها توسط آموزش قبلی انجام دهند.

در یادگیری ماشینی، آموزش قبلی شامل تمرین یک مدل هوش مصنوعی توسط حجم بالایی از اطلاعات پیش از تنظیم دقیق آن به وسیله تعداد کمی اطلاعات برای انجام وظایف خاص می‌شود. MARGE می‌تواند با کاهش اطلاعات موردنیاز، متون را بازنویسی کند.

در زمان آموزش، هوش مصنوعی اسناد اولیه یا مدارک و اسناد هدف را مورد بررسی قرار می‌دهد و نحوه خلاصه کردن دقیق را یاد می‌گیرد و می‌تواند بخش‌های خاصی از متن را ترجمه کند. MARGE ابتدا نمره ارتباط میان هر جفت اسناد را محاسبه می‌کند که همین موضوع جستجوی اسناد مرتبط بیشتر را در پی دارد. پس از این کار، احتمال بازسازی هر هدف را با مدل اصلاح شده «seq2seq» که برای پردازش زبان توسعه پیدا کرده، محاسبه می‌کند.

نمونه‌ای از مهارت MARGE در ترجمه زبان ایتالیایی

در نهایت این هوش مصنوعی با استفاده از مدل مربوط به بازیابی، دسته‌هایی از مدارک مرتبط با اهداف ایجاد می‌کند. در طی آزمایش‌ها، محققان یک مدل مبدل با ۹۶۰ میلیون پارامتر با نام «MARGE-NEWS» خلق کردند که شامل ۲۰۴۸ عامل می‌شود که هر یک از آن‌ها در ۵۵۰ هزار گام، زیر دسته‌های حاوی ۴ سند (دو مدرک و دو هدف) را پردازش می‌کنند.

محققان فیسبوک گزارش کرده‌اند که MARGE در زمینه بازیابی جملات با زبان‌های مختلف، عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های بی‌نظارت دارد. در BLEU که پارامتری برای کیفیت ترجمه زبان است، MARGE موفق به کسب امتیاز ۳.۵۸ در ترجمه آلمانی به انگلیسی شد که آن را در بالاترین رده‌ها قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • g
    g | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    منظورم مترجم هستش

  • g
    g | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    سلام بزرگوار لطفا این هوش مصنوعی یا برنامه فیس بوک رو برامون ارسال کنید تا ما هم نصب واستفاده کنیم

  • g
    g | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    سلام لطفا برنامه هوش مصنوعی رو برامون ارسال میکنید تا ما هم بتونیم از نصب واستفاده ببریم؟؟

مطالب پیشنهادی