ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
اخبار خودرو

فرصت سه ماهه بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای مالکان موتورسیکلت‌

گرانی خودرو خرید موتورسیکلت را 38‌ درصد بیشتر کرده است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که شرکت‌های بیمه‌ای تمایل چندانی به بیمه ‌کردن موتورسیکلت‌ها ندارند. موتورسیکلت‌هایی که امسال قیمت برخی‌هایشان به چند صد میلیون ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

گرانی خودرو خرید موتورسیکلت را 38‌ درصد بیشتر کرده است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که شرکت‌های بیمه‌ای تمایل چندانی به بیمه ‌کردن موتورسیکلت‌ها ندارند. موتورسیکلت‌هایی که امسال قیمت برخی‌هایشان به چند صد میلیون تومان هم رسیده است. شرکت‌های بیمه‌ای می‌گویند که بیمه شخص ثالث زیانده‌ترین رشته بیمه‌ای است و از آن‌جا که شمار تصادفات موتورسیکلت در ایران بالاست، جاذبه این نوع بیمه ‌نامه برای شرکت‌های بیمه‌ای بسیار پایین است.

جالب است بدانید چیزی نزدیک به 36 ‌درصد وسایل نقلیه‌ای که در ایران شماره‌گذاری می‌شوند، موتورسیکلت‌ها هستند و همین آمار بالای موتورسیکلت‌ها و البته افزایش تقاضا برای خرید آنها و شمار بالای تصادفات این وسیله نقلیه باعث شده است که نگرانی‌ها برای مالکان موتورسیکلت افزایش داشته باشد.

زمانی قیمت موتور در ایران ارزان بود و صاحبان آنها خیلی نگران سرقت یا آسیب دیدن وسیله‌های خود نبودند ولی حالا که میانگین قیمت موتور در کشور 40‌ میلیون تومان است، شرکت‌های بیمه‌ای باید فکری به حال آنها بکنند.

در همین رابطه رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرده است:

«به مالکان موتورسیکلت‌هایی که بیمه شخص ثالث ندارند، از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور فرصت داده می‌شود برای استفاده از فرصت بخشودگی جریمه، نسبت به دریافت بیمه نامه یکساله خود اقدام کنند. مالکان می‌توانند مبلغ بیمه نامه را در 6 قسط پرداخت کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    شخص ثالث به کنار.
    اگه مال این حرفایین بیمه بدنه و سرقتو یه فکری بکنین که همینطوری دارن موتور میدزدن مال منم دزدیدن . یارو 70-80 میلیونش یه شبه میره به باد و توجیه شرکتای بیمه واسه عدم انجام بیمه سرقت، شمار بالای سرقت موتوره ! خاک یعنی

مطالب پیشنهادی