ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس اروپا با هک گوشی خلافکاران یکی از بزرگترین عملیات‌های دستگیری تاریخ را رقم زد

پلیس اروپا و آژانس‌های مبارزه با تبهکاری در یکی از بزرگ ترین عملیات‌های دستگیری تاریخ، یک پلتفرم ارتباطی رمزنگاری شده که توسط هزاران خلافکار و سوداگر مواد مخدر استفاده می‌شد را هک کرده و صدها ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

پلیس اروپا و آژانس‌های مبارزه با تبهکاری در یکی از بزرگ ترین عملیات‌های دستگیری تاریخ، یک پلتفرم ارتباطی رمزنگاری شده که توسط هزاران خلافکار و سوداگر مواد مخدر استفاده می‌شد را هک کرده و صدها قاچاقچی مواد مخدر و خلافکار را دستگیر کردند.

پلیس اروپا با نفوذ به این پلتفرم که «Encrochat» نام دارد، به حدود صد میلیون پیام رمزنگاری شده دسترسی پیدا کرد. پلیس بریتانیا با استفاده از این پیام‌ها توانست ۷۴۶ مظنون را دستگیر کرده و ۶۷ میلیون دلار پول نقد، ۷۷ اسلحه و دو تن مواد مخدر را کشف و ضبط کند. پلیس فرانسه، هلند، نروژ و سوئد نیز با استفاده از این پیام‌ها خلافکاران را دستگیر کردند.

یکی از گوشی های شرکت Encrochat

شرکت Encrochat از طریق پلتفرمش گوشی‌هایی بسیار امن را ارائه می‌کرد که در واقع دیوایس‌های اندرویدی دستکاری شده بودند. این شرکت روی گوشی‌ها پیام رسان رمزنگاری شده خود را نصب کرده و قابلیت‌هایی مثل دسترسی به موقعیت مکانی، دوربین و میکروفن را غیرفعال می‌کرد.

علاوه بر این کاربر می‌توانست اطلاعات گوشی را با وارد کردن PIN پاک کند. گوشی‌ها دارای دو سیستم عامل بودند که یکی از آن‌ها برای برطرف کردن سوءظن استفاده می‌شد. خلافکاران برای استفاده از خدمات این شرکت باید سالانه هزاران دلار پول پرداخت می‌کردند و به نظر می‌رسید بسیار امن باشد.

آژانس‌های اعمال قانون از ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی به جمع آروی اطلاعات از Encrochat پرداختند. به گزارش BBC، پلیس قفل این شبکه را ابتدای ماه مارس شکسته اما از نحوه هک شدن این شبکه اطلاعاتی منتشر نشده است. پلیس بریتانیا می‌گوید با دستگیری خلافکاران از آدم ربایی و قتل انسان‌های بیگناه جلوگیری شده و «بالغ بر ۲۰۰ تهدید جانی از میان رفته است.»

خلافکاران در گذشته نیز از برنامه‌ها و گوشی‌های رمزنگاری شده استفاده کرده‌اند. سال ۲۰۱۸ پلیس فدرال آمریکا (FBI) «وینست راموس»، مدیرعامل شرکتی به نام Phantom Secure را به جرم فروش گوشی‌های بلکبری دستکاری شده به کارتل‌های مواد مخدر دستگیر کرد. او پس از دستگیری اعتراف کرد که از گوشی‌های این شرکت برای فروش انواع مواد مخدر استفاده می‌شده و آن‌ها اطلاعات گوشی‌ها را در صورت دستگیری خلافکاران از راه دور پاک می‌کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    داستان اینا شبیه سریال وایر ه
    کسانی که ندیدن بشتابن سریال زیباییه

  • reza_jj
    reza_jj | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    سالانه هزاران دلار پول پرداخت می‌کردند و به نظر می‌رسید بسیار امن باشد!!!!!!!!!!!
    الان باید حال اونایی که دستگیر شدن رو دید. این همه پول بدی اخرش هم هک و دستگیر بشی.

مطالب پیشنهادی