ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بریتانیا با نجات OneWeb از ورشکستگی استارلینک را به چالش می‌کشد

استارتاپ «OneWeb» که رقیب پروژه استارلینک اسپیس ایکس محسوب می‌شود، چند ماه پیش اعلام ورشکستگی کرد، اما حالا دولت بریتانیا با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری آن را نجات داده است. به گزارش Financial Times، با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

استارتاپ «OneWeb» که رقیب پروژه استارلینک اسپیس ایکس محسوب می‌شود، چند ماه پیش اعلام ورشکستگی کرد، اما حالا دولت بریتانیا با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری آن را نجات داده است.

به گزارش Financial Times، با توجه به درخواست ورشکستگی استارتاپ OneWeb، دولت بریتانیا پیشنهاد مشترکی را برای سازنده ماهواره Bharti Enterprises در نیویورک ارسال کرده که البته قاضی ایالات متحده آمریکا باید آن را تایید کند. دولت بریتانیا با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری، ۲۰ درصد این استارتاپ را تصاحب خواهد کرد.

این استارتاپ در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا فعالیت می‌کند. دولت بریتانیا پس از اطلاع از این موضوع که OneWeb فعالیت‌های خود را از کالیفرنیا به این کشور منتقل خواهد کرد، از پیشنهاد سرمایه‌گذاری حمایت کرد. این سرمایه‌گذاری در حالی صورت می‌گیرد که بریتانیا برنامه ساخت سیستم ناوبری خود برای رقابت با GPS آمریکا را متوقف کرده است.

بریتانیا به علت عضویت در اتحادیه اروپا قادر به استفاده از سیستم ناوبری «Galileo» بود که با برگزیت دسترسی آن مسدود شده، بنابراین سرمایه‌گذاری در استارتاپ OneWeb باعث ادامه فعالیت‌های آن در صنایع مربوط به ماهواره‌ها خواهد شد.

استارتاپ OneWeb

در ماه مارس OneWeb نتوانست ۲ میلیارد دلار بودجه اضطراری از یکی از بزرگترین حامیان خود یعنی «SoftBank» دریافت کند. مذاکرات درست زمانی شکست خورد که این استارتاپ آخرین ماهواره خود را پرتاب کرد و تعداد آن‌ها را به ۷۴ رساند، البته بر اساس چشم انداز، تعداد آن‌ها در سال ۲۰۲۱ باید به ۶۴۸ ماهواره برسد تا سرویس‌های اینترنتی مقرون به صرفه ارائه کند.

استارتاپ OneWeb موفق به جذب سرمایه ۳.۴ میلیاردی از شرکت‌های مختلف شامل ایرباس، گروه ویرجین، کوالکام، Bharti Enterprises و «Grupo Salinas» شده، با این حال بیشترین سرمایه‌گذاری آن در دسامبر ۲۰۱۶ با مبلغ ۱ میلیارد دلار از سوی SoftBank صورت گرفت. برنامه اولیه SoftBank، ادغام OneWeb با صندوق Vision بود که نظر آن پس از مدتی تغییر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohsen
    Mohsen | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

    رقابت کمپانی‌ها همیشه به نفع مشتری بوده. کاش در ایران هم فضای رقابت وجود داشت و همه مملکت دست چندتا خانواده حکومتی اداره نمیشد.

مطالب پیشنهادی