ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا تنش‌های سیاسی چین و هند به سود سامسونگ تمام می‌شود؟

بخش عمده‌ای از بازار تلفن‌های هوشمند کشور هند در اختیار موبایل‌های چینی است، اما با توجه به تحریم‌های گسترده آمریکا علیه تولیدکنندگان موبایل چینی، و همچنین مجادلات مرزی اخیر بین دو کشور چین و هند، ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

بخش عمده‌ای از بازار تلفن‌های هوشمند کشور هند در اختیار موبایل‌های چینی است، اما با توجه به تحریم‌های گسترده آمریکا علیه تولیدکنندگان موبایل چینی، و همچنین مجادلات مرزی اخیر بین دو کشور چین و هند، پیش بینی می‌شود سامسونگ بیشترین نفع را در جهت به دست آوردن بازار میلیونی هندوستان ببرد.

در حال حاضر اغلب مردم کشور هند تهیه گوشی‌های چینی، که معمولا قیمتی مقرون به صرفه‌تر از سایر مدل‌ها دارند را ترجیح می‌دهند. اما تحلیلگران بر این باور هستند که کمپانی کره‌ای سامسونگ می‌تواند از فرصت به دست آمده به خاطر تحریم چین از سوی آمریکا استفاده کرده و نظر مشتریان احتمالی هندی را بیش از پیش به خودش جلب کند.

در این رابطه «نوکندر سینگ» تحلیلگر گروه IDC می‌گوید سامسونگ در حال حاضر به خاطر محدودیت‌های چینی‌ها در تامین قطعات دست بالا داشته و فارغ از اینکه آیا مشتریان خواهان محصولات آنها خواهند بود یا خیر، می‌تواند بخش بزرگی از بازار را ازآن خود کند.

در همین حین دولت هند ۵۹ اپلیکیشن چینی از جمله تیک‌تاک را ممنوع اعلام کرده، و پیرو تنش‌های سیاسی اخیر بین پکن و دهلی نو به تحریم اجناس توسط مردم و راه اندازی کمپین boycottchinese# (به معنی چینی‌ها را بایکوت کنید) منجر شده و در همین راستا خود مردم ترجیح می‌دهند محصولات مورد نظر خود را از دیگر کشورها خریداری کنند.

در شرایط کنونی، کمپانی‌های تولیدکننده موبایل چینی اغلب بازار هند را در اختیار دارند. شرکت‌هایی مانند شیائومی و ویوو به ترتیب ۳۰ و ۱۷ درصد از این مارکت را مال خود کرده‌اند، در حالی که این نرخ برای سامسونگ بیشتر از ۱۶ درصد نیست. البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که متوسط قیمت محصولات چینی پایین‌تر از تلفن‌های هوشمند کره‌ای‌ها است.

حدودا دو سال پیش سامسونگ سری M را برای به دست آوردن بازار هند عرضه کرد، اما با وجود استقبال نسبی، همچنان محصولاتی از خانواده‌های Redmi و Realme برای مشتریان هندی مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسند. حالا سامسونگ توپ را در میدان خود دارد، و باید دید با کاهش دسترسی چینی‌ها به این بازار میلیونی، می‌توانند فعالیت‌های خود را گسترش دهند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • behrouz1
    behrouz1 | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

    ما هم باید شرکت های چینی رو تحریم کنیم

  • آریا
    آریا | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

    آفرین به هندی ها

مطالب پیشنهادی