ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برگزاری جلسه رسیدگی به انحصارطلبی شرکت‌های بزرگ فناوری با حضور مدیران آن‌ها

مدیران عامل چهار شرکت فناوری بزرگ دنیا ماه جاری میلادی به کنگره آمریکا خواهند رفت و به سوالات قانونگذاران در مورد انحصارطلبی پاسخ خواهند داد. سخنگوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تأیید کرد که جف ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

مدیران عامل چهار شرکت فناوری بزرگ دنیا ماه جاری میلادی به کنگره آمریکا خواهند رفت و به سوالات قانونگذاران در مورد انحصارطلبی پاسخ خواهند داد.

سخنگوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تأیید کرد که جف بزوس، تیم کوک، مارک زاکربرگ و ساندار پیچای که به ترتیب سکان آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل را در دست دارند، در کنگره آمریکا حاضر خواهند شد و به اتهامات پاسخ خواهند داد.

در این جلسه در مورد اتهاماتی که شرکت‌های یاد شده در زمینه انحصارطلبی با آن‌ها مواجه هستند، بحث و گفتگو خواهد شد. برای گوگل موضوع بحث پیرامون کنترل بازار تبلیغات توسط این شرکت خواهد بود و فیسبوک باید در مورد شرکت‌های کوچکی که تصاحب کرده پاسخگو باشد. اپل به خاطر سیاست‌هایش در قبال فروشگاه «اپ استور» زیر تیغ انتقادات خواهد رفت و رفتار آمازون با فروشندگان شخص ثالث این فروشگاه اینترنتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا شروع رسیدگی به انحصارطلبی شرکت‌های بزرگ فناوری را ژوئن سال ۲۰۱۹ اعلام کرد و سپتامبر همان سال از شرکت‌ها خواست تا مدارک رسمی خود را در این زمینه ارائه کنند. این کمیته تاکنون جلساتی را با شرکت‌های کوچکی مثل Sonos (که قبلاً آمازون و گوگل را به سرقت فناوری متهم کرده)، Tile و Basecamp برگزار کرده است. این شرکت‌ها مدعی هستند که انحصارطلبی شرکت‌های بزرگ فناوری به آن‌ها آسیب وارد کرده است.

تیم کوک، مارک زاکربرگ و ساندار پیچای پیشتر در برابر کنگره آمریکا شهادت داده‌اند، اما جف بزوس برای اولین بار در برابر کنگره شهادت خواهد داد. تاریخ برگزاری جلسه و حضوری یا غیرحضوری بودن آن در حال حاضر مشخص نشده است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا علاوه بر رسیدگی به اتهامات انحصارطلبی، در مورد مشکلات دیگر شرکت‌های یاد شده از جمله نفرت پراکنی در فیسبوک و یوتیوب و همچنین نحوه رفتار آمازون با کارکنانش بحث و گفتگو خواهد کرد.

شرکت‌های فناوری باید علاوه بر پاسخگویی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان، به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) نیز در مورد تصاحب شرکت‌های کوچکتر پاسخگو باشند. ۵۰ دادستان از ایالت‌های مختلف آمریکا و همچنین رگولاتورهای اروپایی نیز تحقیقات مستقل خود را در مورد انحصارطلبی انجام خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • keep quiet
    keep quiet | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    ننگ بر شما...به امید آزادی بشر...

مطالب پیشنهادی