ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نارضایتی کاربران ویندوز به خاطر اصرار مایکروسافت بر نصب مرورگر اج

نخستین بار وقتی مرورگر مبتنی بر کرومیوم اج مایکروسافت منتشر شد ظاهری شبیه به یک جایگزین عالی برای کروم گوگل داشت که می توانست میلیون ها نفر را به خود جذب کند. اما در هفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

نخستین بار وقتی مرورگر مبتنی بر کرومیوم اج مایکروسافت منتشر شد ظاهری شبیه به یک جایگزین عالی برای کروم گوگل داشت که می توانست میلیون ها نفر را به خود جذب کند. اما در هفته های اخیر برخی جنبه های منفی این مرورگر بر کاربران آشکار شد که یکی از بدترین های آن اِشغال کل فضای صفحه نمایش برای معرفی قابلیت های آن است.

مایکروسافت ارائه مرورگر اج را از دو هفته پیش برای تمامی کاربران ویندوز آغاز کرد. فرایند انتشار این مرورگر در روزهای گذشته با تمام توان دنبال شد و حالا دریافت این به روز رسانی کاربران ویندوز را حسابی به دردسر انداخته است.

اتفاقی که می افتد به این شرح است. یک آپدیت  نرمال ویندوز روی سیستم شما دانلود می شود و در زمان ریبوت شدن همه چیز طبیعی به نظر می رسد. ثانیه هایی بعد از لاگین اما یک پاپ آپ تمام صفحه، کل فضای نمایشگر را اشغال می کند تا امکانات مرورگر اج را به شما معرفی کند. در ادامه وارد فرایند ستاپ می شوید و از شما درخواست می شود که دیتای خود را از مرورگر دیگر به درون اج ایمپورت کنید؛ بسیاری فرایندهای دیگر علاوه بر اینها نیز در پس زمینه دنبال می شوند. اما عجیب آنکه تمامی این کارها بدون هیچگونه هشداری به کاربر انجام می شوند و نکته آزاردهنده آنکه هیچ راهی برای توقف این فرایند و خروج از آن وجود نخواهد داشت.

مرورگر اج

حال این را هم اضافه کنید که مایکروسافت مرورگر اج را به تسکبار شما پین می کند (آن هم در جایگاه اول) و بعد فرایند استارتاپ سیستم و افزوده شدن آیکون مرورگر اج به دسکتاپ آغاز می شود.

شاید بدترین کاری که مایکروسافت در این فرایند انجام می دهد پاک کردن تنظیمات مرورگر پیش فرض باشد. به محض آنکه فرایند آپدیت آغاز می شود و کلیه این فرایندها تمام می شوند از شما در مورد مرورگر پیش فرض تان سوال می شود. فرقی ندارد که کروم مرورگر پیش فرض شما باشد یا هر برنامه دیگری، در هر صورت مایکروسافت کلیه تنظیمات شما را پاک خواهد کرد تا شما را با اج آشتی دهد.

البته مایکروسافت اعلام کرده که اطلاعات مرورگر شما را پاک نمی کند و صرفا شما را ترغیب میکند که از مرورگر اج استفاده کنید.

شما هم از تجربیات خود از دریافت آپدیت جدید بگویید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • desperanish
    desperanish | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    گوگل از مایکروسافت بدتر،
    مایکروسافت از گوگل بدتر
    آخه چه اصراری هست که برنامه‌های خودشون رو تحمیل می‌کنند؟؟!!
    هم مایکروسافت تو ویندوز و هم گوگل تو اندروید واقعاً خیلی کاربران رو آزار میدن.
    اجازه شخصی‌سازی در همه امور رو از کاربران گرفتن.
    من به شخصه با ویندوز ۷ کار میکنم و اجازه هر فعالیتی رو از خود ویندوز و کروم گرفتم و اصلاً اجازه فعالیت در پس زمینه به هیچ برنامه‌ای نمی‌دم.
    ولی خب اکثر کاربران چنین کارهایی رو بلد نیستن و این غول‌های جهانی نهایت سوءاستفاده رو از این قضیه می‌برند...
    اگر ساکن آمریکا یا اروپا بودم حتماً یه طور خیلی جدی پیگیر شکایت از این شرکت‌ها و این فعالیت‌هاشون می‌شدم.

  • pop_0098
    pop_0098 | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

    مرورگر فقط فایرفاکس همین بس

  • parviz.shojaei
    parviz.shojaei | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

    :microsoft: مرورگر Edge عالیه. با افزونه های کروم عالی شده؛ در ضمن رم و منابع سیستم رو هم زیاد اشغال نمی کنه. :) از کروم بهتر کار میده... .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی